ראשי מבזקים האולימפוס הבאה עם טכנולוגיית חיישן חדשה בת 40 מגה פיקסל מחיישן 16 מגה פיקסל

האולימפוס הבאה עם טכנולוגיית חיישן חדשה בת 40 מגה פיקסל מחיישן 16 מגה פיקסל

0
0

לא זה לא קסם. ידיעה שפורסמה היום מדברת על כך שהחיישן החדש שישולב במצלמה שתחליף את ה-OM-D EM-5 שתגיע לשוק בראשית השנה הבאה ישלב טכנולוגיית חדשה אשר תזיז אתו ותיצור רצף תמונות אשר ישולבו יחד לכדי תמונה אחת ברזולוציה גבוהה במיוחד.

טכנולוגיית ה-Multi-shot המתוארת בידיעה שפורסמה היום באתר 43rumors איננה חדשה. למעשה חברת האסלבלד עושה בה שימוש מזה מספר שנים בסדרת ה-H4D וה-H5D החדשה. על פי הדיווח ה-Olympus E-M5II תעשה שימוש בחיישן חדש בן 16 מגה פיקסל אשר יהיה מסוגל במצבים מסוימים לצלם רצף של עד 8 תמונות הנבדלות זו מזו בפיקסל אחד בכל פעם (כך שהערכים של כל אחד משלושת הצבעים נמדד בכל פעם באופן מלא) ולבסוף התמונות מחוברות יחדיו לכדי תמונה אחת ברזולוציה גבוהה. ההאסלבלד מסוגלת להגיע עד 200 מגה פיקסל (בעיקר משום שהיא מתחילה מרזולוציה של 50 מגה פיקסל) בעוד שהאולימפוס תגיע ל-40 מגה פיקסל “בלבד” משום שהיא מתחילה מרזולוציה קטנה הרבה יותר.

כפי שאנו מבינים זאת (ואולי למהנדסים באולימפוס או בסוני הפועלת עימה בשיתוף פעולה, יש רעיונות אחרים) הטכנולוגיה מוגבלת לפעולה על חצובה ולצילום של אוביקטים סטטיים בלבד (כאלו שאינם נעים בין כל אחד מן התמונות – אחרת נקבל תמונה שאיננה חדה מספיק). מצד שני לצילומי מוצר או צילום ארכיטקטוני/נוף הפתרון הזה יכול להיות שימושי למדי וחבל שהוא איננו מיושם במצלמות נוספות. ישנה אפשרות שבאולימפוס ישתמשו בטכנולוגיית הייצוב בעלת ה-5 צירים שלהם בכדי לאפשר את צילום הרצף אבל אפילו עם ייצוב ברמה גבוהה אנו מתקשים לראות אפשרות לצילום מהיד במצב שכזה (צילום אובייקטים נעים בכל מקרה איננו מושפע ישירות מן הייצוב של המצלמה עצמה).

OM-D E-M5 – הדור הבא בקרוב עם טכנולוגיית Multi-shot?

OM-D-E-M5-sensor

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *