ראשי חדשות Kickstarter צילום סופר מהיר – עכשיו כל אחד יכול

צילום סופר מהיר – עכשיו כל אחד יכול

0
0

צילום מהיר הוא תחום טכני וותיק בעולם הצילום אבל צילום סופר מהיר הוא כבר מורכב הרבה יותר ודרש עד היום ציוד יקר מאד, מורכב ולעיתים אף מסוכן לשימוש. יזם בריטי החליט לקחת על עצמו את המשימה לפתח תאורה מיוחדת המבוססת על נורות LED המסוגלת לצלם במהירות אדירה של עד 1/2,000,000 השנייה וכל זאת במחיר סביר למדי.

צילום במהירויות גבוהות במיוחד הוא סיפור מורכב. בעוד שצילום מהיר “רגיל” הוא משהו שסיקרנו כאן לא פעם (ראו כתבות של גיא וינר כאן באתר) צילום המאפשר להקפיא כדור אקדח או רובה (או פיצוץ) הוא כבר סיפור מורכב יותר. בעבר כבר נבנו מבזקים סופר מהירים במחיר נמוך אך אלו מסוכנים מאד לשימוש בשל העוצמה החשמלית האדירה. מבזקים כאלו לשימושים מדעיים עולים בדרך כלל אלפים רבים של דולרים (ויותר).

כאן נכנס לתמונה יזם בריטי שכבר הספיק לסיים בהצלחה כמה פרויקטים בקיקסטרטר ופיתח את Vela One. קופסת תאורה המסוגלת לייצר לא פחות ממליון לומנס. היא ארוזה כך שתוכל לעמוד ברסיסים מכל פגיעה בחפצים שתצלמו (אחרי הכל היא אמורה להיות קרובה למדי לאובייקט המצולם). הדבר החשוב ביותר בנוגע ל-Vela One הוא הבטיחות – היא פועלת על סוללות AA רגילות ולא על זרם חשמלי ממקור מתח גבוה שעלול להיות קטלני. גם המחיר – בערך 450 פאונד (אולי נשמע גבוה) אבל יחסית למוצרים מקבילים הינו סביר למדי.

הקפאה של כדור עם פלאש לעומת Vela One

flash-vela-one

סרטון הקיקסטרטר של הפרויקט

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pgCbT_Hz2TY[/youtube]

באופן משעשע למדי – Matt היוצר של הפרויקט, לא ירה מעולם באקדח (חוקי אחזקת הנשק בבריטניה מחמירים למדי) ולכן הניסויים שערך נעשו בעיקר באמצעות אקדחי אויר (אם כי הוא הבטיח לאחרונה בעמוד הפרויקט כי הוא צפוי בזמן הקרוב לבצע כמה ניסויים במטווח מורשה).

vela-one

אתם יכולים למצוא עוד פרטים על ה-Vela One וגם להזמין לעצמכם אחד בעמוד הקיקסטרטר של הפרויקט.

הסברים על ה-Vela One

vela-one-1

אגב אם גם צילום צילום ב-500 ננו שניות אינו מספיק לכם (המהירות אליה מגיע ה-Vela One), מה דעתכם על צילום במהירות של 300 מיליארדיות השנייה? כן זה לא טעות – בסרטון הקצר הבא ניתן לראות אור מוחזר ממראה במהירות… האור – המחקר שפורסם במגזין הנחשב Nature היא בעלת השלכות רבות מדעיות וטכנולוגיות אם כי כנראה לא ישפיע בתקופה הקרובה על תחום הצילום (עוד על הנושא ניתן לקרוא כאן).

במהירות האור – צילום מהיר בשירות המדע

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ahsmaodguTo[/youtube]

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *