ראשי מגזין DIY עשה זאת בעצמך – כך תצרו בעצמכם “שבלונות אור”

עשה זאת בעצמך – כך תצרו בעצמכם “שבלונות אור”

0
0

אם אתם מצלמים הרבה פורטרטים (אבל לא רק) ונמאס לכם מרקעים משעממים ומתאורות בנאליות תוכלו להכין בעצמכם שבלונות שיכניסו קצת עניין ברקע של המצולמים שלכם.

הקונספט סך הכל פשוט מאד – כל מה שאתם צרכים הוא כמה קרטונים או עדיף קאפה (אפשר לרכוש בחנויות יצירה בדרך כלל) וסכין חיתוך וסרגל. ציירו את הצורה שתרצו להקרין על הקיר – למשל פסי אור והשתמשו במבזק או במקור תאורה רציף מאחורי השבלונה בכדי להקרין את השבלונה (אם אתם מאד יצירתיים אפשר גם להקרין את הצורה על האובייקט שאתם מצלמים). בסרטון למטה יש עוד כל מיני רעיונות מעניינים כמו שימוש ברפרפות, שימוש בג’לים ואולי הרעיון המקורי ביותר שמוצג בסרטון הוא שימוש בחפצים ביחד עם השבלונה – אם תניחו אותם לפני השבלונה תוכלו לקבל תוצאות מפתיעות אפילו עם עצמים פשוטים מאד כמו עציץ, צעצוע של כלב או אפילו שימוש בספריי. הלקח העיקרי של הסרטון הוא שכצלמים אתם פשוט צריכים להיות יצירתיים ומוכנים להתנסות.

באנגלית אגב המונח המקובל הוא Gobo ובעבר כתבנו על מוצר ייחודי שפותח כאן בארץ ומאפשר להקרין מעין שבלונות אור באמצעות שימוש במבזק. המוצר מכונה Light Blaster והוא זכה להצלחה יפה בעולם (ראו פרטים כאן).

הסרטון של ג’ו אדלמן המדגים כיצד ליצור Gobos מעניינים במיוחד

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב DIY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *