ראשי ביקורות\סקירות ZITAY – העזרים שיתנו למצלמה שלך כוח – סקירה

ZITAY – העזרים שיתנו למצלמה שלך כוח – סקירה

0
0

היום אנו מביאים בפניכם סקירה קצרה על מספר אביזרים שימושיים מבית ZITAY הסינית שאמורים לאפשר נוחות ושימושיות גבוה יותר במצלמות וציוד צילום בכל הקשור לניהול משק האנרגיה של אלו בדגש על צלמי וידאו.

ZITAY – רקע

חברת ZITAY הסינית נוסדה ב-2015 והיא מתמחה בסוללות, סוללות דמה (dummy batteries), כבלי העברת חשמל למצלמות ואביזרים דומים. לחברה יש גם מספר עזרים מסקרנים אשר מאפשרים המרה במצלמה מכרטיסי CFexpress ל-SSD ו-CFAST ל-SSD.

אנו פנינו ל-ZITAY משום שלחברה כמה פתרונות ייחודיים שטרם ראינו אצל יצרניות אחרות (מנסיוננו בעיקר עם השוק הסיני, חיקויים לא יאחרו להגיע והסינים מעתיקים גם בינם לבין עצמם לא מעט), אבל מדובר לדעתנו בחברה יצירתית שהצליחה, כפי שתראו מיד, במקום בו חברות מערביות נכשלו ויש לה פיתוחים ששווה להכיר.

סרטון הביקורת מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

הצצה למספר פתרונות כוח יצירתיים של ZITAY

אנו קיבלנו לפני מספר שבועות ארבע מוצרים של החברה, כמה מהם חדשים מאד, חלקם אגב ניתנים לרכישה ברשת (מאמזון) או מאתר החברה.

Zitay CB-FZ100H – סוללת דמה עם חיבור D-tap

הפתרון הראשון שבדקנו הוא סטנדרטי למדי אבל עם טוויסט נחמד. מדובר בסוללת דמה – אנו בדקנו אחת שנועדה למצלמות סוני (Z-type) אבל לחברה פתרונות מקבילים למצלמות קנון ויצרניות אחרות עם כבל D-tap המאפשר חיבור לסוללות V-mount/Gold mount למי שזקוק להפעלה ארוכה במיוחד.

יש פתרונות דומים של מגוון חברות אחרות כך שאין כאן יכולת חדשנית אבל ZITAY הוסיפו טוויסט חביב – נורה קטנה על חיבור ה-D-tap המאפשרת לראות מתי יש העברת חשמל – שימושי ונוח. הכבל עצמו הוא סליל נמתח (40 ס”מ במצב לא מתוח) ואנו ניסינו אותו עם מצלמת ה-A7R IV שלנו והוא עבד מצויין עם מספר סוללות V-mount (אם כי חיבור ה-D-tap דרש מעט כוח להכנסה לסוללה). בהחלט מוצר שימושי מאד בהרבה מתארים שיכול לאפשר לכם לצלם במשך שעות רבות ברציפות וגם לשמור על המצלמה קרירה יותר (סוללת דמה איננה מחממת את המצלמה כמו סוללה רגילה בזמן העבודה).

סוללת דמה של סוני עם כבל D-tap

A7R00797 zitay d tap

Zitay CB-FZ100L – סוללת דמה עם חיבור DC

הפתרון השני שגם הוא איננו ייחודי ל-ZITAY הוא סוללת דמה עם חיבור חשמל מסוג DC המכונה לעיתים גם P-tap (שוב אנו בחרנו בסוללת דמה מסוג Z-type לסוני אבל יש לחברה מתאמים למצלמות אחרות) החיבור הזה מאפשר לחבר את המצלמה לסוללת ה-L הייחודית שנראה בהמשך אך גם למטען מתאים עם חיבור AC (שימו לב כמובן מה אתם מחברים שלא תגרמו נזק למצלמה).

סוללות דמה עם כבלי הפעלה שונים

A7R00800 different tips

ZITAY NP-FZ100 – סוללת דמה USB Type C

כאן אנו מגיעים למוצרים הייחודיים ל-ZITAY. לראשונה אנו נתקלים בסוללת דמה (כאמור  Z-type במקרה שלנו אך יש אחרות) עם חיבור USB-C. מה כל כך מיוחד בקומבינציה הזאת תשאלו? ובכן לפחות ככל שהדבר נוגע למצלמות סוני עם סוללות Z-type מדובר בחיבור שעד כה אף חברה אחרת לא הצליחה לייצר.

בשלב זה אנו כבר יכולים לספר כי במהלך השנה החולפת עמדנו בקשר עם שתי חברות אירופאיות (לא נפרט שמות מסיבות מובנות) שפיתחו, או ליתר דיוק ניסו לפתח, סוללות דמה עם חיבור USB-C למצלמות סוני ושלחו לנו דוגמיות לניסיון. שתיהן לא פעלו כלל או שפעלו עם אזהרה שהתקבלה במצלמה שהחיבור החשמלי עשוי להיות בעייתי (אנו כאמור לא מוכנים לסכן את המצלמה היקרה שלנו בשביל חיבור חשמלי לא אמין).

מסיבה זאת היינו מאד סקרנים באשר לפתרון של ZITAY ולשמחתנו הוא עבד ללא שום בעיה הן עם חיבור למתאם החשמל לקיר שקיבלנו מהחברה (מטען USB-C PD מהיר – 20 וואט) והן עם סוללת ה-USB של חברת ChargeASAP שבדקנו כאן לפני כמה חודשים. סוללות USB-C PD ישנות יותר שלנו לא עבדו עם החיבור (לא פעלו כלל) ואנו משערים שהדבר קשור לנושאי תאימות של תקן ה-USB-C PD ולאופן בו יצרניות שונות של סוללות מיישמות אותו ולא לכבל (אבל בשורה התחתונה אנו לא יכולים להבטיח שכל סוללת USB-C PD תעבוד  עם הכבל לצערנו).

עוד מילה על הכבל הייחודי הזה ומדוע הוא נדרש. חלקכם וודאי שואלים את עצמכם מי צריך סוללת דמה עם כבל USB-C אם ניתן לחבר את המצלמות של סוני (לפחות את הדגמים החדשים יותר) ישירות ל-USB-C ולהטעין או להפעיל אותן בדרך זו בצורה ישירה. ובכן יש סיבות טובות מדוע הפתרון של סוני רחוק מלהיות אופטימאלי.

ראשית רק המצלמות החדשות ביותר של סוני (A7S III וכנראה ה-A1) מסוגלות להפעלה ישירה מ-USB-C PD – מצלמות ישנות יותר יטענו ויפעלו אבל הסוללה שלהן תתרוקן בהדרגה (בהגינות נאמר כי מנסיון אפשר למשוך איתן לא מעט זמן – לפחות במקרה של ה-A7R IV שלנו). בעיה חמורה יותר שהתגלתה בבדיקות של מספר יוטיוברים ברשת היא ששימוש בכבל USB-C ישירות למצלמה גורר התחממות גדולה אפילו יותר משימוש בסוללה בלבד ועשוי לקצר את משך ההקלטה (לפחות ב-A7S III). הפתרון של שימוש בסוללת דמה עם חיבור USB-C PD אם כן הוא אידאלי משום שהוא מאפשר הפעלה של המצלמה מסוללת USB-C PD זולה יחסית (זולה מרוב הסוללות הגדולות הייעודיות למצלמות) ומשאירה את המצלמה קרירה לאורך זמן.

לפני שנמשיך הלאה נאמר כי הכבל שאנחנו קיבלנו היה קצר יחסית, אבל ניתן לבקש מ-ZITAY כבלים כמעט בכל אורך (בהזמנה מאתר החברה עם ציון אורך הכבל הנדרש).

כבל ה-USB-C PD הראשון עם סוללת דמה של סוני (שבאמת עובד)

כבל ה-USB-C PD הראשון עם סוללת דמה של סוני (שבאמת עובד)

Zitay L mount NP-F970 – סוללה עם מטען  USB C וזוג חיבורי DC 

מלבד סוללת הדמה עם חיבור ה-USB-C, המוצר המעניין ביותר שקיבלנו מ-ZITAY היא סוללת ה-L עם מספר שיפורים מעניינים ביחס לסוללות דומות אחרות בהן נתקלנו. ראשית, לסוללה קיבולת של 10,500mAH (ב-7.2V או 77 וואט שעה). היא כוללת מראה מצב סוללה עם 4 נוריות וכפתור המציג את המצב. שני חיבורי DC (כניסות ויציאות) הן לטעינה והן לחיבור אביזרים כמו מוניטורים, סוללות דמה למצלמות ועוד ואולי מעניין מכל ולמיטב ידיעתנו ראשוני בעולם הצילום: חיבור USB-C – שמאפשר גם הטענה מהירה יחסית של הסוללה וגם חיבור למוצרים אחרים הדורשים חיבוריות USB-C לשם הטענתם (ממכשירים סלולאריים ועד משדרים אלחוטיים).

לסוללה יש מגוון רחב של שימושים אפשריים. לדוגמא ניתן לחבר אותה למוניטור התומך בסוללות L (מרבית המוניטורים בשוק) וממנה להוציא סוללת דמה למצלמה (באמצעות חיבור ה-DC) וחיבור USB-C למשדר אלחוטי למוניטור נוסף. באופן כללי היכולת לחבר לסוללה עד שלושה מוצרים שונים יכולה להיות מאד שימושית והייתה שמורה עד כה בעיקר לסוללות V-mount שהם לרוב גדולות משמעותית ובכל מקרה אינן מתחברות למרבית המוניטורים בגדלי 5 ו-7 אינצ’ באופן ישיר.

היכולת להטעין את הסוללה באמצעות USB-C עם המטען המהיר של ZITAY (או של יצרניות אחרות כמובן) הוא בעיננו יתרון עצום שכן עד כה נדרש לקחת איתכם עוד מטען חיצוני להטענת סוללות L וחלק מן המטענים הללו אינם מהירים וגם אינם איכותיים במיוחד (אנו נתקלנו בכמה וכמה מטענים כאלו לאורך השנים ולא קל למצוא מטען איכותי). הטענה מהירה עם כבל USB-C אפשרית מאותו מטען שבו אנו משתמשים למכשיר הסלולארי אשר נמצא איתנו כמעט תמיד בכל מקרה וחוסך מקום בתיק ותמיד זמין על הסט.

מהבדיקות שערכנו זמן ההטענה עם המטען של ZITAY עומד על כ-4 שעות וחיי הסוללה עם מוניטור Portkeys BM5 II במקסימום בהירות (מדובר במוניטור עם בהירות גבוהה מאד) עומד גם הוא על כ-4 שעות (מוניטורים בהירים פחות יחזיקו כנראה יותר).

סוללת ה-NP-F970 עם המטען המהיר של ZITAY 

סוללת ה-NP-F970 עם המטען המהיר של ZITAY 

סיכום ומחירים

כפי שניתן להבין מהסקירה אנו מאד מרוצים מהפתרונות של ZITAY אותם בדקנו. כולם תפקדו עד כה בדיוק כפי שהם אמורים (וזה לא עניין של מה בכך כשמדובר בחלק מפתרונות הכוח בתחום הצילום מהניסיון שלנו, ותאמינו לנו שאתם לא רוצים לסכן את המצלמה החדשה שרכשתם באלפי דולרים רק בשביל התקן כוח שעלה דולרים בודדים).

מבין ארבעת הפתרונות שבדקנו הפעם סוללת הדמה עם חיבור ה-USB-C וסוללת ה-L החדשה הם הפתרונות הייחודיים באמת ל-ZITAY והם הראשונים מסוגם בשוק, או לפחות הראשונים שאנו נתקלנו בהם עד כה (שבאמת פועלים). אנו כבר בשיחות עם חברת ZITAY לגבי בדיקה של שורה של מוצרים חדשניים נוספים שהחברה פיתחה ואנו מקווים להביא לכם סקירה נוספת של מוצרים חדשים בהמשך השנה.

ארבעת המוצרים אותם סקרנו מבית ZITAY

ארבעת המוצרים אותם סקרנו מבית ZITAY

בכל הנוגע למחירים אנו מביאים בפניכם את המחירים של ארבעת המוצרים באמזון ובאתר ZITAY:

NPF970 – סוללה – סוללה עם סוללת דמה מאתר החברה ($60); סוללה בלבד מאמזון ($56), סוללת L עם מטען USB-C וסוללת דמה ($90).
DC to FZ100 Dummy Battery –סוללת דמה מאתר החברה ($30); מאמזון ($30) [שימו לב שהקישור מאמזון הוא לכבל עם נעילה – אנו לא בדקנו כבל זה].
USB C to FZ100 Dummy Battery – מאתר החברה ($30); מאמזון ($30).
D-Tap to FZ100 Dummy Battery – מאתר החברה ($36); מאמזון ($40).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • A7R04404 zita 3

    סקירה: מטענים וסוללות חדשים מבית ZITAY

    היום אנו מביאים בפניכם סקירה שנייה על שלושה עזרים שימושיים מבית ZITAY הסינית המתמחה בין הש…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *