ראשי ביקורות\סקירות ביקורת: IFootage Spider Crab – הזרועות הטובות בעולם?

ביקורת: IFootage Spider Crab – הזרועות הטובות בעולם?

0
0

היום אנו בוחנים זוג זרועות של חברת Ifootage הסינית, אחת היצרניות החדשניות ביותר בתחום האביזרים הנלווים לצלמים. אנו עשינו שימוש באבטיפוס של זרועות אלו במשך קרוב לשנה והביקורת שתקראו (יחד עם הסרטון שצילמנו) מהווים סיכום של ההתנסות שלנו איתם בתקופה זו.

במהלך השנים האחרונות יצא לנו לבדוק יותר זרועות צילום ממרבית האתרים בעולם. זרועות הפכו בשנים האחרונות לשימושיות במיוחד לא רק עבור מוניטורים, אלא גם לצורך חיבור תאורות קטנות, מיקרופונים, משדרים, ומגוון רחב של אביזרים נלווים אחרים.

אנו בדקנו במהלך השנים האחרונות את הזרועות מסדרת ה-244 של מנפרוטו עם מנגנון האנטי-סיבוב הייעודי שלהן (ראו ביקורת), זרועות ה-FANS של חברת LanParte עם מנגנון הquick release הייחודי המכונה Tiny V (ראו ביקורת), ה-Revolt 2 של חברת Shape הקנדית (ראו ביקורת) ואת ה-Xtender 210 עם הפרופיל הנמוך המיוצרת בארה”ב (ביקורת) ואלו רק כמה דוגמאות מהזרועות שעברו תחת ידינו במהלך השנים. כפי שתראו מייד למרות היתרונות שיש לכל אחת מן הזרועות האלו בתחומים מסויימים, ה-IFootage Spider Crab הן לדעתנו הזרועות הורסטיליות ביותר הקיימות בשוק כיום ובהפרש ניכר.

סרטון הביקורת שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

מה מיוחד ב-IFootage Spider Crab?

ב-Ifootage בחרו ללכת על כיוון שונה מאד ממרבית היצרניות האחרות בתחום ולפתור אחת ולתמיד כמה מן הבעיות המציקות ביותר הנוגעות לשימוש בזרועות מסוג זה (השם הנפוץ אגב לזרועות צילום הוא Mgaic arms אם כי זרועות מפרקיות מן הסוג עליו אנו מדברים מכונות לעיתים Noga arms על שם החברה הישראלית שעדיין מייצרת אותם, ואנו שמענו בכמה מקרים אפילו את הכינוי Israeli arms אותו מצאנו משעשע למדי).

שתי הזרועות אותן אנחנו בדקנו הן ה-Spidercrab MA 3-4 באורך של כ-20 ס”מ עם מתאם ה-Cold Shoe (או כ-19 ס”מ אם מסירים אותו) והגרסה הארוכה יותר המכונה Spidercrab MA 5-6 באורך של 30 ס”מ (או 29 ס”מ ללא המתאם), אם אתם מעדיפים באינצ’ים אז הזרועות הללו באורך של 12 אינצ’ ו-8 אינצ’ בהתאמה.

הגישה של Ifootage הרבה יותר מקיפה מזאת של יצרניות אחרות, לא רק בנוגע למנגנון האנטי-סיבוב של הזרוע (בעיה ידועה אותה כאמור פתרה מנפרוטו באמצעות פיתרון ייעודי שעובד רק עם מוצרים נבחרים שלה כמו ראשי חצובה וחצובות), אלא בכל הקשור לכל מרכיבי השימושי בזרוע.

נתחיל מאיכות הבנייה. למרות שגם כמה מהזרועות האחרות בנויות מצויין (במיוחד סדרת ה-244 של מנפרוטו), ה-Spidercrab הן באמת רמה אחת מעל כולם, עם נעילות שיניים (rosette) מסיביות, ידית נעילת פרפר גדולה ונוחה מאד לאחיזה ואיכות בניה מעולה שמרגישים בשנייה שאוחזים במוצר.

אלא שאיכות הבנייה היא לא באמת מה שהופך את זרועות ה-Spidercrab לייחודיות, מה שחדשני באמת בזרועות של החברה הוא מנגנון החיבור שלהם בשני הקצוות ולמרות שלקח לנו קצת זמן להבין את כל היכולות והיתרונות הגלומים בו, מרגע שהבנו אותם אנו פשוט חייבים להסיר את הכובע בפני המתכננים ב-Ifootage.

בקצה של כל זרוע תמצאו שני מנגנוני נעילה. ידית משיכה אדומה גדולה ועוד נעילת ביטחון קטנה. בהתחלה נעילת הביטחון נראתה מיותרת (הידית הראשית מאד חזקה ואין סיכוי כמעט שתיפתח בטעות) ועדיין במצבים מסויימים כמו תליה הפוכה – נעילת ביטחון היא מנגנון חשוב. את הנעילה הראשית יש למשוך ואת נעילת הביטחון יש לדחוף (מתרגלים לכך מהר מאד).

זרועות ה-Spidercrab של Ifootage (ה-MA 3-4 למעלה וה-MA 5-6 למטה)

זרועות ה-Spidercrab של Ifootage (ה-MA 3-4 למעלה וה-MA 5-6 למטה)

ברגע שפותחים את שני המנגנונים מקבלים ראש עגול וייחודי שהוא החלק הגאוני באמת בתכנון של Ifootage. ראשית, לכל ראש יש חיבור 3/8″ שנדחק פנימה ומגלה חיבור 1/4″ מאד שימושי ומייתר את הצורך במתאמים (שמונעים את פעולת מנגנון האנטי סיבוב). בנוסף ישנם גם שני פינים קטנים (מכונים Arri locating pins) שגם הם נכנסים פנימה לתוך הראש אם הם אינם בשימוש. הפינים הללו הם המגנון העיקרי למניעת סיבוב והרבה מוצרים (בעיקר מוניטורים) חדשים מגיעים עם תמיכה בחיבורים אלו.

בעבור מוצרים שלא תומכים ב-Arri locating pins לראש יש גם טבעת גומי שיוצרת התנגדות טובה בחיבור למרבית האביזרים שניסינו ומונעת גם מהם להסתובב במרבית המקרים – במיוחד עם תנעלו את הראש חזק מספיק. כאן בדיוק נכנסת לפעולה עוד תכונה שימושית מאד של הראש. בצד השני שלו ישנה טבעת מתכת נשלפת בצורת D (מה שנהוג לכנות D-ring ונמצא לרוב בפלטות Quick release של מגוון יצרניות). הטבעת חזקה מאד ומאפשרת ללא שום כלים לנעול את הראש בצורה חזקה מאד כמעט לכל חיבור תואם.

הגאונות האמיתית של הראש והטבעת הזאת היא שהם מאפשרים דרך לחבר אביזרים בשני הקצוות מבלי צורך לסובב את הזרועה כולה (פעולה מעצבנת שלעיתים איננה אפשרית בגלל מגבלות מקום, במיוחד כשעל הזרוע מוצר גדולה יחסית כמו מוניטור 7 אינצ’ למשל). בדרך זו ניתן לחבר את הראש למוניטור מצד אחת ואת הראש השני לחצובה ואז לחבר את הזרוע עצמה לשני אלו בקליק ללא צורך בסיבובים – גאוני כבר אמרנו?

חיבור הזרוע לשולחן

חיבור הזרוע לשולחן

עוד שימוש חביב של הראשים שגילינו תוך כדי שימוש הוא שניתן לחשוב עליהן כסוג של מנגנון Quick release. אם יש לכם מספר מוניטורים אתם יכולים לחבר לכל אחד מהם ראש ולהחליף בניהם בקלות (כנ”ל עם תאורות, מיקרופונים וכו’). החיסרון היחידי הוא שלמיטב הבנתנו בשלב זה Ifootage לא מוכרת את הראשים בנפרד – אבל אם תגיע דרישה אפשר והדבר ישתנה.

אם כל אלו לא מספיקים לכם אז ל-Ifootage יש עוד “הפתעה” קטנה בשבילכם. כל זרוע מגיעה עם מתאם cold shoe המתחבר גם הוא לראש באמצעות חיבור עם Arri locating pins כך שגם הוא אינו מסתובב וניתן להסירו בקלות באמצעות סיבוב/נעילה.

נעילה חזקה במיוחד

נעילה חזקה במיוחד

שימוש אמיתי

כל התיחכום הזה אולי נשמע יפה על הנייר אבל איך הוא עובד בפועל? התשובה שלנו לאחר כמעט שנה של עבודה עם שתי הזרועות (אנו היינו מהעיתונאים הראשונים שקיבלו את אב-הטיפוס של הזרועות האלו באמצע 2020), היא – פשוט מעולה.

ראשית, הזרועות חזקות מספיק בשביל להחזיק כל מוצר עזר שניסינו לחבר אליהן. לא זו בלבד אלא שכאשר נעלנו את הזרוע כראוי הן לא הסתובבו (גם במוצרים ללא Arri locating pins). מעבר לכל אלו היכולת לנעול את הראש למוצר במקום לנסות לחבר את הזרוע כולה היא פשוט נהדרת וה-D-ring מאפשר הפעלת הרבה מאד כוח בקלות לנעילה חזקה.

מגוון שימושים (הזרוע עם משדר HDMI אלחוטי)

מגוון שימושים (הזרוע עם משדר HDMI אלחוטי)

סיכום

אחרי שהשתמשנו ב-Spidercrabs קשה מאד לחזור ולהשתמש בזרועות אחרות. השילוב של איכות בנייה מעולה, תכנון חדשני עם שורה של פיצ’רים שאי אפשר למצוא באף זרוע אחרת הופכת אותן לזרועות הטובות בשוק. נקודה.

אם לומר את האמת, אחרי שהשתמשנו ב-Spidercrabs אנו מתקשים לחשוב על שיפורים כלשהם שעוד ניתן להכניס בזרועות (ומי שמכיר את הביקורות שלנו יודע שכמעט תמיד יש לנו נקודות לשיפור). הדבר היחיד שעוד היינו רוצים לראות בעתיד הוא גרסה גדולה/ארוכה יותר של הזרועות הללו עם מנגנון פעולה דומה.

תוספת: אנו קיבלנו כאמור אבות טיפוס של ה-Spidercrab MA 3-4 וה-Spidercrab MA 5-6. מעבר לכך השיקה החברה לפני מספר שבועות עוד מספר מוצרים שטרם יצא לנו לנסות (את חלקם לפחות אנו מקווים לבדוק בהמשך) ביניהם:

  • iFootage LT2-3.5 – זרוע פשוטה יותר (קצרה) ללא הראש המתקדם של הדגם שאנו בדקנו אבל גם זול משמעותית.
  • iFootage LT4-5.5 – גרסה ארוכה מעט יותר של אותה הזרוע.
  • Spider Crab Support Rod SA-32 – מוצר מעניין נוסף – זרוע ארוכה שנועדה לתמוך בין השאר בסליידרים ובעלת פוטנציאל לשימושים רבים.
  • VS-146 Suction Cup – תופסן וואקום למי שמעוניין לחבר מצלמות למכוניות ומשטחים חלקים אחרים (עד 30 ק”ג).
  • VS-118 Suction Cup – מוצר דומה אך קטן יותר (עד 20 ק”ג נשיאה).

מחיר וזמינות

הזרועות זמינות כבר כעת לרכישה ומחיריהן נעים בחו”ל בין 89 ל-109 דולר בהתאמה (MA 3-4 ו-MA 5-6).

היבואן הרשמי של מוצרי iFootage חברת A.B.S. מסרה לנו כי הזרועות (יחד עם כמה מן המוצרים החדשים האחרים של החברה) כבר זמינים בארץ וניתן למצוא אותם בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *