ראשי מבזקים פרטים אפשריים ראשונים של המצלמות חסרות המראה של ניקון נחשפים

פרטים אפשריים ראשונים של המצלמות חסרות המראה של ניקון נחשפים

0
0

אמש הופיעו ברשת פרטים אפשריים ראשונים של שתי מצלמות חסרות מראה של חברת ניקון שאמורות להיות מושקות בתקופה הקרובה.

אנו יודעים מזה זמן (כולל באופן רשמי למדי מפי נציגים בכירים בניקון שאמרו זאת בראיונות לעיתונות) כי החברה צפויה להשיק מצלמה (או מצלמות) חסרות מראה עם חיישן Full Frame במהלך שנת 2018.

מה שלא ידענו עד כה נוגע לפרטים המדויקים. אף שעדיין מדובר בשמועות ראשוניות יחסית הן תואמות לדברים שפורסמו בעבר וגם מתיישבות עם ההגיון העסקי של ניקון ביחס למצב שוק הצילום כיום.

להלן הפרטים שפורסמו עד כה:

  • ניקון תשיק במקביל או בהפרש זמן קצר יחסית שתי מצלמות חסרות מראה.
  • שתיהן יהיו בעלות חיישני Full Frame אחת ברזולוציה גבוהה והשניה ברזולוציה סטנדרטית (45 מגה פיקסל ו-24 מגה פיקסל בקירוב בהתאמה).
  • המצלמה בעלת הרזולוציה הנמוכה יותר צפויה להתחרות ישירות בסוני A7III ואילו הגבוהה יותר בדגמי הסוני A7RII/III.
  • מבחינת גודל המצלמה אנו מדברים על גופים קטנים יחסית (גודל דומה לסדרת ה-A7 אך עם ארגונומיה טובה יותר ואחיזה טובה יותר).
  • למצלמות תהיה תושבת חדשה (Z-mount) – מה המשמעויות לגבי תאימות לליין עדשות ה-F-mount הקיים של ניקון – נצטרך עוד לראות.
  • המצלמות יושקו עם מייצב 5 צירים בגוף.
  • קצב צילום – עד 9 תמונות בשנייה (לא ברור האם הכוונה לשתי המצלמות או רק לאחת מהן – בכל מקרה 9 תמונות בשנייה עבור מצלמה ברזולוציה גבוהה הוא מספר מרשים ומהיר אף יותר מה-A7RIII עם 8 פריימים לשנייה; כמובן שבכל מקרה גודל החוצץ וקצב פינויו משמעותיים לא פחות).
  • כרטיסי זיכרון: זוג כרטיסים שונים – CF Express ו-XQD (ניקון כנראה לא מסתפקת ב-SD UHS II ולא מוכנה להמר על התקן העתידי שהוכרז לאחרונה – SD Express שמציע קצבי העברה של עד 985 מגה בייט לשנייה).
  • עינית בעלת 3.6 מליון נקודות.
  • עם המצלמה תושקנה 3 עדשות תואמות – 24-70 מ”מ, 35 מ”מ ו-50 מ”מ (שתי האחרונות ככל הנראה f/1.4, לא ברור עם ה-24-70 מ”מ תהיה f/2.8 או f/4). בכל מקרה ה-24-70 מ”מ תשמש כעדשת “הקיט” של שתי המצלמות.
  • התמחור של המצלמות לא יהיה זול (במיוחד לא של הדגם בעל הרזולוציה המופחתת) אבל הן ישווקו בקיט עם עדשת ה-24-70 מ”מ מה שניקון כנראה מקווה יהפוך אותן לאטרקטיביות יותר – 4000 דולר לדגם ברזולוציה הגבוהה ומתחת ל-3000 דולר לדגם בעל הרזולוציה הנמוכה יותר (כמה מתחת ל-3000 לא ברור).
  • ההכרזה עשויה להיות כבר במסיבת עיתונאים ב-23 לאוגוסט אם כי אפשר שתהיה זאת הכרזה על פיתוח כאשר ההשקה עצמה תיערך סביב פוטוקינה (נדע כנראה יותר בשבועות הקרובים).

למרות הפרטים המענינים (כרגע כאמור עדיין בגדר שמועות די ראשוניות), יש עדיין הרבה מאד מידע שחסר בכדי שניתן להעריך עד כמה המצלמות הללו יהוו תחרות אמיתית לסוני ובכל מקרה חשוב לזכור כי גם לקנון צפויה הכרזה בתחום וגם שם עובדים על הנושא במרץ כבר מספר שנים. יהיה קיץ חם ואנו נמשיך לעדכן.

איך תראה המצלמה הבאה של ניקון?

Nikon next camera

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *