ראשי ביקורות\סקירות זרוע למסך בהתאמה אישית – Xtender 210 – בביקורת

זרוע למסך בהתאמה אישית – Xtender 210 – בביקורת

0
0

היום אנו ממשיכים בסדרת הביקורות על זרועות עבור מסכים ועזרים אחרים ואנו בוחנים את ה-Xtender 210 המיוצרת בארה”ב ומבטיחה התאמה למגוון רחב של מסכים.

הביקורת הנוכחית (שהייתה אמורה להיות הראשונה בסדרה אבל בפועל פורסמה אחרי הביקורת שלנו על ה-Revolt 2 Axis Push Button Magic Arm של חברת Shape הקנדית), בוחנת עוד זרוע ייחודית המתאימה בעיקר לעבודה עם מוניטורים (בניגוד לזרועות סטנדרטיות יותר שנועדו לעבודה עם תאורות, מקליטים, מסכים ועוד). ה-Xtender 210 מגיעה עם חיבור 1/4″ 20 “אוניברסאלי” אבל ניתן לרכוש בנפרד מגוון אביזרי חיבור שיאפשרו אחיזה טובה יותר במוניטורים ספציפיים (אנו נגיע לחשיבות הנושא עוד מעט).

הזרוע עצמה עשויה מתכת ובהחלט מרגישה עמידה. אורכה 8.5 ס”מ וגובהה 3.5 ס”מ בלבד ללא הבסיס (שמוסיף עוד כס”מ לערך).

ל-Xtender 210 יש מנגנון מובנה של הטיה קדימה ואחורה וכאשר מחברים את הבסיס מקבלים גם אפשרות לשליטה בזווית הסיבוב. לזרוע יש שני מנעולים קטנים שנועדו לשליטה בחיכוך של הזרוע וניתן לשנות את מיקומם באמצעות פירוק ברגים קטנים והעברת המנעול למיקום אחר. לפעולה זאת נדרש שימוש ב-Allen key (שניים כאלו מסופקים עם הזרוע – אחד גדול ואחד קטן ושניהם נדרשים לצורך כיוונונים שונים – כן לצערנו לא מדובר בזרוע שפעולתה היא “ללא שימוש בכלים” כמו ה-Shape). אנו מצאנו שהם בעיקר עוזרים לנעול את הצירים השונים ולא שולטים בצורה משמעותית בחיכוך (ודורשים נעילה עם לא מעט סיבובים).

יש צורך “בכלים” להרכבה

allen key

תהליך ההתקנה הראשוני של הזרוע הוא קצת מורכב (כולל חיבור הבסיס שדורש הסרה של הבורג העליון וסיבוב החלק העליון ב-90 מעלות ואז שימוש ב-Allen key בכדי להבריג ולחזק את הבסיס – לפחות במקרה של בסיס מסוג cold shoe – בגדול אנו ממליצים בחום להציץ בסרטונים באתר של החברה בכדי להבין את התהליך). המורכבות הזאת הייתה אחת מהביקורות המרכזיות שלנו ביחס לזרוע אבל אחרי שיחה עם Xtender גילינו שאנחנו קיבלנו זרוע לא מורכבת לצורך הביקורת אבל מרבית המשתמשים שרוכשים את הזרוע מקבלים אותה מורכבת באופן בו הם הזמינו אותה – דבר שחוסך את כל התסבוכת בה אנו נתקלנו – לפחות אם אתם לא מתכננים לשנות משהו בזרוע (דבר שסביר להניח ידרוש שוב שימוש ב–Allen key).

כפי שציינו קודם לזרוע יש מגוון רחב של אופציות (רובן בתשלום נוסף) להתאמה אישית. הראשונה היא בחירה בסוג הבסיס – האפשרות הראשונה היא בסיס קבוע עם חיבור 1/4″ 20 – מתאים לכלובים למשל ובמקרים בהם אתם מחפשים חיבור חזק מאד שאין צורך לשלוט בו ימינה ושמאלה. האפשרות השנייה היא חיבור באמצעות cold shoe – שתי האופציות הללו מהוות את הבחירה הבסיסית של הזרוע (כלומר אחת מהן תהיה כלולה בכל מקרה במחיר הזרוע – לפי בחירתכם). כל האופציות האחרות דורשות תוספת תשלום והן כוללות חיבור מיוחד למגוון סוגי מסכים ומסכים מקליטים של smallHD, ATOMOS  ו-Convergent Design.

אולי המוצר האופציונאלי האהוב עלינו מכל אלינו שנשלחו אלינו על ידי החברה הוא ה-universal light post adaptor. המוצר הזה מאפשר לכם לחבר את המסך לעמוד תאורה בקלות (יש לו חיבור cold shoe בחלק העליון) והוא בנוי מעולה ממתכת ושימושי מאד – לא רק לצורך חיבור מסכים אלא בכלל לעזרים שונים (תוכלו לראות אותו בסרטון הביקורת בהמשך).

הרבה אופציות לחיבורים ועזרים נוספים

xtender accesories

אנו עשינו ב-Xtender 210 שימוש במשך מספר חודשים במהלכם גילינו כי בכדי לחבר את ה-smallHD Focus שלנו היה עלינו להשתמש במתאם עבור מסכי smallHD (הוא נועד למסכים מסדרות 500/700 אבל מתאים מסתבר נהדר גם ל-Focus) אחרת הבורג שמגיע עם ה-Xtender 210 בחלק העליון של הזרוע פשוט קצר מידי והמסך יכול להשתחרר בטעות – מה שכמעט קרה לנו (אפשר להתגבר על כך אם מסירים את ה-washer שמגיע עם הבורג – אבל זה פחות רצוי מאשר לרכוש ולהשתמש במתאם הייעודי שגם מונע מהמסך להסתובב בטעות).

חיבור מותאם למסך ה-smallHD Focus

xtender monitor

בסופו של יום ה-Xtender 210 הוא זרוע עם אפשרויות התאמה אישית מגוונות, היא בנויה בצורה חזקה עם פרופיל נמוך (מדובר בזרוע הרבה יותר נמוכה מה-Shape שבדקנו – עניין שיכול להתאים יותר או פחות – תלוי בצרכים שלכם) ויש לה מגוון חיבורים אופציונאליים למסכים של מרבית החברות המובילות.

מה שפחות אהבנו הוא תהליך ההרכבה המעט מסובך (כאמור לדברי החברה ברוב המקרים הזרועה מגיעה ללקוח מורכבת מהחברה לפי דרישתו) ואת הצורך ב-Allen keys שונים לחיזוק ופתיחת ההברגות במקרה הצורך. אף שאנו רואים בבסיס הנמוך של הזרוע יתרון (עבורנו לפחות) אנו בהחלט לוקחים בחשבון שיש מתשמשים שיעדיפו זורע צרה יותר וגבוהה (כמו ה-Shape).

בכל הנוגע למחיר – ה-Xtender 210 (בדומה ל-Shape) איננו מוצר זול – ואם לוקחים בחשבון תוספים הוא הופך להיות יקר אף יותר – מחיר הבסיס הוא 170 דולרים וכל תוסף יכול להגיע לעלות של כמה עשרות דולרים נוספים (ה-universal light post adaptor לדוגמא עולה כ-42 דולר).

סרטון הביקורת שלנו אודות ה-Xtender 210 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *