ראשי ביקורות\סקירות תיק צילום – Mindshift rotation 180 panorama – ביקורת משתמש

תיק צילום – Mindshift rotation 180 panorama – ביקורת משתמש

2
0

מוקדם יותר השנה קיבלנו לידנו את התיק השני של חברת Mindshift האמריקנית המיועדת לצלמים היוצאים לטיולי שטח ומשלב את מערכת שליפת הציוד המסתובבת הייחודית של החברה.

חברת Mindshift Gear מקליפורניה הוקמה בשנת 2012 על ידי קבוצת צלמים מחברת התיקים ThinkTank הוותיקה. המטרה הייתה ליצור חברת תיקים שתתמקד באופן בלעדי בתיקי צילום/טיולים – נישה שעד כה לא זכתה למענה מספיק בשוק.

התיק הראשון של החברה אשר כונה rotation 180 professional הוצע כפרויקט באתר קיקסטרטר בסוף שנת 2012 וזכה למימון של למעלה מ-130 אלף דולר (הרבה מעבר לסכום המבוקש). בעקבות הצלחתו של התיק הראשון החליטה החברה להשיק דגם קטן, קל וזול יותר המכונה rotation 180 panorama אותו בדקנו בשבועות האחרונים.

בניגוד לדגם ה-rotation 180 professional שמשקלו 2.5 ק”ג והוא מיועד כתיק צילום/טיולים מסיבי המסוגל לשאת כמות ציוד אישי גדולה במיוחד וכמות ציוד צילום משמעותית למסעות ממושכים, דגם ה-rotation 180 panorama נועד למטיילים צלמים וחובבי ספורט אתגרי הזקוקים לתיק ליום צילום אחד עם מקום נרחב יחסית לציוד אישי ומקום מצומצם יותר לציוד צילום. כל זאת תוך שמירה על מנגנון שליפת הציוד המסתובב הקיים בדגם הגדול יותר והפך להיות מזוהה עם חברת Mindshift.

rotation 180 panorama – תיק צילום/טיולים אולטימטיבי

DSC_3865

לפני שנעבור לביקורת עצמה רצינו להוסיף מילה בנוגע לחשיבות שאנו רואים לתחום תיקי הצילום לטיולים. במשך שנים הוזנח תחום זה וחברות תיקי הצילום בחרו להתמקד בתיקי צילום “קלאסיים”. בשנים האחרונות התפתחה מאד תרבות הפנאי ולא מעט צלמים חובבים מצאו את עצמם מטיילים, רוכבים ומטפסים בסופי שבוע. אף שראינו ניצנים של הכרה בתחום מתפתח זה דוגמת ה- Lowepro Flipside Sport, היו אלו ניסיונות ראשוניים מאד וחסרים תכונות רבות שלנו לפחות נראות כמרכזיות בתיק צילום-טיולים. מה שעניין אותנו הוא האם ה-rotation 180 panorama מצליח היכן שתיקים אחרים נכשלו – על כך בביקורת שלנו.

תא ציוד הצילום

תא ציוד הצילום בתיק הוא התא התחתון המסתובב. הפטנט המקורי של חברת Mindshift שהוא גולת הכותרת של התיק הוא המנגנון המאפשר למשתמש להדק את חגורת הבטן ולאחר פתיחת אבזם מגנטי קטן בצד התיק למשוך את תא ציוד הצילום כולו ולשלוף ממנו את ציוד הצילום בקלות ובנוחות וחשוב מכך במהירות הבזק.

הפטנט של Mindshift – פתיחה בלחיצה קלה של תא הציוד המסתובב

DSC_3371

התא מאפשר חלוקה למספר חלקים (באמצעות מחלקים המגיעים עם התיק), אנו הסתפקנו במחלק יחיד אשר חילק את התא לשניים. חלק אחד נועד למצלמה ועדשה והחלק השני לעדשה נוספת. כמובן שניתן להכניס מבזק במקום העדשה הנוספת או לבצע חלוקות אחרות (למשל כשגוף המצלמה נכנס ללא עדשה ומשאיר מקום לעדשה נוספת בנפרד). בחלקו העליון של התא תמצאו גם רשת המאפשרת שמירת פילטרים, כרטיסי זיכרון ואביזרים קטנים אחרים ובנוסף ישנו מקום לטבאלט או מכשיר נייד קטן אחר עד לגודל של 23 על 19 ס”מ – מעט דחוס לאייפד, אך אייפד מיני למשל אמור להיכנס בצורה נוחה מאד).

אנו בדקנו את התא עם מצלמת ה-D7100 שלנו ועם מגוון עדשות, כולל עדשת ה-70-300 מ”מ ועדשת ה-105 מ”מ מאקרו של ניקון. שתיהן נכנסו ללא קושי בנפרד (ה-105 מ”מ נכנסה כשהיא על המצלמה עם מגן השמש הפוך).

תא ציוד הצילום – מצלמה ועדשה ועוד אחת בצד

DSC_4212

מנתוני החברה עולה כי התא מאפשר הכנסה של מצלמת ניקון D800 עם עדשת 24-70 מ”מ  או מצלמת קנון 5D MKII/III עם עדשת 16-35 מ”מ או 24-70 מ”מ בנפרד (קונפיגורציות אלו לא היו זמינות לנו בזמן הבדיקה לניסויים, אך אם הדבר חשוב לכם מומלץ לוודא זאת בטרם הרכישה מול היצרן).

אם אתם רוצים לשאת איתכם מצלמה ועדשה נוספת אחת, תא ציוד הצילום המסתובב הוא פיתרון נהדר. הוא מאפשר לשלוף מצלמה במהירות אדירה (עם קצת תרגולת תוכלו לשלוף את המצלמה מהתיק בתוך פחות מ-5 שניות), אך בעוד שיש לא מעט תיקים אחרים בשוק המאפשרים שליפה מהירה, הפיתרון של Mindshift מאפשר לראשונה תא גדול יחסית המאפשר לאחסן לצורך שליפה מהירה לא רק מצלמה ועדשה אלא מקום לעדשה נוספת ועימה עזרים נוספים. לא זו בלבד אלא שניתן לראשונה גם להחליף עדשות באוויר (מבלי צורך להוריד את התיק ולהניחו על הרצפה). התהליך כולו אורך שניות ספורות למתורגלים והשיטה כולה אפקטיבית מאד.

תא ציוד הצילום בנפרד מהתיק

DSC_3375

החיסרון היחיד נעוץ בעובדה שמדובר בתא קטן יחסית והוא תא ציוד הצילום היחיד בתיק. אם תרצו לשאת איתכם 3-4 עדשות למשל תאלצו לרכוש את התוסף (insert) הייעודי של Mindshift המאפשר לשאת גם עדשות גדולות בחלקו העליון של התיק (כולל 70-200 מ”מ f/2.8), אך אז תאלצו להיפרד לשלום מהמקום הייעודי לציוד אישי – משהו שאנחנו לפחות לא מוכנים לקבל בתיק טיולים.

סרטון הביקורת שלנו על התיק מהאתר LensVid באנגלית

תא לציוד אישי

תא הציוד האישי המרכזי במחלקו העליון של התיק כולל מקום נרחב מאד לציוד. ניתן להכניס אליו בקלות כבלים מסוגים שונים, ביגוד חם, ספר או שניים, חצובה שולחנית, סנדוויץ’ וחטיפים ועוד ועוד ויישאר לכם לא מעט מקום פנוי. כאמור ניתן גם להמיר את התא בתא ציוד צילום נוסף וכך לשאת איתכם עוד מספר עדשות (כולל עדשות ארוכות), אך לנו נראה שמדובר בפספוס של הייעוד המרכזי של התיק.

בתא הציוד האישי תמצאו גם כיס אחד (הינו שמחים ליותר) עם רשת ירוקה לחפצים קטנים (סוללות, מפתחות או כל דבר אחר) וכן פתח נסתר למדי המאפשר להכניס טאבלט בגודל מלא (לצערנו הוא אינו גדול או רחב דיו להכניס מחשב נייד של ממש).

תא מרכזי לציוד אישי – מקום בשפע – ניתן להמיר גם לתא ציוד צילום משני

DSC_3350

תאים נוספים

בחלקו העליון של התיק מעל לתא הציוד האישי הראשי ישנו תא ציוד אישי משני. תא זה מתאים לנשיאת מפתחות, ארנק, מכשיר סלולארי וכו’. כדאי לשים לב שתא זה נגיש בקלות כלפי חוץ ולכן אם אתם מתכננים הליכה במקום הומה בו עשויים להיות כייסים – מומלץ לשמור על החפצים היקרים שלכם במקום אחר.

תא לציוד אישי קטן – ארנק/נרתיק משקפיים ועוד

DSC_3345

מקום למים

בעוד בודקי אחרים נוהגים להזניח נקודה חשובה זו, ויש צלמים המוכנים להישבע שאין להם צורך במקום לבקבוק שתייה בתיק צילום, אנו מאמינים כי בכל תיק צילום (בוודאי בכל תיק גב) חייב להיות מקום מובנה לפחות לבקבוק מים אחד (רצוי גדול).

בתיק צילום לשטח נושא המים חשוב פי כמה ולכן שילבו ב-MindShift תא מיוחד עבור שקית מים (ליטר וחצי). השקית נפרדת לגמרי משאר הציוד ויש גם חריץ להעברת צינורית השתייה. אם אתם מעדיפים כמונו לשאת איתכם בקבוק מים תוכלו להכניס בקבוק של ליטר וחצי בתוך התא המיוחד לשקית המים או בצורה נגישה יותר בכיס החיצוני השמאלי בו ניתן גם לשאת חצובה (יש גם רצועה עליונה המונעת מהבקבוק לזוז – מטרד מציק בתיקים אחרים).

נשיאת חצובה

ה-rotation 180 panorama כולל שתי אפשרויות נשיאה לחצובה. הראשונה היא בצד שמאל בכיס חיצוני (השיטה בה אנו השתמשנו). האפשרות השנייה היא במרכז התיק באמצעות כיס נשלף ורצועה עליונה אשר גם אותה ניתן להסתיר בכיס פנימי זעיר. אנו מעדיפים שלא לקשור את החצובה במרכז התיק מאחור אם אין הכרח וזאת משום שהיא משנה את האיזון של התיק ומושכת אותו אחורה. אחד היתרונות של ה-ה-rotation 180 panorama הוא היותו צמוד לגב ובעל פרופיל דק יחסית אשר אינו מושך את המשתמש אחורה (דבר המפריע מאד בטיפוס או הליכה בשיפוע).

ארגונומיה ואיכות בנייה

ה-rotation 180 panorama בנוי בצורה נוחה מאד. מערכת הגב טובה ואף שלא צעדנו איתו מרחקים ארוכים מאד (בינתיים), מערכת הגב שלו התגלתה כנוחה ביותר. לטעמנו רצועות הכתפיים מעט צרות מידי אבל אפשר שהדבר נעשה תוך התחשבות גם בקהל הנשי (נציגת בנות המין הנאה אשר ניסתה את התיק בהליכה של מספר קילומטרים החמיאה לו וזאת היא נקודה חשובה משום שלא כל תיקים הצילום/טיולים מתוכננים עם מחשבה בנוגע להבדלים הפיזיולוגיים בין גברים לנשים).

בשונה מתיקים אחרים בהם רצועת הבטן היא אופציה, ב-rotation 180 panorama השימוש ברצועת הבטן הוא בגדר חובה, שכן בלעדיו מנגנון הפתיחה של תא ציוד הצילום פשוט לא יעבוד. הרצועה עצמה מרופדת ונוחה עם אפשרויות כוונון. לתיק גם רצועת חזה (לא מרופדת) אותה מומלץ לקשור בהליכות ארוכות.

איכות בנייה מעולה – Mindshift

DSC_3359

איכות הבנייה של התיק גבוהה מאד, הוא מגיע עם מושכי אצבע לרוכסנים (בדומה לאלו בהם השתמשה בזמנו חברת KATA ז”ל) והחומרים ממנו עשוי התיק (בעיקר סוגים שונים של סיבי ניילון חזקים) מרגישים ונראים מצוין וככל שאנו מסוגלים לברר גם עמידים למים (ניתן לרכוש כיסוי עמיד למים בנפרד אם אתם מתכננים נסיעה למדינה גשומה במיוחד – בקיץ הישראלי בו בדקנו את התיק זה לא היה מאד משמעותי).

סיכום

ה-rotation 180 panorama הוא תיק נפלא לצלם המחפש פיתרון ליום טיול/רכיבה/טיפוס או כל ספורט אתגרי אחר. הוא נועד בעיקר עבור מי שמסוגל להסתדר עם מצלמה אחת וזוג עדשות ועבורו נוחות, מהירות שליפה ומשקל כולל, הם פרמטרים מרכזיים החשובים יותר מהיכולת לשאת כמות גדולה של ציוד צילום.

ה-rotation 180 panorama הוא תיק קל בצורה בלתי רגילה (1.3 ק”ג), בנוי היטב ונוח לנשיאה עם פרופיל צר המשאיר אותו צמוד לגב בכדי למנוע מן המשתמש משיכה אחורה (בעיה ידועה עם תיקים גדולים וכבדים בהליכה בשיפוע או טיפוס בזווית). בנוסף התיק עשוי מחומרים חזקים ועמידים למים וכבונוס הוא גם אסתטי (מגיע בשתי דוגמאות צבע – אפור/שחור או כתום/כחול – אנחנו בחרנו באפור המושך פחות תשומת לב).

כדאי לשים אליה לב – Mindshift

DSC_3354

החלק המרשים ביותר בתיק הוא כמובן מנגנון השליפה המהירה על שמו גם קרוי התיק (rotation 180) – מנגנון שהוא גולת הכותרת של חברת MindShift ומצוי גם בדגם הגדול והמקצועי יותר של החברה. מנגנון זה מאפשר שליפה של כל תא ציוד הצילום והמצלמה בתוך שניות בודדות. לא פחות חשוב הוא מאפשר החלפת עדשות מבלי להוריד את התיק מהגב ומבלי להתכופף – יכולת ייחודית וחשובה מאד בתיק עבור צלמי ספורט אתגרי בהם מהירות עשויה להיות שם המשחק (וקרקע מלוכלכת או רטובה יכולה למנוע הנחה של התיק על הרצפה). ההתנסות האישית שלנו עם המנגנון הייתה חיובית מאד ולדעתנו מדובר באחד הפיתוחים השימושיים ביותר שראינו בתחום תיקי הצילום.

עוד יתרונות ראויים לציון נוגעים לחשיבה על נושא המים. התיק מאפשר נשיאה נוחה של בקבוק מים גדול (כולל קשירה) או שקית מים ייעודית (בתא מיוחד – קצת לחוץ אבל ניתן להסתדר), אפשרות כפולה לנשיאת חצובה מאחור או בצד, חיבורים למקל הליכה ולא פחות חשוב מכל אלו – תא ציוד אישי גדול במיוחד.

למרות שהיינו שמחים לתת ל-rotation 180 panorama את אות התיק המושלם, יש לו בכל זאת כמה חסרונות בעיננו. ראשית, כפי שכבר ציינו, תא ציוד הצילום מותאם למצלמה ועדשה אחת. אם אתם רוצים לקחת 3-4 עדשות תצטרכו לרכוש בנפרד תא ייעודי (Insert) מחברת Mindshift אותו תוכלו להכניס לתוך תא הציוד האישי. הבעיה כמובן היא שבמקרה כזה תישארו ללא תא ציוד אישי כלל – וזאת לדעתנו אפשרות שאיננה מתקבלת על הדעת.

נקודה שנייה היא היעדר מקום למחשב נייד. אף כי בזמן טיול/צילום שטח איננו זקוקים בדרך כלל למחשב נייד – ישנם לא מעט מצבים בהם חשוב שזה יהיה איתנו (למשל אם תבחרו לקחת את התיק איתכם למטוס לחו”ל בכדי לטייל במדינה זרה). העובדה שלא קיים תא כזה מחייבת לרכוש תיק אחר לנשיאת ציוד הצילום בעת נסיעה לחו”ל – חבל ומעט מיותר לדעתנו.

יש עוד בעיות קטנות כמו העובדה שהתיק אינו עומד ישר כשמניחים אותו על הארץ (הדבר הוא תוצאה מכוונת של תכנון תא ציוד הצילום בצורה עגולה – אנו הצענו לחברת MindShift פיתרון אחר ונקווה שזה יאומץ בהמשך). עוד נקודה אסטטית קטנה נוגעת לתא ציוד הצילום אשר בולט מעט בחלקו התחתון של התיק (גם בעיה זו היה ניתן לפתור עם תכנון מעט רחב יותר של החלק התחתון של התיק – בעיה זו איננה משפיעה שום צורה על הפונקציונאליות של התיק).

לסיכום, ה-rotation 180 panorama הוא תיק הצילום/טיולים/שטח הטוב ביותר בו נתקלנו אי פעם (ובוודאי הטוב ביותר אותו ניסינו). אם אתם יכולים להסתדר במשך יום שלם עם מצלמה וזוג עדשות ואינכם זקוקים למחשב נייד איתכם, אנו חושבים שתתקשו למצוא תיק נוח, קל ובעיקר פונקציונאלי יותר ממנו. התיק איננו זול במיוחד (כ-200 דולר בחו”ל והוא איננו מיובא ארצה למיטב ידיעתנו בשלב זה אם כי הדבר עשוי להשתנות בקרוב), אך למי שמוכן להשקיע בתיק איכותי לשטח מדובר בהוצאה שניתן בהחלט להצדיקה.

אהבנו

  • קל ונוח.
  • מנגנון מהפכני לשליפת המצלמה  – מערכת המאפשרת שליפה מהירה מבלי להוריד את התיק לרצפה וגם נוח להחלפת עדשות.
  • הרבה מקום בתא הציוד האישי.
  • איכות בנייה מצוינת.
  • מגוון אפשרויות נוחות לקשירת חצובה.
  • מקום למים (בקבוק או שקית).

קצת פחות

  • מקום מועט יחסית לציוד צילום בתא הייעודי (אפשר להקריב מקום לציוד אישי אבל חבל).
  • לא עומד ישר.
  • אין מקום למחשב נייד (יש מקום לאייפד או טאבלט אחר).
  • אסתטיקה מינורית – התא המסתובב לציוד הצילום לא נראה סגור לחלוטין.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

2 תגובות

  1. Avatar

    behindthecamera87

    30/06/2014 ב 3:29 PM

    כתבה מעולה! האם ניתן להשיג את התיק הזה בארץ?

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      30/06/2014 ב 6:09 PM

      בפעם האחרונה שבררנו עוד לא (הם ישלחו לך מחו”ל אם תבקש – אנחנו קיבלנו מחו”ל במוצר לביקורת), אנחנו ננסה לברר עם היבואן של חברת האם – ולראות אם משהו השתנה.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *