ראשי ביקורות\סקירות ביקורות סיגמא 19 מ”מ f/2.8 לסוני – ביקורת עדשה

סיגמא 19 מ”מ f/2.8 לסוני – ביקורת עדשה

0
0

בשבוע שעבר פרסמנו כאן את הביקורת שלנו על הסוני A6300 חסרת המראה. היום אנו מפרסמים את הראשונה מבין שתי ביקורות של עדשות סיגמא מסדרת ה-DN שמותאמות לעבודה עם מצלמות ה-E-mount של סוני.

לסיגמא יש מזה מספר שנים סדרת עדשות קטנות, קומפקטיות קלות וזולות יחסית המיועדות למצלמות ה-APS-C של סוני. סדרה זאת (המכונה DN) היא אופציה מעניינת למי שרוצה פתרון לא יקר אבל איכותי לסוני שלו. עד כמה איכותי? זאת בדיוק השאלה שהביקורת הנוכחית (והבאה) באה לענות עליה.

הסיגמא 19 מ”מ f/2.8 – קטנה, זולה ומסדרת ה-ART

dsc_2399

  • איכות בניה – איכות הבניה של ה-19 מ”מ די מפתיעה אם לומר את האמת – בוודאי ביחס למחיר המצחיק שלה. מצד שני שווה לזכור שסיגמא משווקת אותה כעדשה מסדרת ה-ART. בסך הכל מדובר בתכנון פשוט מאד עם טבעת אחת (פוקוס) וללא שום כפתורים פיזיים. הגוף עצמו עשוי ממה שמרגיש לנו כמתכת . נציין רק שהעדשה משמיעה קול כשמשקשקים אותה (לא שיש סיבה אמיתית לעשות זאת), מוזר, אבל היו על כך דיווחים גם ברשת ולא נראה שהדבר משפיע באופן כלשהו על ביצועי העדשה.
  • גודל ומשקל – ה-19 מ”מ היא עדשה קטנטונת (בערך 5 ס”מ אורך) ובעלת משקל של פחות מ-200 גרם – כמעט עדשת פנקייק של ממש.
  • טבעת פוקוס – לעדשה כאמור טבעת יחידה לפוקוס. הטבעת די מוזרה משום שהיא חלקה לגמרי (לרוב טבעות פוקוס עשויות גומי והן בעלות חריצים). חשבנו כי יהיה קשה לעבוד איתה אבל האמת שלא הייתה בעיה מיוחדת – אולי למי שעושה שימוש בכפפות עבות באזורים קפואים זה יהיה פחות נוח אבל בישראל לא צפויות בעיות מיוחדות. מה שכן המנגנון של העדשה הוא מסוג fly by wire – ובפועל אין לעדשה נקודות עצירה משני הצדדים אלא הן מסתובבות באופן חופשי ורציף. אנחנו מעדיפים מנגנוני פוקוס קונבנציונאליים אבל כנראה שפשוט יותר לייצר את המנגנון הנ”ל והוא עובד בסך הכל באופן סביר בהחלט.
  • מגן שמש – לעדשה מגן שמש קטן מפלסטיק שנראה שעושה בסך הכל את העבודה וגם עוזר קצת להגן על האלמנט הקדמי (המאד קטן אגב) של העדשה.
  • פוקוס – הפוקוס עם העדשה די מהיר בסך הכל וממה שראינו גם מדויק יחסית (תלוי גם בגוף בו תשתמשו). אין לעדשה מייצב אם כי זה לא מאד נפוץ בעדשות פריים רחבות שכאלו (ובכל מקרה לפחות ב-A6500 יש כבר מייצב מובנה בגוף המצלמה).
  • חדות – עכשיו אנחנו מגיעים סוף סוף “לתכלס”. כיצד מתפקדת העדשה מבחינה אופטית. כפי שניתן לראות בתמונות למטה העדשה חדה מאד במרכז כבר בצמצם פתוח (f/2.8) בפינות העדשה סבירה בצמצם פתוח אבל רואים שיפור משמעותי כבר ב-f/4 וב-f/5.6 החדות גבוהה מאד גם בפינות.

shrpness-center shrpness-corner

  • CA/Flare – לא נתקלנו באברציות כרומטיות מאד משמעותיות עם העדשה (במצלמות סוני יש גם תיקון מובנה מסוים) וגם לא נתקלנו בהחזרים משמעותיים (flare) אפילו כאשר ניסינו לכוון את העדשה למקורות אור – בהחלט יפה.
  • האפלת פינות – לסוני יש תיקון האפלת פינות אוטומטי ב-A6300 (ובדגמים נוספים) – כאשר כיבינו אותו גילינו כי יש בהחלט האפלה מסויימת (אם כי לפחות בבדיקה שלנו לא לגמרי אחידה ודי מוזרה – ראו תמונות למטה). בכל מקרה אם תשאירו את תיקון האפלת הפינות במצלמה דולק לא תראו כנראה הרבה מכך – אבל תקבלו העלאה מסויימת של הרגישות בפינות.

vignette

  • עיוות חבית – עוד הפתעה הגיעה במבחן עיוות החבית – לכאורה מהתמונה שאתם רואים למטה אין לעדשה עיוות חבית כלל. אנו מאמינים כי סוני שילבה תיקון עיוות חבית אוטומטי כלשהו שלא מצאנו בהגדרות המצלמה (תיקון כזה מקטין את שטח התמונה בדרך כלל).

barrel

  • בוקה – כפי שגילינו כבר בעבר עם עדשות אחרות – סביב f/2.8 (במקרה של עדשת ה-19 מ”מ – צמצם פתוח) עיגולי האור הם לרוב עגולים למדי (בצמצמים פתוחים מתקבלים לעיתים קרובות אליפסות). אתם יכולים להיתרשם גם בסרטון ובתמונות בהמשך מההפרדה לה מסוגלת העדשה מהרקע (בכל זאת מדובר בעדשה רחבה יחסית עם צמצם f/2.8 בלבד על חיישן APS-C).

dsc04648

בוא ננסה לסכם. סיגמא זוכה כאן להצלחה יפה מאד. החברה לא רק הצליחה ליצור עדשה קטנה, קומפקטית, קלה וזולה (המחיר בארץ פחות מ-800 ש”ח) אלא מוצלחת מאד אופטית כפי שניתן לראות מהתוצאות של הבדיקה שלנו.

אם העדשה כל כך מוצלחת, קטנה וזולה – האם יש סיבה שלא נמליץ לכל משתמש של מצלמת סוני (בתושבת E) לרכוש אותה? בגדול הסיבה היחידה שעולה בדעתנו היא שאורך המוקד מגביל במידת מה את השימושיות של העדשה. היא איננה עדשה אולטרה רחבה מצד אחד ומצד שני איננה ארוכה מספיק לפורטרטים (אלא אם אתם מצלמים הרבה קבוצות). מה שכן אם אתם מצלמים נופים, ארכיטקטורה וצילום אורבני כללי – היא בהחלט יכולה להיות פתרון לא רע בכלל. ואם יש לכם אפשרות היא בהחלט עדשה מומלצת לרכוש ולזרוק בתיק בצילום על כל מקרה.

ביקורת הוידאו על הסיגמא 19 מ”מ f/2.8 מתוך אתר הבת שלנו באנגלית – LensVid

גלריית תמונות קצרה שצולמה עם ה-19 מ”מ f/2.8 של סיגמא ומצלמת ה-A6300 של סוני (לחצו להגדלה)


dsc04683 dsc04641 dsc04239

אנו רוצים להודות לחברת שפע ספוט יבואנית סיגמא לישראל על אספקת העדשה לביקורת.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *