ראשי ביקורות\סקירות הולילנד Mars M1 – משדר אלחוטי ומוניטור ביחידה אחת בביקורת

הולילנד Mars M1 – משדר אלחוטי ומוניטור ביחידה אחת בביקורת

0
0

היום יש לנו מוצר מעניין מאד להציג לפניכם אשר נחת אצלנו בסוף 2022 לאחר שהושק בתערוכת IBC בשנה החולפת על ידי חברת הולילנד – ה-Mars M1. מדובר במוניטור אלחוטי המאפשר לקבל (וגם לשדר) אות וידאו ממשדרים אחרים של החברה וגם לשמש כמוניטור לכל דבר עם שלל יכולות מתקדמות.

סרטון הביקורת שלנו אודות ה-Mars M1 מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

הולילנד

הולילנד הסינית היא אחת מיצרניות המשדרים האלחוטיים המובילות בעולם בתחום הוידאו עם ליין מוצרים נרחב מרמת הכניסה ועד מערכות מקצועיות מתקדמות (ויקרות) מאד.

בעבר סקרנו שורה של מוצרים מבית היוצר של החברה ולאחרונה פרסמנו (באנגלית) סקירה אודות מוצר אחר של החברה שהוכרז בשנה שעברה בתערוכת IBC 2022 – ה-Mars 4K – משדר וידאו אלחוטי המסוגל להעביר אות 4K ועובד גם עם המוניטור החדש (אם כי ה-M1 מסוגל להציג רזולוציית 1080p בלבד).

זוג מסכי Mars M1

Hollyland-Mars-M1-3

הולילנד Mars M1

בשוק לא תמצאו הרבה מוניטורים אלחוטיים (ועד לאחרונה הבודדים שכן היו זמינים היו יקרים מאד). עם התקדמות הטכנולוגיה והמזעור ניתן כעת לייצר מוניטור עם משדר אלחוטי משולב בגודל קומפקטי מאד ובמחיר נגיש בהרבה מבעבר וה-Mars M1 הוא בין המוצרים הראשונים בשוק לספק יכולות אלו (בשנה האחרונה יצאו עוד מספר יצרניות סיניות לשוק עם מוצרים דומים – כל אחת עם דגש קצת אחר). במקרה של ה-M1 מדובר במוניטור שלא רק מקבל אותות אלא יכול לשמש גם כמשדר ואנו אכן בדקנו בין השאר את האפשרות להשתמש בשני מכשירי M1 – כאשר אחד מחובר למצלמה כמסך חיצוני ומשדר והשני נייד ומשמש כמקלט.

מה בקופסא

מלבד המוניטור תמצאו בקופסא מגן זכוכית למוניטור, כבל D-TAP עם חיבור DC (תוספת מאד נחמדה מצד הולילנד שלא נפוצה במוניטורים אחרים בדרך כלל) ומתאם OTG. הדבר היחיד שקצת חסר לנו הוא תיק כלשהו לשאת את המוניטור (אבל אפשר לאלתר שכן המוניטור איננו גדול במיוחד, בחו”ל אגב נמכר על ידי החברה תיק נשיאה במפרד).

כבל ה-D-tap המגיע עם המוניטור – תוספת שימושית

Hollyland-Mars-M1

עיצוב ומבנה

המוניטור בעל מסך מגע בגודל 5.5 אינצ’ ברזולוציה של 1080p ומורכב מפלסטיק קשיח ומרגיש בהחלט נעים ביד.

אחת התכונות העיצוביות הבולטות של המוניטור הן האנטנות הנמוכות העבות. אנו מאד מחבבים את הבחירה הזאת ההופכת את המוניטור לנייד ונוח לנשיאה ומצמצמת מאד את האפשרות של נזק שייגרם לאנטנות (כפי שקרה ללא מעט משתמשים במשדרים עם אנטנות ארוכות), אנו ניגע בביצועים של המוניטור מבחינת טווח ושידור בהמשך. אם תרצו אגב ניתן להחליף אותן באנטנות גדולות יותר אבל לצרכים שלנו האנטנות הקצרות הספיקו לחלוטין.

בצד המוניטור תמצאו זוג חיבורי HDMI מלאים (כניסה ויציאה) וחיבור SDI יחיד מאחור. מי שעובד עם SDI ישמח בוודאי לשמוע שניתן להעביר אות SDI ל-HDMI.

בצד ימין ישנה כניסת 3.5 מ”מ לאוזניות, וחיבור USB-C לעדכון קושחה, הוספת LUTs וגם הטענה (מייד נגיע לכל אפשרויות ההטענה). בחלק התחתון והימני של המוניטור תמצאו חיבור 1/4″ עם חורי Arri (מאד מבורך) לחיבור המוניטור לזרועות וכו’.

מבחינת אספקת חשמל מדובר באחד המוניטורים המגוונים ביותר בהם נתקלנו. בגב המכשיר חיבור לסוללת L של סוני. ניתן להפעיל את המכשיר באמצעות חיבור USB-C PD, או באמצעות חיבור DC (למקור AC או באמצעות סוללת V למשל עם כבל ה-D-tap המגיע כאמור בערכה). במילים אחרות מבחינת מקורות מתח שונים אתם מכוסים לגמרי.

תכונות

ל-M1 מסך המסוגל להפיק עד כ-1000nits של בהירות – מספיק לעבודה באור יום (אם כי לא אידאלי בשמש ישירה, בטח שלא בקיץ הישראלי, אז תצטרכו כנראה מסך עם בהירות גבוהה יותר או מגן מסך שלא מסופק עם המוניטור). תכונה נוספת למי שמעוניין לשנות את הגדרות המסך בתנאים משתנים היא שינוי האיזון ללבן (אנו בחרנו להישאר עם ההגדרה המקורית של היצרן). המסך אגב מגיע מכוייל מהמפעל – אנו לא יודעים האם יש דרך לכייל אותו שוב באופן עצמאי.

ה-M1 מגיע עם מגוון רחב מאד של עזרים לצילום וידאו כולל כל הכלים השימושיים והמוכרים, להלן רשימה לא ממצא:

  • Histogram
  • Waveform
  • Vectorscope
  • Monochrome
  • Image Zoom
  • Peaking
  • Frame Markers
  • Zebras
  • Image Flip
  • False Color
  • LUTs
  • Anamorphic de-squeeze
  • Grid

יש גם אפשרות ליצור צילום מסך מה שחבל הוא שאין אפשרות לשמור מספר רב של צילומים וגם לא אפשרות להקלטה שקיימת כיום במספר מוניטורים (גילינו שניתן להקליט כשלוש דקות אבל לא לייצא ונראה שבהולילנד צריכים לעבוד על הנושא. כרטיס SD היה עוזר ללא ספק).

למסך תפריט בסיסי למדי וקל לניווט עם אפשרות לשנות את המסך ממצב מקלט ומצב משדר, אפשרות לביצעו צימוד (paring) למשדרים אחרים – שימו לב שהמסך תומך בעבודה אך ורק עם משדרים מסדרת Mars של החברה (חשוב לדאוג שהמסכים מעודכנים מבחינת קושחה).

למסך מאורר מובנה זעיר. ניתן לשלוט בעוצמתו או לכבות אותו מהתפריט. המסך מתחמם אבל לא בצורה קיצונית, ניתן לשמוע את המאורר מקרוב במצב רגיל אבל אפשר גם להשתיק אותו (לא ברור לנו מה החסרונות בהשתקת המאורר).

שימוש

בדקנו את ה-M1 הן במצב משדר והן במצב מקלט (כאמור עמדו לרשותנו שתי יחידות). ראשית נדרש עדכון קושחה הן למסך והן למשדרים הקודמים מסדרת ה-Mars אותם ניסינו עם ה-M1 במקביל. אחרי העדכון (שהיה יכול לעבוד חלק יותר ללא ספק) הצלחנו לחבר את המוניטור למשדרים ללא בעיות מיוחדות. למסך לוקח בערך 20 שניות מהדלקה ועד שניתן לקבל אות.

תכונה מאד שימושית של המסך בדומה לכמה מוצרים אחרים של החברה מהתקופה האחרונה היא האפשרות לצפות בשידור על גבי מספר מסכים בו זמנית באופן אלחוטי. האפשרויות בתחום זה מאד מגוונות – מכשיר M1 יחיד יכול לשלוח אות לשני מכשירי M1 אחרים, או למסך אחד ועוד שני מכשירים ניידים המריצים את האפליקציה של החברה או לארבעה מכשירים ניידים עם האפליקציה.

לאפליקציה המעולה של הולילנד יכולות מתקדמות בדומה למוניטור עצמו אבל היא כוללת גם אפשרויות הקלטה נוחות יותר. הדבר היחיד שחסר לנו באפליקציה (ולצורך העניין גם במוניטור עצמו) הם כלים לשליטה במצלמה (הקלטה, שינוי הגדרות בסיסיות וכו’). יכולות אלו מתחילות להיכנס לעוד ועוד מוניטורים כיום והיינו מאד רוצים לראות אותן גם במוצר הנוכחי של הולילנד אולי עם עדכון קושחה – לפחות למספר מצלמות נפוצות (אנו העברנו את הרעיון להולילנד ונקווה שייושם בעדכון קושחה או בדגמים הבאים).

הולילנד מבטיחה טווח של 150 מטרים בקו ראיה. בסטודיו שלנו לא הגענו לטווחים כאלו אבל עבורנו חשוב יותר לבחון את העבודה האלחוטית לא בקו ראיה לא מופרע אלא דווקא דרך קירות, דלתות ועוד. בסטודיו ישנן מספר דלתות מתכת עבות והמוניטור הצליח להעביר שידור דרכן ממרחק של יותר מ-10 מטרים מה שבהחלט מראה על יציבות האות.

בכל הנוגע לאות עצמו אנו גילינו latency נמוך יחסית בעבודה אלחוטית עם המסך עצמו אך קיבלנו שהות גדולה יותר בעבודה עם האפליקציה. לשליטה במיקוד בסצנות אקשן מהירות כנראה לא היינו בוחרים במסך הזה (ובטח שלא באפליקציה) אבל למרבית השימושים הסטנדרטיים הוא יעשה עבודה מעולה.

עבודה עם ה-M1 כמוניטור למצלמה

Hollyland-Mars-M1

סיכום

לסיכום ה-M1 התברר כמוניטור אלחוטי מעולה עם איכות בניה טובה, שידור איכותי ותכונות מגוונות. החסרון היחיד שלו הוא מעט יותר latency משחלק מהמשתמשים היו רוצים לראות (בוודאי באפליקציה אבל זה כנראה בלתי נמנע בשל אופי הטכנולוגיה).

האקוסיסטם שמאפשר ה-M1 בשילוב עם משדרים אלחוטיים אחרים של החברה, מספר מסכי M1 במקביל והאפליקציה מספקים הרבה מאד גמישות למי שזקוק למספר מוניטורים בעלות זולה יחסית על הסט.

קומפקטי, בר השגה וקל לשימוש – Mars M1

Hollyland Mars M1 2

מחיר

ניתן לרכוש את ה-M1 בחו”ל בעלות של 550 דולרים ליחידה או כ-1000 דולר לזוג.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • Mars X 1

    Hollyland Mars X – משדר HDMI אלחוטי בביקורת

    רגע לפני שמסתיימת לה השנה אנו מביאים בפניכם ביקורת על מוצר עזר נוסף לצלמי וידאו מבית חברת …
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *