ראשי ביקורות\סקירות מנפרוטו 244 מיקרו ומיני – זרועות “קסומות” בביקורת

מנפרוטו 244 מיקרו ומיני – זרועות “קסומות” בביקורת

0
0

אנו ממשיכים היום בסדרת הביקורות שלנו על זרועות והפעם אנו בוחנים זוג זרועות של חברת מנפרוטו – ה-244 מיני וה-244 מיקרו לה יש twist מעניין כפי שנראה מייד.

את שתי הזרועות מסדרת ה-244 קיבלנו לידינו לפני יותר משנה וחצי והן ראו לא מעט שימוש בזמן הזה. שתיהן זרועות “קונבנציונאליות יותר” מאלו שבדקנו בסדרה עד כה (מה שמכונה לרוב Magic Arms בשל אופן הפעולה של הזרוע – ידית אחת הפותחת את כל צירים בבת אחת) והן מתאימות לשימוש לא רק עם מסכים אלא גם עם תאורות, מקליטים, ואפילו מצלמות קטנות ובינוניות.

נפתח עם ה-244 מיני – הזרוע הגדולה מבין השתיים. אורכה 27 ס”מ ומשקלה 430 גרם – היא מרגישה מאד מסיבית ועבה ביחס לזרועות מקבילות של חברות אחרות וזאת למרות שבאופן רשמי משקל הנשיאה המקסימאלי שלה עומד על 3 ק”ג בלבד (כך גם דגם המיקרו אגב). לדעתנו מנפרוטו הלכה כאן על נתון צנוע במיוחד ביחס לביצועים בפועל.

הזרוע ננעלת ונפתח כולה על ידי ידית “פרפר” עם מנגנון ratchet (נוח לשימוש גם בסביבה צפופה מאד). אנו קיבלנו את ה-244 מיני עם שני קצוות מסוג 1/4″ 20 ומפתח Allen עם ראש 3/8″ 16 ניתן להחלפה (היה נחמד אם היו מגיעים עם הזרוע שניים כאלו – אבל אפשר להסתדר גם עם אחד).

יכולה לשאת אפילו מצלמה – ה-244 מיקרו

Manfrotto 244 magic arm review holding camera

ה-244 מיקרו היא זרוע מעט שונה. היא קטנה משמעותית – 21 ס”מ בלבד והיא פחות עבה ומסיבית מה-244 מיני אבל ההבדל המשמעותי ביותר בגרסה שאנו בדקנו הוא מנגנון ה-Anti-Twist הייחודי של מנפרוטו (יש גם זרוע דומה עם חיבור סטנדרטי יותר במחיר מופחת). מדובר במנגנון הקיים בשני הקצוות של הזרוע והוא מבוסס על חיבור 3/8″ 16 המוקף משני צדדים בחיבור פלסטי קשיח. חיבור זה נועד “להתלבש” על חיבור ה-easy link אותו פיתחה מנפרוטו ומצוי במספר חצובות וראשים של החברה. חשוב להבין שאם אתם מחברים את הזרוע לכל חיבור 3/8″ 16 רגיל כנראה שלא תראו את אותה תועלת במנגנון מניעת הסיבוב ולכן מדובר בפתרון שהוא מאד אפקטיבי (כפי שגילינו) אבל מוגבל יחסית לשימוש (אך ורק למוצרים מסוימים מאד של חברת מנפרוטו).

למגנון האנטי סיבוב יש בכל זאת יתרון גם אם אין לכם חצובה או ראש של מנפרוטו עם מנגנון easy link – הרבה יותר פשוט ומהיר לחבר אותו מבלי שתצטרכו לסובב את הזרוע עצמה (ראו הדגמה בסרטון הביקורת שלנו בהמשך) וזה משמעותי במיוחד אם אתם צריכים להרכיב ולפרק ציוד מהר או שאתם רוצים לחבר זרוע באזור צפוף ואין לכם מקום לסובב את הזרוע כולה.

אנחנו היינו מאד שמחים אם מנפרוטו הייתה יוצרת קיט Anti-Twist בגודל 1/4″ 20 ולחילופין מוכרת קיט 244 מיני עם ראשי Anti-Twist (אותם אפשר לרכוש אגב בנפרד). הבעיה – לפחות עם ההצעה הראשונה היא שמנגנון ה-Anti-Twist מחייב כרגע שימוש ב-easy link (שנוצר בפורמט 3/8″ 16) אלא שגודל זה אינו מותאם במיוחד לרוב ציוד העזר (הכולל לרוב חיבורי 1/4″ 20 ולכן לדעתנו מנפרוטו צריכה לחשוב על פיתרון Anti-Twist שונה בפורמט 1/4″ 20 שיתאים לאותם אביזרים (שאינם של מנפרוטו בהכרח), זה מחייב מחשבה ויצירתיות – אבל מנפרוטו הוכיחה בעבר שלמהנדסיה יש את שני אלו ואנו מקווים לראות תוצאות בנושא העתיד.

מנגנון ה-Anti-Twist – נשמח לראות חידושים נוספים בתחום שיפתרו את הבעיה המעיקה עבור כל סוגי הציוד

244 micro rotation

בסופו של דבר ה-244 מיני ומיקרו הן זרועות מעולות – הן חזקות, עובדות מצוין, אין להן חסרונות בולטים (פרט לנושא ה-Anti-Twist וחיבור ה-1/4″ 20 שהזכרנו – אבל גם כך למנפרוטו יתרון גדול על המתחרות בתחום עם פתרון ייחודי זה) והן בהחלט אידאליות לכמעט כל מוצר עזר קטן או בינוני שתוכלו להעלות על דעתכם.

בכל הנוגע למחיר – בארה”ב תשלמו על הזרועות הללו בין 90-115 דולר לערך (תלוי בקיט הספציפי). לישראל מיובאות הזרועות על ידי חברת ABS.

סרטון הביקורת שלנו על ה-244 מיני ומיקרו של מנפרוטו מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית – LensVid.com.

ניתן למצוא את הביקורות הקודמות שלנו בסדרת “הזרועות” בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *