ראשי ביקורות\סקירות Chargeasap – מטען קיר Omega וסוללת Flash 2.0 עם גרפן בביקורת

Chargeasap – מטען קיר Omega וסוללת Flash 2.0 עם גרפן בביקורת

0
0

חברת Chargeasap האוסטרלית (לאחרונה עברו המייסדים לדובאי) היא שחקנית בולטת בשוק המטענים, הסוללות ועזרי ההטענה בשנים האחרונות עם לא פחות מ-9 פרויקטים מוצלחים במימון המונים שגייסו מליונים רבים. מוקדם יותר השנה שלחה לנו החברה שני מוצרים לביקורת – מטען קיר רב עוצמה וסוללת USB משולבת גרפן מהדור החדש. אנו בדקנו את שני המוצרים ומביאים את התרשמותנו בביקורת (ובסרטון) הנוכחיים.

נתחיל מה-FLASH 2.0 – סוללת USB רבת עוצמה (20 אלף מיליאמפר) הכוללת בחלקה הקדמי מטען אלחוטי (לנו לא היה בו שימוש משום שאין ממש מוצרי צילום נפוצים המוטענים בשיטה זו ואנו מעדיפים לחבר מכשירים סלולאריים בהטענה רגילה בכל מקרה). לסוללה המהווה דור שני (את הדור הראשון קיבלנו אגב בתחילת השנה אבל אב הטיפוס המוקדם שנשלח לנו כלל בעיה מסויימת ולכן לא פרסמנו עליו ביקורת), יש ארבעה חיבורים ומסך קטן המציג את מצב הטעינה של הסוללה (מוצג כאשר לוחצים על כפתור בצד ימין של המכשיר).

מטען הקיר Omega וסוללת Flash 2.0

ChargeASAP Flash Omega1

מתוך ארבעת החיבורים ישנם שני חיבורי USB-C PD אחד המסוגל לספק 60W והשני בעל יכולת לספק עד 100W (מרשים ביותר) וגם מטעין את הסוללה. בנוסף ישנם שני חיבורי USB-A עם Quick Charge 3.0 עם תמיכה במגוון תקנים לטעימה מהירה של מרבית החברות הנפוצות עד 22.5W כולל (AFC, VOOC, SCP, and FCP).

הסוללה כוללת כ-15 אחוז גרפן (יריעה דקה של אטומי פחמן) אשר אמורה לספק מוליכות משופרת ולהעלות את מספר ההטענות האפשריות ביחס לסוללה רגילה פי 4 לערך (2000 הטענות במקום כ-500 בסוללת ליתיום רגילה). אין לנו דרך לבדוק זאת בפועל אבל לאורך זמן ניתן יהיה לראות האם ביחס לסוללות אחרות שיש לנו בעוצמה דומה היא מחזיקה מעמד יותר. ה-FLASH 2.0 היא סוללה גדולה יחסית (היא מגיעה בכסף או שחור) ומידותיה 15 ס”מ אורך על 8.5 ס”מ רוחב על 2.5 ס”מ עובי.

מטען הקיר ששמו Omega מרשים אפילו יותר. הוא קטן באופן משמעותי (8.5 ס”מ אורך על 5 ס”מ רוחב על 4 ס”מ עובי) וכולל ארבעה חיבורים אבל שלא כמו הסוללה שני חיבורי ה-USB-C מסוגלים לספק 100W (שני חיבורי ה-USB-A זהים).

בכל הנוגע לביצועים חשוב לנו להבהיר משהו (גם לאור תגובות שקיבלנו על הסרטון), אנחנו בדקנו את יכולות ההטענה של הסוללה ומטען הקיר בהסתמך על מוצרים שיש לנו המשמשים צלמים – כולל מקליט (MIX PRE 3 הדורש USB-PD לעבודה מלאה), מצלמות (A7R IV ו-A6500 של סוני – אנו עוד ממתינים ל-A7S III שלנו שכוללת תמיכה ב-USB-C PD), מכשירים סלולאריים של מספר חברות (בקרוב אנו מקווים לבחון את המטען גם עם הסוני אקספריה 5 II החדש), טאבלט סמסונג גלקסי 6, משדרים אלחוטיים, מערכת follow focus, מוניטור 5 אינצ’ בעל הפעלה מ-USB-C (של חברת Feelworld), מסך 15 אינצ’ המופעל מ-USB-C ועוד שורה של סוללות USB ומוצרי עזר נוספים. כולם פעלו היטב עם הסוללה והמטען. ברור לנו שיש קהל שמחפש את המוצרים החדשים הללו בכדי להטעין צרכני USB-C כבדים – בדגש על לפטופים עם צריכה המתקרבת ל-100W. אלו לא נמצאים כרגע ברשותנו (אנו פחות ניידים בתקופה האחרונה ועובדים בעיקר מהסטודיו והדגש שלנו הוא על מחשבים שולחניים) אבל אפשר ובשנה הבאה נקבל לבדיקה או נרכוש מחשב מהדור החדש עם הטענה מ-USB-C ונעדכן את הביקורת בהתאם.

המטען והסוללה החדשים

ChargeASAP Flash Omega top

מבחינת יכולת הטענה – ניסינו הטענה במקביל של מגוון מוצרים (ארבעה יחד) כולל מצלמה, מסך גדול, מיקסר ומכשיר סלולארי ולא נתקלנו בבעיות לא מהסוללה ולא ממטען הקיר. אנו בהחלט רואים מצבים בהם יש לנו צורך בהטענה (או בעיקר הפעלה) של ארבע מוצרי USB במקביל. בשלב זה לצערנו אין עדיין מטענים בעלי 4 יצירות USB-C PD אבל אולי גם זה יגיע בעתיד. אנו כן יכולים לספק מספר אחד שיכול לעניין אולי את מי שרוצה נתונים מספריים יותר מדוייקים – מטען ה-Omega הטעין בבדיקה שלנו את ה-FLASH 2.0 בתוך 84 דקות – קצב של 238mAh אם מחשבים ממוצע (לרוב אגב מהירות ההטענה נמוכה הרבה יותר ככל שהסוללה מתקרבת ל-100% בכדי לא לפגוע בתאים כך שבאופן תיאורטי בסוללות גדולות יותר קצב ההטענה יכול להיות מהיר יותר).

המכשיר שאנו קיבלנו היה דגם אמריקני עם ראש אמריקני אבל ממה שאנו מבינים שאמור להגיע לשוק, אזי כל מטען קיר צפוי להגיע עם שלושה ראשים (כולל ראש אירופאי המתאים לישראל), הראש האמריקני אגב מאפשר הטענה בשתי זוויות – אנו לא יודעים אם הדבר יתאפשר עם המתאם המיוחד.

מטען האומגה – 200W של הטענה

ChargeASAP Omega

בכל הנוגע למחיר – המוצר שסיים גיוס באינדיגוגו נמכר שם תמורת  $90 למטען האומגה ו-$180 לסוללה.

סרטון הביקורת הקצר שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *