ראשי מאמרים ראיון עם חברת סוני – מרץ 2012

ראיון עם חברת סוני – מרץ 2012

3
0

זמן קצר לפני הכרזתה של ה-A57 החדשה אמש ערך צוות MegaPixel ראיון עם מר. Takashi Yasuda – מנהל המוצר של ליין מצלמות האלפא של סוני באירופה. במסגרת הראיון אשר החל בעקבות פרסום הביקורת המקיפה שלנו אודות מצלמת ה-A77 של סוני לפני כשבוע, ניסינו לברר סוגיות שונות הנוגעות למצלמה אך גם נושאים רחבים יותר הנוגעים לתחום הצילום בחברת סוני. הפרטים והראיון – בכתבה שלפניכם.

את מר. Takashi Yasuda פגשנו לראשונה בתערוכת פוטוקינה 2010 (אז הקלטנו עימו ראיון וידאו בן כרבע שעה). הפעם נערך הראיון בכתב ולמרות שעל לא מעט שאלות לא קיבלנו תשובות של ממש (סוני כמו מרבית חברות הצילום נמנעת בדרך כלל מלענות על שאלות הנוגעות למוצרים עתידיים), הצלחנו בכל זאת לדלות מספר פרטי מידע מעניינים. הראיון לפניכם (את המקור באנגלית ניתן לקרוא בעמוד הבא):

ש: עד כמה הופתעתם מהצלחת ה-NEX-7?

ת: ה-NEX-7 פותחה על בסיס תגובות ומידע אותו קיבלנו ממשתמשים וצורך אשר היה בשוק ליצירת נישה חדשה שלא הייתה קיימת עד לאותה עת בשוק. לאור הנסיון הקודם וההיכרות שלנו עם הטכנולוגיות המתקדמות והתכונות המשולבות בה היינו בטוחים למדי בהצלחתה עוד לפני שהושקה.

ש: אילו לקחים למדתם מן ה-A77 ומה יעשה דגם ה-A99 (או דגם ה-Full Frame הבא של סוני) טוב יותר?

ת: על ביצועי ה-A77 קיבלנו תשבוחות רבות בכל רחבי העולם. אנו מאמינים כי הצבנו רף גבוה מאד למה ניתן לעשות עם טכנולוגיית ה-SLT (טכנולוגיית המראה השקופה למחצה של סוני. ע.ג.). אנו עובדים כרגע על המחליפה לדגם ה-A900 אך לא נוכל לפרט עוד בשלב זה.

סוני A77 – כיצד יראה דור העתיד של סוני? (צילום: אופיר אילוז)

A77 black 1

ש: האם לדעתכם עדיין יש צורך בעינית אופטית במצלמות מקצועיות?

ת: אנו מודעים לכך שישנם צלמים אשר מעדיפים עיניות אופטיות ברמה זו של מצלמות. יחד עם זאת כאשר אנו בוחנים מה תפקידה של מצלמה מקצועית ומה יכולותיה הרצויות (תפעול מהיר ומדויק, שליטה נוחה/מהירה בחשיפה צבע, פוקוס וכו’ יחד עם היכולת קריטית שלא לפספס אף רגע/צילום) אנו מגלים כי דווקא עיניות דיגיטליות יכולות לתת תוצאות טובות יותר אשר באות לידי ביטוי בזמן אמת.

עם הכרזתה של העינית הדיגיטלית בטכנולוגיית OLED ב-A77/A65 אנו מאמינים כי הגענו סוף סוף לבגרות של הטכנולוגיה והיא יכולה להתחרות בעיניות אופטיות ואף לנצח. היכולת למדוד צבע, חשיפה ועומק שדה עוד בטרם צולמה התמונה דרך העינית הוא קפיצת דרך גדולה ושינוי עצום עבור צלמים. בנוסף ישנן מגוון תכונות אותן מביאה העינית הדיגיטלית כגון היסטוגרמה חיה בעינית ואפשרות לבצע Focus zoom check. גם יכולות כגון האפשרות “לראות” באמצעות העינית הדיגיטלית במצבי תאורה קשים בהן עינית אופטית הייתה “עיוורת” מהווים יתרון של העיניות הדיגיטליות.

ש: מדוע ישנה תחושה כי אתם כה איטיים בשחרור עדשות עבור ליין מצלמות ה-NEX?

ת: עד כה הכרזנו על 7 עדשות ושני מכפילים עבור ליין ה-NEX בפרק זמן של כ-20 חודש. עדשות נוספות צפויות להגיע ב-2012 ובנוסף באמצעות מתאם ה-LAE-A2 אנו מאפשרים למשתמשים גישה לעוד יותר מ-30 עדשות של ליין האלפא בעלות פוקוס מהיר. אנו לא חושבים כי מדובר בקצב איטי. חשוב לזכור כי חלק ממתחרינו השיקו את הדגמים חסרי המראה שלהם הרבה לפנינו, אך היו בטוחים כי ליין העדשות שלנו ימשיך לגדול.

ש: האם סוני מאמינה כי ישנה דרישה בשוק למצלמה חסרת מראה בעלת חיישן Full Frame?

ת: בשלב זה ה-NEX-7 ממלאת היטב את החלל של מצלמה מתקדמת חסרת מראה, אך אנו ממשיכים לאזין ולבחון את השוק בכל עת ואם נראה כי מתפתחת דרישה כזו נתאים את עצמנו.

האם נראה בעתיד כניסות XLR במצלמות סלטילס של סוני (צילום: אופיר אילוז)

A77 white

ש: האם נראה בעתיד מצלמת סטילס מתקדמת של סוני בעלת כניסות XLR מקצועיות עבור סאונד (במצלמה עצמה או כיחידה נפרדת כפי שקיים במצלמות וידאו מתקדמות)?

ת: אנו בהחלט שמים דגש על נושא הסאונד בצילום וידאו במצלמות סטילס, אך לא נוכל להוסיף מידע על פיתוחים עתידיים בתחום זה.

ש:  גם קנון וגם ניקון מעדיפות למכור מווצרים נפרדים (ויקרים) אשר מספקים יכולות GPS ויכולות אלחוטיות (WIFI) למצלמות ה-DSLR המתקדמות שלהן. סוני לעומת זאת הציגה גישה הפוכה ושילבה GPS בחלק ממצלמות ה-SLT שלה. האם בעתיד נראה גם WIFI מובנה במצלמות SLT?

ת: על יכולות כגון GPS או WIFI צריך להסתכל בצורה מקיפה מתוך נקודת מבט הבוחנת את קהל היעד (מתחילים, מתקדמים או צלמים מקצועיים) ומכלול השירותים הנלווים. כך למשל סוני מציעה את שירות ה-PlayMemories העושה שימוש בטכנולוגיית ה-GPS שלה. אנו נפתח בעתיד יכולות בהתבסס על הצרכים של קהל היעד והמסגרת הטכנולוגיות הכוללת (חומרה ותוכנה. ע.ג.) הרלוונטית אליהן.

עינית אופטית או דיגיטלית? בסוני כבר בחרו (צילום: אופיר אילוז)

A77 black 2

השאלות הבאות נוגעות ל-A77 בעקבות הביקורת המקיפה שלנו אודות המצלמה:

ש: האם קיים פיתרון לבעיית “הגרעיניות” בעינית הדיגיטלית בתנאי תאורה קשים ולזמן הלוקח לעינית “להתרגל” לאור בהיר לאחר הימצאות בסביבה חשוכה ולהפך?

ת: במצבי תאורה נמוכה קיצוניים אכן ניתן לראות “גרעיניות” בעינית. אך חשוב לזכור כי בעינית אופטית לא תוכל לראות דבר ולכן אנו לא מאמינים כי מדובר בבעיה משמעותית, אלא להפך ביתרון של עינית דיגיטלית על פני עינית אופטית.  לא ראינו התייחסות לנושא מעבר איטי בין תאורה חזקה לחלשה ולהפך אך נבדוק זאת ואם יש צורך נשפר מה שנדרש בהתאם.

ש: המעבר בין המסך לעינית (גם בגרסת הקושחה 1.04) עדיין איטי למדי ב-A77 האם אין דרך לפתור את הבעיה (למשל על ידי הפעלת העינית ממרחק גדול יותר תוך שהמסך דולק עד לנקודה מסויימת בטרם יכבה)?

ת: אנו תמיד שואפים לשפר את המצלמה אך כדאי לזכור כי במצלמות DSLR רגילות המראה עולה ויורדת בזמן המעבר ממצב Live-view למצב צילום רגיל ולכן העינית מוחשכת ויש צורך בלחיצת כפתור בכדי לעבור בין המצבים בעוד שב-A77 הדבר נעשה באופן אוטומטי באמצעות חיישן לפיכך איננו חושבים שהפעולה של ה-A77 במצבה הנוכחי גרועה. לגבי שינוי רגישות/מרחק הזיהוי של החיישן – מדובר בהצעה בעייתית אשר עשויה לגרום גם להפרעות לצלם.

ש: כפתור הצילום ב-A77 הספציפית אותה בדקנו היה “רך” מידי וצילם לעיתים גם במצב של חצי לחיצה (בעיקר במצב צילום רצף מהיר) – מה תגובתכם?

ת: בשלב זה לא נתקלנו בתלונות דומות מצד משתמשים לגבי בעיה דומה.

ש: הפנורמה אותה מסוגלת ה-A77 לצלם באופן אוטומטי היא רחבה מאד אבל הגובה המקסימאלי שלה הוא רק 1858 פיקסלים לעומת 4000 פיקסלים – גובה מקסימאלי של תמונה אותה מוציא החיישן בצילום יחיד רגיל. האם אתם מתכוונים לאפשר בעתיד צילום פנורמה בגובה מלא?

ת: גם במקרה זה אנו שואפים לשפר כל העת את מוצרינו אך כבר כעת הפנוראמה אותה מוציאה ה-A77 היא ברזולוציה גבוהה ביותר (כ-23 מגה פיקסל).

A77 – פנורמה גבוהה? (צילום: אופיר אילוז)

A77 black 3

ש: פונקציית ה-Object Tracking ב-A77 היא רעיון מצויין אבל מההתנסות שלנו היא איננה עובדת טוב מאד כשהיא מנסה לעקוב אחר תנועה מהירה (כמו זו של רכב נוסע) – האם זה דבר אותו אתם מתכננים לשפר בעתיד?

ת: חשוב להבין כי פונקציית ה-object tracking מוגבלת אך ורק לנקודות הפוקוס של המצלמה (19 נקודות ב-A77. ע.ג.) וניתן במיוחד במצב וידאו לעקוב אחרי עצמים הנעים מהר כל עוד הם נמצאים בתוך הכיסוי של חיישני ה-AF – דבר ששום מצלמה אחרת לא עושה. מערכת פוקוס מבוססת קונטרסט הינה איטית מידי לביצוע פעולה זאת על הפריים כולו.

ש: מערכת זיהוי החיוך היא תוספת חביבה ב-A77 אך היא פועלת ברצף וללא הפסקה ולא  ניתן לשלב אותה עם מצב צילום עצמי – האם לא כדאי למשל להגביל את רצף הצילום ל-5 תמונות למשל?

ת: תודה על ההצעה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

3 תגובות

  1. Avatar

    שרון

    15/03/2012 ב 4:14 PM

    תודה רבה!!

    השב

  2. Avatar

    אדי

    19/06/2012 ב 2:39 PM

    אופיר היקר, צילומי המוצר שלך כאן, הם לטעמי מופת של צילום אקדמי מאוזן. וואו !

    השב

  3. Avatar

    אופיר אילוז

    19/06/2012 ב 3:14 PM

    היי אדי, תודה רבה על המחמאה הגדולה! |מסמיק|

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *