הכרזות מוצרים חדשות סוני משיקה את ה-ZV-E10: מצלמת וולוגרים חסרת מראה ע״י עידו גנוט פורסם ב 27/07/2021 0 0 היום מציגה חברת סוני את ה-ZV-E10 מצלמת APS-C המיועדת לפלח השוק החדש של יוצרי תוכן ויזואלי ברשת וצפויה לאכלס משבצת שהייתה חסרה עד כה בליין של החברה. אף שהשקת המצלמה נדחתה מספר פעמים וחלק מהמידע אודותיה דלף לרשת טרם ההשקה, לנו הייתה הזדמנות רשמית ראשונה להתוודע אליה אמש במסגרת מסיבת עיתונאים שקיימה החברה בה יכולנו ללמוד כיצד רואה סוני את שוק הצילום ואת מקומה של ה-ZV-E10 בליין הכולל של החברה. מבחינתה של סוני התפתח בשנים האחרונות ליין של יוצרים שאינם בהכרח צלמים (לא חובבים וגם לא מה שנהוג לכנות צלמים מקצועיים אם כי עבור חלקם בהחלט מדובר במקצוע). יוצרים אלו הם וולוגרים, יוצרי תוכן ליוטיוב, אינסטגרם, טיק טוק ושאר רשתות חברתיות. אף שהצילום הוא חלק הכרחי ביצירה שלהם, מרביתם מעולם לא למדו צילום ואינם רואים עצמם צלמים וחלקם גם לא מתעניינים באספקטים הטכניים של עולם הצילום ורוצים מצלמות פשוטות שמסוגלות לייצר תוכן איכותי בקלות במטרה להעבירו לרשת בלחיצת כפתור. מסך מגע מפרקי צידי המצלמה הראשונה שיצרה סוני עבור קבוצה זאת היא ה-ZV-1 שהושקה במאי 2020 אותה אפשר לראות כגרסת הוולוגינג של סדרת ה-RX100 של החברה עם חיישן ה-1 אינצ’ ועדשה קבועה אבל בשילוב מסך מגע מפרקי (וללא עינית) ומיקרופונים מובנים איכותיים יותר המיועדים להקליט את המשתמש מכיוונים שונים. מהקצה השני של הסקאלה פיתחו בסוני את ה-A7-C (שהושקה במחצית השנייה של השנה שעברה), מצלמה המיועדת בין השאר ליוצרי תוכן (אם כי במקרה זה גם למשתמשים אחרים שמחפשים מצלמה איכותית מאד אבל קטנה) והיא בעלת חיישן Full Frame אבל גוף שאינו גדול משמעותית מזה של סדרת ה-APS-C של החברה. גם כאן יש לנו מסך מגע מתהפך ואין עינית דיגיטלית. כעת מציגה סוני את ה-ZV-E10 – סוג של מצלמת ביניים עם חיישן APS-C הדומה לזה המצוי ב-A6100 אבל עם גוף קומפקטי יותר ויכולות הלקוחות בחלקן מה-ZV1 וגם מספר תוספות. המיקרופון העליון וה-hotshoe בצד שמאל דור חדש של מצלמות וולוגרים אז מה כוללת ה-ZV-E10 ומה חדש במצלמה? מעבר לעיצוב החיצוני הקומפקטי אשר אינו כולל כאמור עינית אבל כן כולל למשל מתג מצבים למעבר קל בין צילום סטילס, וידאו וצילום וידאו בהילוך איטי (מה שסוני מכנה S&Q), יש לנו גם מסך מגע מפרקי מלא בן 3 אינצ’ וטכנולוגיה משופרת לביצוע סטרימינג (טרם ניסינו אבל אנחנו עדיין לא מדברים על מוצר שיודע לבצע סטרימינג עם חיבור ישיר לרשת וחבל כי לדעתנו זאת הייתה להיות ההזדמנות האמיתית של סוני לחדש בתחום שבו עולם הצילום מפגר מאד אחרי העולם הסלולארי). ראוי להזכיר כי מבחינה חיצונית סוני בחרה במתג הפעלה/כיבוי והכפתור הקדמי שולט במקום זאת בזום (הדיגיטלי או בעדשות תומכות בזום האופטי). מבחינת אספקטים תוכנתיים תמצאו בדגם החדש את כל מה שאפשר היה למצוא גם ב-ZV1 כמו ריכוך עור, תיקון גוון עור, מצב צילום מוצר (עם פוקוס על מוצר המופיע בוידאו), ומצב המדגיש בוקה (לא מדובר על פי סוני על תוספת בוקה דיגיטלית כמו במכשירים סלולאריים אלא על מצב שבאופן אוטומטי פותח צמצם – גם כאן אולי יש הזדמנות מפוספסת). החלק המעניין אולי והחדשני ביחס ל-ZV1 ול-A7C נוגע לסאונד. סוני כללה במצלמה החדשה שלושה מיקרופונים מובנים עם תמיכה בהפחתת רעשי רוח (כמו ב-ZV1) אבל גם לראשונה תמיכה בסאונד דיגיטלי כמו בחלק מהמצלמות המתקדמות יותר של החברה וטהיא מציעה כעת מספר אפשרויות למיקרופונים דיגיטליים שניתן לחבר למצלמה לקבלת סאונד משופר. מעבר לכך יש למצלמה חיבור למיקרופון ולאוזניה. כמו ב-A6100 גם כאן אין מייצב על החיישן אבל יש מייצב דיגיטלי בתוכנה (אופן היישום של סוני עודנו לוקה בחסר שכן אין תמיכה ישירה בפונקציית ה-Active שתוכנות עריכת הוידאו בפופולאריות ויש צורך להעביר את הקבצים בתוכנה של סוני קודם לכן), וכמובן שהמצלמה תומכת במגוון עדשות סוני הכוללות מייצב אופטי מובנה. ה-ZV-E10 מחוברת עם סוללת דמה לצילום מתמשך השורה התחתונה אף שעבורנו כמי שמחפשים כל העת התקדמויות משמעותיות בטכנולוגיית הצילום, ה-ZV-E10 היא לא בשורה גדולה, אנו בהחלט יכולים לראות כיצד המצלמה הופכת ללהיט מכירות משמעותי ולדה פקטו אחת ממצלמות הוולוגינג הפופולאריות ביותר בשוק. המטרה של סוני הייתה לייצר מצלמה עם תפעול פשוט ונוח גם למי שתחום הצילום זר להם המסוגלת לספק תוצאות איכותיות, בסטילס אבל בעיקר בוידאו ולהשתמש במגוון עדשות החברה ונראה שזה בדיוק המוצר שהחברה יצרה. מצב צילום אנכי מחיר וזמינות המצלמה צפויה להתחיל להימכר בחודש אוגוסט 2021 תמורת 700 דולר (גוף בלבד) או 800 דולר לגוף עם עדשת קיט בארה”ב. סרטונים וביקורות ראשונות מרחבי הרשת כמו תמיד סוני שיתפה את המצלמה עם שורה של צלמים ויוצרי תוכן שהספיקו לפרסם שורה של סרטונים טוני נורתרופ עם ה-ZV-E10 מול הקנון M50 ידידנו כריס וג’ורדן מ-DPR עם ה-ZV-E10 ג’וני מ-Cine D סוקר את ה-ZV-E10 ג’רלד אנדן סוקר את הסוני ZV-E10 עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …