ראשי ביקורות\סקירות ביקורות Hollyland Mars 300 PRO: מערכת HDMI אלחוטית בביקורת

Hollyland Mars 300 PRO: מערכת HDMI אלחוטית בביקורת

0
0

לאחרונה קיבלנו לידינו שתי מערכות המאפשרות להעביר אותות HDMI באופן אלחוטי של חברת Hollyland הסינית. היום אנו מפרסמים כאן סקירה אודות המערכת הראשונה והמתקדמת יותר מבין השתיים – ה-Mars 300 PRO.

ה-Mars 300 PRO היא חלק מן הדור החדש של מערכות HDMI אלחוטיות של חברת Hollyland (אחת מהיצרניות המובילות בתחומה בעולם) ומהווה שדרוג מתבקש לדגם ה-Mars 300 שהושק לפני קצת יותר משנה והיה אחת המערכות המתקדמות הראשונות בעלות של פחות מ-500 דולר (מי שמכיר את ההיסטוריה של מערכות HDMI אלחוטיות יודע כי עד לפני מספר שנים לא היה קל למצוא מערכת עם יכולות דומות תמורת פחות מ-1000 דולרים ואפילו אלו נחשבו זולות יחסית בתעשיה).

מה חדש בדגם ה-Pro שהושק מוקדם יותר השנה? ובכן לדכם החדש שתי תכונות מרכזיות שלא היו בדגם המקורי – הראשונה היא תמיכה בהפעלה באמצעות USB-C (מעבר לסוללות ה-L הסטנדרטיות כמובן) והשנייה היא התמיכה באפליקציה המעולה של חברת Hollyland שכפי שנראה מייד מאפשרת לצפות בתמונה המגיעה מהמצלמה כמעט על כל סמרטפון או טאבלט עם מגוון עזרים גדול. עוד הבלים קטנים כוללים גרסה ללא אנטנות חיצוניות (אותה אנו בדקנו – יש גם גרסה נוספת עם בדומה לדגם המקורי) ומסך OLED בצד המכשיר שאמור להיות נוח לשימוש גם כאשר מחברים את המשדר/מקלט הפוך.

ה-Mars 300 PRO בפעולה

A6506713

ה-Mars 300 PRO שקיבלנו מגיע עם שתי יחידות (יש מספר גרסאות ראו בהמשך), אחת היא יחידות משדר או TX המתחברת למקור (לרוב המצלמה) והשנייה יחידת קלט (RX) המתחברת למוניטור או מסך. עם המשדר והמקלט תקבלו בקופסא גם מתאם cold shoe לחיבור למצלמה וחיבור נקבה 1/4″ שמאפשר לחבר אחת משתי היחידות על הגב (ראו סרטון בהמשך), חבל שרק יחידה אחת כזאת מגיעה בקופסא – היא בהחלט שימושית. כך או כך שתי היחידות כוללות חיבור 1/4″ בחלק התחתון.

היחידות עצמן זהות כמעט לגמרי פרט לכיתוב (RX/TX בהתאמה) ולחיבורים – כניסה ויציאת HDMI ביחידת ה-TX ושתי יציאות HDMI ביחידת ה-RX (ניתן לחבר שני מסכים במקביל ל-RX ועוד אחת ל-TX). מעבר לכך יש כאמור מסך נתונים קטן, גלגלת שליטה (אנו לא ממש מתים על הגלגלת הזאת שלא נוחה מאד לשימוש ודי עדינה בשונה משאר המוצר שאמנם מרגיש פלסטי, לפחות בחלקו, אבל באיכות טובה).

ל-Mars 300 PRO טווח רשמי של 300 רגל (קצת יותר מ-90 מטר באופן רשמי כאשר שתי היחידות נמצאות במרחק ראיה זו מזו) אנו בדקנו אותו בסביבת העבודה שלנו בסטודיו במרחק של סביב 20 מטר דרך קירות כולל דלת פלדה ולא נתקלנו בבעיות.

שימוש

למוצר דוגמת ה-Mars 300 PRO יש מגוון עצום של שימושים, בעיקר להפקות וידאו וקולנוע (אנחנו אפילו השתמשנו לסטילס פה ושם). עבורנו השימוש העיקרי בסטודיו היה כאשר רצינו לצפות בתמונה ממצלמה שמצלמת כלפי מטה (overhead shot) עבור הפקות מזון/מוצרים שאנו עורכים באופן כמעט יום יומי. באופן רגיל היינו נוהגים לחבר את המצלמה למוניטור או מוניטורים באמצעות כבל ומפצל אבל מדובר במרחקים של מספר מטרים והכבלים מפריעים לעיתים קרובות לעבודה ומגבילים מאד. כאשר מדובר בהפקות גדולות יותר, שלא לדבר על הפקות של פרסומות או סרטים עבודה עם כבלים בצורה כזאת היא במקרים רבים בלתי אפשרית משום שמספר גורמים צריכים לצפות באות המגיע מהמצלמה ולעיתים קרובות הבמאי או מפעיל הפוקוס זקוקים גם לחופש תנועה (ולמה שמכונה מוניטור במאי).

למרות שהמוצר אולי איננו פשוט טכנולוגית, השימוש בו לא יכול להיות קל יותר. מוציאים מהקופסא, מחברים סוללה לכל אחד משני ההתקנים (או מחברים לסוללת USB-C או לחשמל עם מתאם USB-C), הסוללות וכבלי ה-USB-C אינם כלולים בערכה ואת המצלמה שלכם למשדר (TX) עם כבל HDMI (גם הוא לא כלול). עכשיו יש לכם כמה אופציות – האופציה הפשוטה ביותר היא חיבור המקלט (RX) למוניטור או מסך עם כבל HDMI נוסף (גם פה לא מסופק). במקרה כזה לפחות מהנסיון שלנו לא צריך לעשות שום דבר – מפעילים את שתי היחידות וישר מהקוספא הן מזהות האחת את השנייה בוחרות תדר מועדף (הן מזהות הפרעות ובוחרות את התדר עם הכי מעט הפרעות בסביבה) ותוך מספר שניות אתם אמורים לקבל אות על המוניטור מהמצלמה – לנו החיבור עבד ישר מהקופסא ללא שום בעיות בפעם הראשונה בלי שהיינו צריכים לעשות דבר (ממש ההגדרה של plug-and-play).

האפשרות השנייה, שהלכה לנו הרבה פחות חלק אנו חייבים לציין, היא חיבור של המשדר – TX ישירות למכשיר סלולארי ושימוש בו כמוניטור. אנו מאד אוהבים את הרעיון וכפי שנראה בהמשך האפליקציה של Hollyland פשוט נהדרת, אלא שתהליך ההתחברות היה בעייתי עם המכשירים שלנו. שני מכשירי הגוגל פיקסל 2 XL הישנים שלנו לא היו מוכנים לזהות כלל את ה-WIFI של המשדר (וגם כאשר זיהו אותו לבסוף לא ממש הצליחו לעבוד מולו כראוי). אנו מאמינים כי מדובר בבעיה ספציפית עם המכשיר הסלולארי הנ”ל וזאת משום שהצלחנו לעבוד עם טאבלט של לנובו ללא הבעיות הללו אחרי החיבור.

המקלט והמשדר של ה-Mars 300 PRO – קטנים, קלים ופשוטים לשימוש

A6506715

אחרי די הרבה נסיונות ויותר משיחה אחת עם Hollyland בנושא גילינו משהו מעניין. בכדי להתחבר למכשיר סלולארי היינו צריכים לעבור ידנית לתדר 1 במשדר (כמה לחיצות על הגלגלת לא יותר). בתדר זה גם הסלולארי שלנו וגם הטאבלט זיהו את הרשת של המשדר ויכולנו להתחבר אליה (הסלולארי כאמור המשיך לעשות בעיות, הטבאלט עבד מצוין). מרגע שהצלחנו להתחבר כראוי דברים התחילו להראות הרבה יותר טוב. ראוי לציין כי Hollyland לא השכילה למיטב ידיעתנו לאפשר חיבור מקביל לרשת כלומר בכל הזמן שאתם מחוברים למשדר אין לכם אינטרנט (או לפחות WIFI) בהחלט מציק ולמיטב הבנתנו יש לעניין פתרונות – נקווה שאלו ישולבו בעתיד בעדכון קושחה אשר ניתן לביצוע מהאפליקציה המכונה HollyView (אנחו הספקנו לבצע לפחות עדכון קושחה אחד מאז קיבלנו את המוצר).

ה-HollyView עצמה היא אפליקציית המוניטור האלחוטי הטובה בשוק (בטח הטובה ביותר אותה ניסינו עד היום ושיחקנו עם כמה מוצרים דומים). היא מאפשרת כל מה שמוניטור מקצועי מתקדם מאפשר (כמעט) וגם כמה דברים שלא תמצאו אפילו במוניטורים מתקדמים מאד. ראשית ניתן לחבר עד שלושה מכשירים אלחוטיים במקביל – כלומר אם יש לכם הפקה מורכבת עם לקוחות המגיעים ליום הצילומים תוכלו לאפשר להם לצפות בצילומים בלי להפריע לכם דרך הסלולארי שלהם או הטאבלט.

מעבר לכך האפליקציה עצמה כוללת waveform, היסטוגרמה חיה, focus peaking, zebras, frame zone, magnify, false colors, mono color כמו גם LUTs (יש מספר אפשרויות מובנות לסוני וקנון ואפשר כמובן לטעון משלכם מזיכרון המכשיר). הפונקציה היחידה שלא מצאנו היא vectorscope ואפשר להניח שאם תהיה דרישה נראה הוספה שלה לגרסאות עתידיות של האפליקציה.

מאד נוח לעבוד עם האפליקציה, לכל אפשרות יש גם מצבים שונים (לחיצה ארוכה תפתח תפריט רלוונטי עבור כל אפשרות – מאד שימושי – היינו שמחים לממשק דומה בהרבה מוניטורים מקצועיים איתם אנו עובדים), היא מגיבה מהר ומאפשרת גם צילום מסך מיידי – מאד נוח אפ רוצים לשתף תמונה בצורה מהירה מה שלא ניתן לעשות בקלות מהמצלמה למשל ברוב המקרים או אפילו הקלטת וידאו של השידור (לא מדובר כמובן באיכות מדהימה (לכל היותר 1080p מכווץ – אבל בהחלט מספיק אם רוצים להראות קטע כלשהו מהצילומים למישהו).

יש מגרעה אחת מרכזית בשימוש באפליקציה והיא זמן התגובה (lag). בניגוד לזמן התגובה באמצעות שימוש במשדר (TX) ובמקלט (RX) אשר אמנם איננו אפסי אבל היינו מגדירים אותו כסביר פלוס, לפחות ממרחק של מספר מטרים, זמן התגובה בעת שימוש באפליקציה (לפחות באמצעות המכשירים שלנו) היה איטי למדי וממש לא מתאים לשום משימה הדורשת פעולה בזמן אמת (למשל עבודה עם פוקוס מרחוק). הדבר מגביל את האפליקציה בעיקר לניטור ובדיקת קומפוזיציה.

ערכנו לא מעט ניסויים במערכת, בסרטון בהמשך ניתן לראות כיצד צילמנו פרויקט של ארוחה טבעונית על שולחן גדול במבט מלמעלה תוך שהמצלמה מחוברת למשדר וזה מעביר את התמונה למקלט המצוי במרחק מספר מטרים למסך מחשב בן 27 אינצ’. בקונפיגורציה הזאת הצלחנו לעבוד ברצף מספר שעות ללא בעיות (המשדר והמקלט אגב היו מחוברים ל-USB-C).

מסך OLED קדמי וחוגת שליטה

Mars 300 pro 2

סיכום

יש לדעתנו הרבה מאד מה לאהוב ב-Mars 300 PRO. הוא אמנם לא מהווה פריצת דרך גדולה ביחס לדגם הקודם (שהיה הצלחה משמעותית לחברה) אבל התוספת של הפעלה מ-USB-C (במקום אגב חיבור 6-16V DC) מאד מצא חן בעיננו (אגב אין צורך בסוללה עם חיבור USB-C – גם סוללות USB קטנות ופשוטות עם חיבור USB-A עושות את העבודה – תצטרכו רק כבל USB-C ל-USB-A).

גם האפליקציה (כשהצלחנו להתחבר) נהדרת לשימוש כל עוד מכירים במגבלותיה (lag משמעותי כאמור) ובסך הכל מדובר בתמורה נהדרת לכ-450 דולרים (או 470 דולרים בגרסה עם אנטנות חיצוניות אם אתם הולכים לעבוד בסביבה עם הרבה הפרעות תקשורת) שפשוט עושה את העבודה היישר מהקופסא ללא יותר מידי התעסקות מיותרת.

אנחנו קיבלנו את המוצר מהיצרן אבל ראוי לציין כי מוצרים מהסוג הזה יכול להיות די בעייתי לייבא מחו”ל באופן עצמאי (משרד התקשורת לא עושה חיים קלים בנושא כשמדובר במשדרים). במקרה הנוכחי המוצר מיובא ארצה על ידי ABS ונמכר סביב 2000 ש”ח.

הביקורת שלנו אודות ה-Mars 300 PRO מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *