ראשי ביקורות\סקירות MindShift Trailscape 18L – תיק צילום מקצועי קומפקטי: ביקורת

MindShift Trailscape 18L – תיק צילום מקצועי קומפקטי: ביקורת

0
0

לא פעם ולא פעמיים יצא לנו לערוך ביקורות על תיקי הצילום של חברת Mindshift האמריקנית (חברת בת של יצרנית התיקים המוכרת Think-Tank). היום אנו מפרסמים ביקורת נוספת והפעם על תיק גב קומפקטי יחסית אך בעל קיבולת גדולה למדי לציוד צילום בשם Trailscape 18L.

לפני כשלוש שנים פרסמנו כאן ביקורת על תיק הטיולים הראשון בעל מערכת אחסון ציוד הצילום המסתובבת המהפכנית של Mindshift המכונה rotation 180 panorama. מאז הספקנו לסקר עוד כמה וכמה תיקים של החברה (את כל הביקורות ניתן למצוא באתר הבת שלנו בשפה האנגלית – LensVid). מה שבטוח הוא שמדובר באחת החברות המובילות היום בתחום בדגש על נושא תיקי הצילום-שטח.

התיק שאנו בוחנים היום דווקא אינו תיק שטח מובהק (אם כי בהחלט ניתן לצאת איתו גם לשטח ואף עשינו זאת מספק פעמים). במובנים מסויימים הוא דומה לתיק אחר של Mindshift בשם FirstLight 30L אותו בדקנו לפני קצת יותר משנה באתר הבת שלנו ונועד לציוד צילום מקצועי ובעיקר לעדשות טלפוטו ארוכות (הוא מסוגל להכיל 500mm f/4 or 400mm f/2.8 פלוס גופים מקצועיים מלאים ועוד כמות ציוד גדולה נוספת). דגם ה-Trailscape 18L אותו נבחן היום נראה כמו גרסה מוקטנת של ה-FirstLight אבל כפי שניווכח בהמשך ישנם גם הבדלים חשובים בין שני התיקים.

Trailscape 18L – תיק צילום מקצועי

SNY01221-fixed

איכות בנייה כללית

אחת הסיבות ש-Mindshift זוכה להערכה בעולם (וגם מצידנו לאחר שבדקנו תיקים רבים שלה) היא איכות הבנייה ובמידה רבה הדבר נכון גם עבור ה-Trailscape 18L הבנוי מחומרים איכותיים  מאד בדרך כלל.

התיק מרגיש מעט פחות מרופד מדגם ה-FirstLight אבל זה לא מפתיע במיוחד בהתחשב בעובדה שה-FirstLight נועד לשאת ציוד גדול ובעקר כבד הרבה יותר.

מערכת הגב מעולה, מאוררת ומאד נוחה לנשיחה גם עם לא מעט ציוד בתוך התיק. ישנה רתמת חזה וגם רתמת אגן – שתיהן חשובות לנוחות בהליכות ארוכות עם ציוד כבד (היינו שמחים לראות לפחות קצת ריפוד ברתמת האגן – בדגם ה-FirstLight ישנו הרבה מאד ריפוד וכאן אין בכלל).

לתיק ידית נשיאה עליונה מאד בסיסית (ללא ריפוד כלל), זאת בניגוד לידית המאד מרופדת בדגם ה-FirstLight. לטעמנו דווקא ידית בעלת ריפוד בינוני כמו זאת שתוכלו למצוא בתיק ה-Vanguard Alta Rise 45 החדש (ביקורת כאן בקרוב) היא אידאלית לתיק בגודל כזה.

בישראל אין לנו ממש גשם רציני שמצריך כיסוי נגד גשם ברוב המוחלט של ימות השנה אבל אם יש לכם תוכניות לקחת את התיק לנסיעות לחו”ל – ישנן לא מעט מדינות בהם הוא עלול להיות חשוב ולכן טוב שהוא מגיע עם התיק. הכיסוי עצמו נחמד מאד והוא מגיע בתוך סוג של נרתיק המחובר אליו כך שלא ניתן לאבד אותו (ראו הדגמה בסרטון הביקורת בסוף הכתבה).

חצובה/מים ותאים קטנים למחשב נייד ועזרים נוספים

כתיק ייעודי לצילום ל-Trailscape 18L יש תא מרכזי גדול לציוד צילום ומספר תאים קטנים לציוד אישי/נלווה. זאת בניגוד לתיקים מסדרת ה-rotation של Mindshift בהם עיקר המקום מוקדש לציוד אישי או ל-Alta Rise 45 בו יש חלוקה כמעט שווה בין ציוד צילום לציוד אישי (חלוקה שאנו מעידפים בתיקי יום יום אבל פחות מתאימה כשהמטרה של נשיאת התיק היא צילומית נטו).

למרות זאת ב-Mindshift כן הוסיפו תא קדמי די גדול (אבל שטוח – לא תוכלו להכניס בו דברים עבים במיוחד) המאפשר לשאת בנוחות מחשב 13.3 אינצ’ (הלנובו יוגה פרו 2 שלנו נכנס בול – מחשב מעט גדול יותר כבר לא ייכנס), טאבלט 10 אינצ’ ועוד כמה פריטים כגון מחברות או ספרים לא עבים במיוחד, עטים וכו’.

בחלק הקדמי העליון ישנו תא קטן שמתאים למכשיר סלולאי ועם קצת מאמץ גם ארנק. אם יש לכם סלולארי גדול מ-5.5 אינצ’ אולי תהיה לכם בעיה עם התא הזה (שלנו בעל מסך בגודל זה נכנס מעט בקושי). היינו מעדיפים שהתא יהיה בחלק העליון של התיק כמו בדגם ה-FirstLight כך שהגישה אליו לא תהיה כל כך קלה למי שהולך מאחוריכם.

אחד הפיצ’רים המרכזיים לדעתנו של ה-Trailscape 18L הוא העובדה שיש לו שני כיסים בצדדים. הדבר מאפשר נשיאה של שתי חצובות או חצובה ומונופוד או חצובה ובקבוק מים – לא משהו שקיים ביותר מידי תיקי צילום (בדרך כלל בשל מנגנון השליפה המהירה המצוי בצד של רוב תיקי הצילום). עבורנו בהחלט מדובר בתכונה שימושית ונשאנו עימנו לא פעם זוג חצובות עם התיק (במיוחד עבור הפקות שעשינו בשנה האחרונה מאז קיבלנו את התיק לביקורת – עוד על כך בהמשך). החיסרון המרכזי בכיסים הוא החומר ממנו הם עשויים. לטעמנו מדובר בחומר גמיש מידי ועדין ולחצובות (בטח עם ספייקים בקצוות) נוטות עם הזמן לשחוק את הבד של הכיסים הללו ולקרוע אותו. ל-Mindshift דווקא יש פיתרון טוב לבעיה – פתרון אותו יישמו בחברה בדגם ה-FirstLight בדמו כיס נשלף מחומר חזק ועמיד בהרבה. גם ב-Alta Rise 45 יש פיתרון דומה וחבל שב-Mindshift לא יישמו אותו גם כאן.

שני כיסי צד

SNY01335-fixed

תא ציוד הצילום המרכזי

בליבו של ה-Trailscape 18L ישנו כאמור תא ציוד צילום מרכזי גדול מאד (בוודאי ביחס לתיק עצמו אותו היינו מגדירים כתיק צילום בינוני). רוחבו של התא 28 ס”מ ואורכו 48 ס”מ ובמרכזו חוצץ אחד לאורך כל התא ועוד כמות יפה של חוצצים נוספים היוצרים הפרדות קטנות יותר (כולם ניתנים להסרה או שינוי כמובן).

מה ניתן לשאת בתא? לא מעט האמת. מצלמה מקצועית מלאה עם עדשת 70-200 מ”מ f/2.8 מחוברת תיכנס לכם יפה (אנחנו ניסינו עם ציוד מעט שונה אבל לא פחות ארוך והכל נכנס בקלות). אפילו עדשת 300 מ”מ f/2.8 תיכנס (לא ניסינו אבל אפשר ותצטרכו להפריד אותה מהגוף) וכמובן עוד עדשות, פלאשים וציוד עזר רב (בסרטון בהמשך ניתן לראות קונפיגורציות שונות של הכנסת ציוד לתיק).

בגב של התא הגדול ישנם שני כיסים גדולים עם רשתות שמאפשרים הכנסה של ציוד עזר נוסף – כבלים, סוללות, כרטיסי זיכרון ועוד – בהחלט שימושי.

ה-Trailscape 18L בשימוש

אנו משתמשים ב-Trailscape 18L מאז סוף 2016 ולכן יכולים לתת לכם פרספקטיבה ארוכת טווח למדי של שימוש בתיק לצרכים שונים. כפי שכתבנו בפתיחה אנו מרגישים שלמרות שהתיק בהחלט יכול לשמש לטיולים/שטח (ואנו משתמשים בו לצורך זה בעצם ימים אלו לצורך בדיקה של מצלמת הניקון D7500 ועדשת ה-100-400 מ”מ החדשה של סיגמא עם הרבה יציאות לשטח), הוא דווקא יותר מתוכנן כתיק צילום עירוני (הסיבה העיקרית שאנו אומרים זאת היא שב-Mindshift בחרו שלא לשלב בו כיס לשקית שתיה כמו בשאר התיקים של החברה – משהו שאנשי שטח לרוב מחפשים בתיק טיולים-שטח).

אנו השתמשנו בתיק גם ביום יום, גם עבור צילומי שטח כפי שהזכרנו אבל עיקר השימוש שלנו היה דווקא כתיק נוסף לעזרים בהפקות. השילוב של תא הנשיאה הגדול (אנחנו הסרנו לצורך העניין את רוב המפרידים בתיק), מקום לשתי חצובות ומערכת גב נוחה איפשר לנו לדחוס פנימה הרבה ציוד עזר (כבלים, קופסאות ציוד, מיקרופונים ועוד) ולשאת אותו בצורה נוחה ובתיק קומפקטי באופן יחסי.

למרות שמדובר במשימה שאפשר להגדיר אותה כמעט over-kill לתיק ברמה הזאת (אפשר אנו מניחים גם לעשות דבר דומה עם תיק פשוט בהרבה) – היכולת לשאת שתי חצובות ומערכת הגב הנוחה הפכו מבחינתנו את העניין לדי אידאלי.

Trailscape 18L – מתאים לשטח אבל ממש לא רק

SNY01224-fixed

סיכום

לאורך השנה האחרונה ה-Trailscape 18L בהחלט התחבב עלינו. מדובר בתיק גב בינוני, לא יומרני, ולמרות שהוא לא כולל את מערכת הגב המסתובבת החדשנית שהביאה ל-Mindshift הרבה פרסום בתחילת הדרך הוא בהחלט ראוי להסתכלות שנייה (ואפילו שלישית) עם אתם זקוקים לתיק צילום בינוני מקצועי לנשיאה של כמות ציוד גדולה.

למרות שיש כאמור מספר קווי דמיון בין התיק לבין דגם ה-FirstLight של חברת Mindshift – לא מדובר בהעתק בגודל קטן. ה-Trailscape 18L פחות מרופד, אינו כולל תא לשקית שתיה או מנשא חצובה מחומר מחוזק וגם ידית הנשיאה שלו פשוטה יותר (בדגם ה-FirstLight יש אגב גם ידית נשיאה בצד התיק) אבל למי שאין עדשות ענק או כמויות ציוד עצומות – ה-Trailscape 18L הוא אופציה קומפקטית ובעיקר זולה בהרבה.

אם מדברים על מחיר ה-Trailscape 18L נמכר באמזון תמורת כ-170 דולרים, לא זול אולי עבור תיק בינוני אבל אם ניקח בחשבון שה-rotation180° Panorama של Mindshift בעל גודל די דומה נמכר תמורת כ-200 דולרים אפשר לקבל מעט פרופורציות (אגב דגם ה-FirstLight 30L הגדול בהרבה נמכר תמורת כ-270 דולרים). לנו אגב לא ידוע כרגע על ייבוא מסודר של תיקי Mindshift לארץ (אנו מקבלים את התיקים ישירות מהחברה בארה”ב).

סרטון הביקורת שלנו על ה-Trailscape 18L מתוך אתר הבת שלנו – LensVid

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *