ראשי חדשות CLM-V55 – מסך חיצוני של סוני עבור מצלמות רפלקס

CLM-V55 – מסך חיצוני של סוני עבור מצלמות רפלקס

0
0

חברת סוני הייתה בין החברות האחרונות להוסיף יכולות צילום וידאו רפלקסי למצלמותיה  אך כעת היא הראשונה לספק עזרים לאלו המעוניינים לעשות שימוש ביכולות אלו. החברה הכריזה על מסך חיצוני גדול אותו ניתן לחבר למצלמות רפלקס (של סוני או חברות אחרות) ואשר אמור להקל מאד על צילום סרטוני וידאו.

מסכי מצלמות רפלקס (גם הטובים שבהם) אינם הפתרון הנוח והיעיל ביותר לצילום וידאו. המסכים עצמם אינם גדולים מאד, הם אינם נוחים לצפייה ישירה בשמש, במרבית המקרים לא ניתן לשלוט בזווית ההצגה שלהם וישנן עוד מספר מגבלות ייחודיות לנושא הוידאו.

מסך חיצוני גדול

Sony CLM V55 3

בכדי להתגבר על הקשיים הללו הכריזה היום סוני על מסך ה-CLM-V55 המיועד למצלמות רפלקס (של סוני ויצרניות אחרות). המסך בגודל 5 אינצ’ (מרבית מסכי מצלמות הרפלקס המודרניים מגיעים בגודל של 3 אינצ’ בלבד) הוא בעל רזולוציה גבוהה יחסית (800 על 480 פיקסלים), ומספר תכונות ייחודיות: הוא כולל מגן שמש ניתן להסרה, עושה שימוש בסוללה (battery pack) או בחיבור ישיר לשקע (שניהם אגב לא מגיעים עם המסך באופן מפתיע) ומכיל רמקול פנימי (מונו) וחיבור אוזניות (תוספת קריטית אשר איננה קיימת כיום בשום מצלמת רפלקס – עניין קריטי כפי שניתן ללמוד מן הביקורת על גריפ הסאונד – Beachtek DXA-SLR אותה פרסמנו לאחרונה).

צילום וידאו רפלקסי נוח ויעיל יותר

Sony CLM V55 2

תכונות בולטות נוספות של המסך אשר אמורות לסייע לצלמי וידאו רפלקסי – פונקציית Pixel magnification המגדילה אזור מסוים בתמונה בכדי לוודא מיקוד מדויק, מצייני יחס תמונה ניתנים להגדרה המציגים לצלם על גבי המסך בזמן אמת כיצד נראה יחס תמונה נבחר (16:9/4:3).

על המצלמה או בנפרד

Sony CLM V55 1

ה-CLM-V55 מתחבר למצלמה באמצעות כבל HDMI (אפשר רק לקוות כי בעתיד תשחרר סוני גם גרסה אלחוטית – טכנולוגיה דומה כידוע כבר קיימת). המסך עצמו ניתן לחיבור במקום המבזק או על מכתוף או אמצעי אחר.

ניתן להטיה או סיבוב

Sony CLM V55 4

ה-CLM-V55 צפוי להיות זמין החל מחודש פברואר 2011 ומחירו יעמוד על כ-400 דולר בארה”ב.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *