ראשי ביקורות\סקירות סמסונג NX mini – ביקורת משתמש

סמסונג NX mini – ביקורת משתמש

0
0

מוקדם יותר השנה קיבלנו לבדיקה את מצלמת ה-NX מיני של חברת סמסונג. מצלמה זו פונה לנישה של צלמים חובבים הרוצים מצלמה קטנה במיוחד אך איכותית, במחיר זול במיוחד – האם סמסונג הצליחה לספק את הדרישה?

בשנתיים האחרונות הולכת ומתפתחת נישה של מצלמות קטנות וקלות בעלות חיישנים גדולים ואיכות תמונה גבוהה. אחת המובילות בקטגוריה המצומצמת משהו (אשר צפויה לדעתנו להתרחב מאד בתקופה הקרובה) היא הסוני RX100 (לה נכון לזמן כתיבת שורות אלו 3 דורות). מדובר באחת המצלמות הקומפקטיות המוצלחות ביותר שיוצרו מזה שנים רבות ובוודאי המוצלחת ביותר אותה ייצרה סוני. עד כה לא קמה לסוני מתחרה ראויה (למרות שאנו צפויים כנראה להפתעות לקראת תערוכת פוטוקינה 2014 שתיפתח בקרוב בגרמניה), ולכן סיקרן אותנו במיוחד לבדוק את הסמסונג NX מיני, אשר אמנם איננה נופלת בדיוק באותה הקטגוריה (כפי שנראה מייד), אך היא מהווה מתחרה עקיפה מעניינת למדי לסוני.

בשונה מ-RX100 הכוללת עדשה קבועה (כלומר כזאת שלא ניתן להחליף) ה-NX מיני של סמסונג היא מצלמה בעלת עדשות מתחלפות. אף שאנו נתקלים לא מעט ברוכשים פוטנציאליים הרואים בכך חיסרון (“אני רוצה מצלמה פשוטה, לא רוצה להתעסק בהחלפת עדשות”), בפועל מדובר ביתרון בלבד, שכן בהינתן העדשה הנכונה, צלם שאינו מעוניין בכך יכול לרכוש את המצלמה עם עדשה יחידה ולא להחליף עוד עדשות לעולם.

סמסונג NX mini – קטנה, קלה וזולה עם עדשות מתחלפות

DSC_4873

כמובן ששאלת “העדשה הנכונה” היא נקודה קריטית וכפי שנראה בהמשך הבחירה של סמסונג בגודל החיישן חייבה אותה לפתח ליין עדשות חדש וספציפי למצלמה, דבר שעשוי להגביל רוכשים פוטנציאליים – לפחות כל עוד סמסונג לא תראה מחויבות להמשך פיתוח ליין העדשות.

ערכנו עבורכם ריכוז של התכונות המרכזיות של הסמסונג NX Mini (ראו ידיעה מקורית בעת ההכרזה למידע נוסף):

  • חיישן: 1  אינצ’ ברזולוציה של 20 מגה פיקסל.
  • חיבוריות WIFI/NFC.
  • אחסון: מיקרו SD.
  • מסך: מגע 3 אינצ’ מתהפך (לצילום עצמי).
  • מהירות צילום רצף: 6 פריימים לשנייה.
  • מהירות תריס מקסימאלית: 1/16000 שנייה.
  • סוללה: 2300mAh – חזקה יותר ממרבית מצלמות הרפלקס המקצועיות (חיי סוללה רשמיים שלה עומדים על למעלה מ-500 תמונות בין הטענות).
  • משקל: 158 גרם (196 גרם עם הסוללה) – משקל נמוך ממספר מכשירים סלולאריים.
  • מחיר:  בארץ כולל עדשת הקיט ה-9-27 מ”מ סביב 1500 ש”ח נכון לסוף אוגוסט 2014 (מחיר תחרותי באופן יוצא דופן למצלמה חסרת מראה).

את המפרט המלא של הסמסונג NX מיני תוכלו למצוא במערכת המפרטים של האתר.

מבנה, ארגונומיה ותפעול

ה-NX mini היא מצלמה קטנה מאד. אם מסתכלים על האורך והרוחב של המצלמה עצמה אנו מקבלים מוצר שהוא קטן משמעותית ממרבית הטלפונים החכמים הקיימים כיום בשוק. היכן שבכל זאת יש הבדל הוא כמובן בעובי. המצלמה עבה באופן די משמעותי מכל מכשיר סלולארי והעדשות הופכות אותה לעבה אף יותר. כמובן שגם עם עדשת הקיט (העבה מבין שלושת העדשות הקיימות כיום למצלמה) עדיין מדובר בשילוב אשר הינו קטן מכל מצלמת רפלקס, ואנו מעיזים לומר גם מרוב (ואולי כמעט כל) המצלמות חסרות המראה האחרות בשוק. אם אתם שוקלים לרכוש אותה עם עדשת הקיט, קחו בחשבון שהיא כנראה לא תיכנס לכם בכיס המכנס. מצד שני בכיס ג’אקט או תיק קטן היא בהחלט תיכנס ללא קושי (כאן למצלמה כמו ה-RX100 של סוני יש בהחלט יתרון).

פשוטה להפעלה – NX mini

DSC_4893

מבחינת ארגונומיה קצת הצטערנו לראות שסמסונג לא שילבה גריפ מובנה כלשהו לאחיזה נוחה יותר במצלמה. אנו מניחים שהמעצבים רצו מראה דק במיוחד למצלמה – אלא שלדעתנו מדובר בטעות משום שכל עדשה גורמת למצלמה להפוך לעבה יותר וגריפ לא ישנה מבחינה זו דבר ורק יהפוך את המצלמה לנוחה בהרבה לאחיזה. הכפתורים (המעטים יחסית) קטנים – אם יש לכם ידיים קטנות (או אפילו בינוניות) כנראה שתסתדרו איתם – אם יש לכם ידיים גדולות – חפשו מצלמה אחרת. אנו מעולם לא התלהבנו מכפתור וידאו בחלק האחורי של המצלמה (כפי שבחרה סמסונג לשלב) והיינו שמחים לראות אותו משולב בחלק העליון (אם כי לא מעט חברות בוחרות לאחרונה בפיתרון זה מסיבה לא ברורה).

מבחינת תפעול מדובר במצלמה מאד פשוטה להפעלה ושימוש. התפריטים ברורים למדי (ולא רבים במיוחד), אם אתם מסוגלים לשלוט בסמרטפון שלכם כנראה שתסתדרו לא רע בכלל גם עם ה-NX mini. מסך המגע עוזר מאד (עוד על כך בהמשך) ובאופן כללי מדובר במוצר שנועד למשתמשים מתחילים שרוצים לקחת מצלמה ליד ולהתחיל לצלם.

כמה נקודות קטנות בכל זאת: שתי העדשות שניסינו דורשות פתיחה לפני הצילום (סיבוב של העדשה) – פעולה מציקה שאין לנו ספק שאתם עלולים לא פעם לשכוח לבצע ואז תתריע המצלמה בפניכם שאינכם יכולים לצלם כי לא פתחתם את העדשה (במצב זה גם לא תראו שום תמונה על המסך). עוד בחירה משונה ודי מטרידה של סמסונג נוגעת לכרטיס הזיכרון של המצלמה. סמסונג הלכה על מיקרו SD במקום כרטיס SD רגיל. קצרה היריעה מלתאר עד כמה אנו סולדים מכרטיסי מיקרו SD. כרטיסים אלו פשוט אינם מתאימים לשימוש במצלמות. המקום היחיד שאנו עוד מוכנים לסבול אותם בצורה כלשהי היא בפלפונים שם לרוב מכניסים אותם לגב/צד המכשיר פעם אחת ושוכחים מהם. לא כך במצלמה בה מרבית המשתמשים נוהגים להכניס ולהוציא את הכרטיס מהמצלמה ולהעבירו למחשב בכל סוף יום (ולעיתים יותר). למותר לציין שכרטיסי מיקרו SD הם איומים למטרה זו – הם זעירים ולא נוחים כלל להתעסקות. סמסונג רוצה מן הסתם שתשתמשו בכבל להעברת תמונות למחשב, אלא שזאת היא שיטה מיושנת ולא נוחה בעליל. אפשר באופן תיאורטי גם להעביר תמונות באמצעות ה-WIFI אך גם כאן לא מדובר בדרך נוחה במיוחד. אנו בחרנו בשימוש בכבל (שהיה, למען ההגינות, מהיר למדי), אבל היינו מוותרים עליו בין רגע אם היה מתאפשר לנו להשתמש בכרטיס SD רגיל.

עוד בעיה היא השכיחות הנמוכה של כרטיסי מיקרו SD מהירים. למרות כל הרצון הטוב של נציגי סמסונג, לא עלה בידם לספק לנו כרטיס מיקרו SD מהיר לטובת הביקורת ולרשותנו עמד כרטיס 32 איטי יחסית (class 4) של סנדיסק. עבור מרבית המכשירים הניידים נושא זה אינו קריטי במיוחד (בטח לא לאחסון מוזיקה או אפילו סרטונים), עבור מצלמה, למהירות הכרטיס כפי שגילינו יש משמעות רבה מאד (ראו הרחבה בעניין בסעיף הבא).

כרטיס זיכרון איטי? תאלצו לחכות

DSC_4901

ביצועים

קצב הצילום הרשמי של המצלמה עומד על 6 פריימים לשנייה – בהחלט סביר למצלמה בקטגוריית המחיר הנ”ל, אך קחו בחשבון שתוכלו לצלם בערך 10 תמונות עד שהחוצץ הפנימי של המצלמה יתמלא (ותהפכו תלויים במהירות כרטיס הזיכרון שלכם).

אם אנו מדברים שוב על נושא כרטיס הזיכרון, אנו חייבים לומר שעבורנו לפחות נושא זה התגלה כבעייתי משהו. כאמור לרשותנו לא עמד כרטיס מיקרו SD מהיר ולכן בכל פעם בו צילמנו תמונה ולחצנו על כפתור הצגת התמונה בכדי לראותה על המסך, הופיעה ההודעה processing למשך פרק זמן שנע בין שנייה למספר שניות. עבורנו לפחות מדובר בבעיה המטרידה ביותר הנוגעת לביצועי המצלמה. אנו חייבים לסייג זאת שכן בשל היעדר כרטיס מיקרו SD מהיר יותר אין לנו דרך לוודא האם הבעיה נוגעת לכרטיס או למצלמה. מצד שני לא זכור לנו מקרה שבו כרטיס איטי גרם לבעיה דומה באף מצלמה אחרת בה השתמשנו (לרוב כרטיסים איטיים פוגמים ביכולת צילום הרצף של המצלמה או בנושא הוידאו, אך לא בהצגת תמונות ובטח לא ברמה כזו). בכל מקרה המלצתנו הגורפת – השתמשו בכרטיס מיקרו SD המהיר ביותר שתוכלו למצוא (אנו העברנו את הממצאים בנושא זה לסמסונג).

אנחנו שונאים מיקרו SD!

DSC_4919

חיי הסוללה הרשמיים של ה-NX mini עומדים על לא פחות מ-530 תמונות בין הטענות (אפילו יותר מכך בעת שימוש בעדשת ה-9 מ”מ לה אין זום). המספר המרשים הזה מגיע בין השאר הודות לסוללה החזקה מאד המשולבת במצלמה – בעלת קיבולת של 2330mAh. בפועל לא הגענו לכמות כזו של תמונות בין הטענות, אבל הסוללה אכן החזיקה מעמד זמן רב (לעיתים גם יותר מיום צילומים שלם – קרי 300-400 תמונות בממוצע). לא פחות מרשימה היא העובדה שהמצלמה הצליחה לצלם דקות ארוכות מאד של סרטונים מבלי שרוקנה את הסוללה – בהחלט הישג נאה של סמסונג מבחינה זו.

סוללה דקה ורבת עוצמה

DSC_4910

איכות תמונה ורגישות

כמו תמיד ערכנו את מבחן הרגישות מול מצלמת המבחן הרגילה שלנו ה-D7100 של ניקון. מדובר לכאורה במבחן לא הוגן במיוחד – אחרי הכל הניקון היא בעלת חיישן גדול משמעותית (והיא באופן כללי מצלמה מתקדמת ויקרה בהרבה) ובכל זאת כפי שנראה מייד לסמסונג אין במה להתבייש – לפחות בחלק  מן המבחן.

ההשוואה בוצעה עם עדשת הקיט של הסמסונג באורך מוקד של כ-70 מ”מ~ (שווה עכרך ב-35 מ”מ) בצמצם F8, על חצובה עם טיימר. הניקון הופעלה באופן דומה עם עדשת הקיט 18-105 מ”מ גם היא באורך מוקד של כ-70 מ”מ לערך (שווה ערך ב-35 מ”מ).

כמה נקודות שראוי לציין לפני המבחן:

  • לא הצלחנו להשיג מסיבה כלשהי חשיפה זהה בין שתי המצלמות (מהירות התריס בניקון הייתה מהירה באופן משמעותי ולדבר הייתה השפעה מסוימת על התוצאה).
  • בניקון ביטלנו את פעולת מסיר הרעש (NR), בסמסונג נראה שמערכת הסרת הרעשים פועלת באופן אגרסיבי למדי בלי קשר כמעט להגדרות (ניתן לראות זאת בבירור בתמונות – הדבר נכון גם באופן מפתיע גם בהשוואה שביצענו בין לתמונות ה-RAW של המצלמה).
  • הרגישות הבסיסית של הסמסונג גבוהה מזו של ניקון (160 ISO בסמסונג לעומת 100 ISO בניקון).

רגישות בסיס – ניקון משמאל וסמסונג מימין (לחצו להגדלה)

base-iso

ברגישות הבסיס שלה מספקת הסמסונג רמת פרטים פנטסטית – טובה יותר מהניקון (אם כי אנו מסייגים זאת בשל בעיית החשיפה) ובכל מקרה גבוהה מאד.

רגישות ISO 800 – ניקון משמאל וסמסונג מימין (לחצו להגדלה)

ISO800

גם ברגישות גבוהה מעט יותר עדיין מסוגלת הסמסונג לספר רמת פירוט מצויינת ללא פגיעה משמעותית באיכות התמונה בשל העלאת ה-ISO.

רגישות ISO 1600 – ניקון משמאל וסמסונג מימין (לחצו להגדלה)

ISO1600

ב-ISO 1600 אנו כבר מתחילים להרגיש בצורה משמעותית מאד את מנגנון ניקון הרעשים של הסמסונג נכנס לפעולה ופוגע משמעותית ברמת הפירוט על חשבון הרעש.

רגישות ISO 3200 – ניקון משמאל וסמסונג מימין (לחצו להגדלה)

ISO3200

ב-ISO3200 התמונה בסמסונג כבר סובלת מפגיעה קשה מאד בפרטים והחלקה מוגזמת בשל מנגנון ניקון הרעש לעומת התמונה בניקון אשר הינה מגורענת אך בעלת כמות רבה יותר של פרטים.

רגישות ISO 6400 – ניקון משמאל וסמסונג מימין (לחצו להגדלה)

ISO6400ב-ISO 6400 שתי התמונות אינן שמישות לטעמנו אך היתרון של הניקון אל מול ניקון הרעש האגרסיבי של הסמסונג מורגש מאד.

בשורה התחתונה נגיד כך – עד רגישות ISO 800 כולל, תוכלו לצלם תמונות איכותיות מאד הם ה-NX mini אשר יספקו לכם רמת פירוט מפתיעה ממש (מהטובות שנתקלנו בה במצלמה כלשהי). מעבר לכך – כלומר בכל מצב של תאורה בינונית ומטה, תאלצו להתמודד עם מנגנון ניקוי רעשים אגרסיבי אשר פוגע ברמת הפירוט של התמונה ויוצר החלקה מאד לא טבעית (בכל מקרה אנו מקווים כי בסמסונג ישקלו שוב את המדיניות שלהם בנושא ניקוי רעשים במצלמותיהם – הגישה של ניקון ובמידה רבה קנון בנושא זה עדיפה לטעמנו בהרבה).

דוגמא לרמת הפירוט של החיישן (f/3.5 @ ISO400) – תמונה מלאה (לחצו להגדלה)

_SAM0123

קרופ 100% (לחצו להגדלה)

_SAM0123-100-percent

מסך ומערכת הפוקוס

ל-NX mini מסך מגע בן 3 אינצ’ המסוגל להתהפך ב-180 מעלות לכיוון הצלם. המטרה פשוטה – יכולת צילום עצמי. סמסונג שילבה מנגנון המפעיל טיימר בן שלוש שניות עם הצגת מספרים רצים על המסך במצב צילום זה – חביב ושימושי. אנו לא אוהדים גדולים של צילומי סלפי, אבל עבור אלו שכן (ומה לעשות מדובר כיום בקהל גדול מאד), היכולת הזאת היא מקדם מכירות משמעותי מאד עבור המצלמה.

המסך עצמו משלב כאמור יכולת מגע. אנו מתקשים להבין מדוע חברות רבות יותר לא משלבות יכולות כאלו במצלמותיהן – בדגש על מצלמות רפלקס (אהמ… ניקון). מסך מגע כשהוא משולב עם ממשק נוח ואפקטיבי הוא מכפיל כוח למצלמה. במקרה של ה-NX mini אנו מעט מתלבטים. מצד אחד המסך שימושי לדפדוף בין תמונות, בחירת נקודות פוקוס ועוד. מצד שני הוא מאפשר גם משחק בחלק מההגדרות וכאן לדעתנו סמסונג נפלה מעט. האייקונים קטנים מידי (אפילו לידיים הלא גדולות שלנו) ובאופן כללי התחושה היא שסמסונג היו צריכים לשלב ממשק המזכיר יותר אפליקציות סלולאריות מוכרות לנוחות תפעולית גדולה יותר.

NX mini – איכות תמונה גבוהה

DSC_4874

מערכת הפוקוס (מבוססת הקונטרסט) של ה-NX mini לא משתווה אולי לזו של חסרות המראה המתקדמות בשוק (דוגמת ה-A6000 של סוני או ה-GH4 של פנסוניק), אבל עבור צילום יום יומי רגיל היא לרוב מספיקה בהחלט ובתאורה טובה היא אפילו מהירה יחסית (בתאורה נמוכה יש לה בהחלט מגבלות אבל לא מדובר במשהו נדיר מידי במצלמות והנושא קשור גם לעדשה בה תבחרו להשתמש – עדשות בעלות צמצמים בהירים יותר עשויות להיות לעיתים מהירות יותר למקד בתנאי תאורה נמוכים – אם כי לא תמיד).

עדשות

סמסונג חרגה עם ה-NX mini מליין המצלמות הנוכחי שלה (המכונה NX) לו חיישן APS-C וליין עדשות משלו. בשל גודל החיישן הקטן נדרשה סמסונג לפתח עדשות קטנות תואמות (החברה הזכירה בעבר מתאם אשר יאפשר שימוש בעדשות ליין ה-NX אך אנו לא נתקלנו בו ובכל מקרה עדשות אלו יהיו מגושמות מאד על המצלמה הקטנה).

בשלב זה קיימות 3 עדשות בלבד למצלמה:

  • NX-M 9mm F3.5 ED – עדשה רחבה (שווה ערך ל-24 מ”מ ב-35 מ”מ) קטנה וקלה באופן מיוחד (31 גרם). העדשה דקה למדי ועימה המצלמה מסוגלת להיכנס לכיס מכנס (לפחות בבדיקה שערכנו.
  • NX-M 9-27mm F3.5-5.6 ED OIS  – עדשת זום (אורך מוקד שווה ערך ל-24-73 מ”מ ב-35 מ”מ) קלה (73 גרם) ומיוצבת. זאת היא עדשת הקיט המרכזית של המצלמה – היא מעט עבה ודורשת פתיחה ידנית והיא בעלת צמצם סטנדרטי (העדשה אגב גורמת למצלמה לנטות קדימה כשהיא מונחת על משטח ישר – בעיננו מדובר בפגם תכנוני של מהנדסי סמסונג – אם כי אין לו שום השפעה על ביצועי העדשה).
  • NX-M 17mm F1.8 OIS – עדשת “נורמל” מהירה (שוות ערך ל-45 מ”מ בפורמט 35 מ”מ). לא הזדמן לנו להתנסות בעדשה זו.

אנו מקווים מאד שסמסונג תרחיב את ליין העדשות – בדגש על עדשות דקות ככל הניתן בעלות צמצמים מהירים. בשלב זה לא ידוע לנו על כוונה כזו.

ה-NX mini עם עדשת ה-9 מ”מ – דקה במיוחד

DSC_4906

וידאו

אנו לא מתכוונים להרחיב ייתר על המידה בנושא הוידאו, אך נאמר כי בסך הכל היינו מרוצים למדי מאיכות הוידאו של ה-NX mini (בדומה לאיכות הסטילס הגבוהה של המצלמה).

המיקרופון המובנה במצלמה התגלה כאחד הטובים ביותר בהם השתמשנו במצלמה כלשהי (כולל מצלמות מתקדמות ויקרות הרבה יותר). אין לנו מושג מה עשתה סמסונג בהקשר זה אבל איכות המיקרופון בכל הסרטונים שצילמנו הייתה גבוהה מאד. מצד שני למצלמה אין אפשרות חיבור מיקרופון חיצוני (שלא לדבר על אוזניות) כך שלא מדובר במצלמה המתאימה עבור מישהו המעוניין ביותר מצילום וידאו מקרי.

סרטון וידאו קצר – הצב (חוסר המיקוד בתחילת הסרטון נובע ככל הנראה מקרבה גדולה מידי לאובייקט – דבר המשתנה בהמשך)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZDQq-hTMaWo[/youtube]

סרטון וידאו קצר 2 – האגם

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WzpR802kKq4[/youtube]

סיכום

אם לסכם את הסקירה הנוכחית, לאחר תקופה ממשוכת למדי של שימוש במצלמה מה אנו חושבים על הסמסונג NX mini? את התשובה צריך לחלק לשני חלקים המתייחסים לשני קהלי יעד שונים.

אם אתם משתמשים כרגע לצילום במכשיר הסלולארי שלכם ואולי במצלמה קומפקטית ישנה, הסמסונג תהיה עבורכם קפיצה משמעותית למדי ביכולות הצילום בעיקר בכל הנוגע לאיכות התמונה. אף שכפי שראינו לא ניתן להשוות את איכות התמונה שלה לזו של מצלמות רפלקס (לפחות לא בתנאי תאורה נמוכים) – היא בהחלט מציגה תוצאות נאות מאד ביחס לגודל החיישן ועוד יותר מכך לגודל המצלמה. לא פחות חשוב מכך, השימוש במצלמה הוא פשוט וקל – עניין שמרתיע לא מעט משתמשים מתחילים מלרכוש מצלמות מתקדמות, ובאופן כללי אנו חושבים שעבור קהל היעד הנ”ל (לדעתנו קהל היעד העיקרי אליו מכוונת סמסונג), מדובר במוצר מוצלח למדי.

סמסונג NX mini – המתחרות יתקשו להתמודד עם המחיר האגרסיבי

DSC_4875

לפני שנעבור לקהל היעד השני יש בכל זאת כמה דברים שעשויים להפריע לדעתנו לכל משתמש פוטנציאלי במצלמה, והוזכרו בהרחבה במהלך הביקורת. נתחיל בבחירה המוזרה של סמסונג בכרטיס מיקרו SD כהתקן הזיכרון של המצלמה, אתם אולי רגילים אליו מהסלולארי, אבל עבור מצלמות הוא לא תקני ומאד לא נוח לשימוש בגלל גודלו הזעיר (אנו הספקנו להפילו לפחות 3 פעמים במהלך השימוש בעת חילוצו מהמצלמה והוא כמעט הלך לאיבוד באחד המקרים). בחירה בסוג כרטיס זה גם גרמה לנו להצגת תמונות איטית לאחר הצילום (אולי בשל הכרטיס האיטי בו השתמשנו ואולי בגלל מגבלה כלשהיא של המצלמה עצמה – אנו לא הצלחנו לברר). גם היצע העדשות הנוכחי איננו נרחב – במיוחד הפריעה לנו הגודל של עדשת הקיט אשר הינה עבה מידי לטעמנו והופכת את המצלמה (הקטנה והקומפקטית מאד כשלעצמה) למוצר מעט מגושם.

כעת כאמור אנו מגיעים לקהל היעד הפוטנציאלי השני של המצלמה – צלמים וותיקים המעוניינים במצלמה שנייה קטנה (למשל לטיולים). כאן הבחירה בסמסונג הופכת למורכבת הרבה יותר ואנו מוצאים את עצמנו מתקשים להמליץ עליה על פני מוצרים מתחרים בשוק (דוגמת ה-RX100 של סוני על שלל גרסאותיה או מצלמות חסרות מראה מבית סוני, פנסוניק, פוג’י ואולימפוס). מצד אחד יחס העלות תועלת של הסמסונג ממשיך לעמוד לה כיתרון משמעותי גם כאן – היא זולה (לעיתים משמעותית) ממרבית מתחרותיה (אם כי ניתן למצוא מצלמות מדור אחד או יותר אחורה בעלות ביצועים טובים יותר מן החברות האחרות במחיר שאינו רחוק מאד ממנה). מצד שני, עבור צלמים מתקדמים יותר – תכונות דוגמת עינית דיגיטלית מובנית, עדשות מהירות יותר (ובחלק מהמקרים היצע עדשות רחב יותר), יכולות שליטה משופרות ועוד – הם שיקול חשוב לא פחות ממחיר. היכן אתם ניצבים על הסקאלה הזאת – תצטרכו להחליט בעצמכם.

בשורה התחתונה – אם אתם מתחילים את דרככם בצילום והתנסיתם עד היום בעיקר בצילום סלולארי, הסמסונג NX mini תהווה עבורכם קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת איכות התמונה ותאפשר לכם להרגיש בבית כמעט מיד מבחינת התפעול. אם אתם צלמים מתקדמים יותר ומחפשים מצלמה קטנה במיוחד לנסיעה במחיר נמוך ככל האפשר – הסמסונג היא בהחלט אופציה, רק קחו בחשבון שאתם מוותרים על לא מעט יכולות מתקדמות שלא בטוח שתרצו להשאיר מאחור.

אהבנו

  • איכות תמונה מצוינת ביחס לגודל.
  • קומפקטית וקלה (בייחוד עם עדשת ה-9 מ”מ).
  • בעלת עדשות מתחלפות.
  • חיי סוללה מצוינים.
  • מסך מגע מתהפך לצילום סלפי ו-WIFI שימושי.
  • יחס עלות תועלת מהגבוהים בשוק.

קצת פחות

  • מהירות הצגת תמונות לאחר הצילום (עשוי לנבוע ממהירות כרטיס הזיכרון בו השתמשנו).
  • ללא עינית.
  • היצע עדשות מצומצם ולא מאד אטרקטיבי בשלב זה (לא ברורה מחויבותה של סמסונג להרחבת ליין העדשות).
  • עושה שימוש בכרטיס מיקרו SD לא נוח ולא סטנדרטי בשוק הצילום.

גלריה

כל התמונות בגלריה צולמו באמצעות מצלמת ה-NX mini של סמסונג עם עדשת ה-NX-M 9mm F3.5 ED או עדשת ה-NX-M 9-27mm F3.5-5.6 ED OIS. התמונות לא עברו שינוי כלשהו פרט לקרופ (קרדיט: עידו גנוט ומירב יצחקי).

_SAM0132

_SAM0239

_SAM0324

_SAM0407

SAM_0454

SAM_0467

SAM_0470

SAM_0480

SAM_0495

SAM_0521

SAM_0527

SAM_0588

SAM_0805

SAM_0834

SAM_0891

SAM_0903

SAM_0950

אנו רוצים להודות לחברת סמסונג ישראל על אספקת המצלמה לביקורת.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *