ראשי חדשות חדשות מהארץ יבואן חדש לחברת פנטקס בישראל

יבואן חדש לחברת פנטקס בישראל

0
0

נדיר מאד לשמוע בארץ על שינוי של יבואן רשמי לחברת מצלמות (למעשה כל היבואנים הגדולים של חברות הצילום בארץ עושים זאת כבר עשורים רבים ללא שינוי), אבל היום אנו מדווחים כאן לראשונה כי הייבוא של חברת פנטקס עבר ממש לאחרונה לידיה של חברת שמעוני וחברת ארגול (במשותף).

במשך שנים הייתה חברת קרט (ניופאן) היבואנית הרשמית של מוצרי פנטקס לישראל. אם לא שמעתם על כך זה כנראה לא ממש מפתיע (החברה היא המשווקת הרשמית של מוצרי קנון בישראל וככזאת כנראה שלא היה לה אינטרס ממשי לייבא ולדחוף מוצרים של חברה מתחרה). כעת החליטו בחברת שמעוני (גם היא יבואנית של חברת צילום – במקרה זה פוג’יפילם) לקחת את הייבוא על עצמה ביחד עם חברת ארגול.

יבואנית חדשה עתיד חדש?

Pentax-Ricoh

כמה מילים על פנטקס – החברה היפנית הוותיקה הזאת הוקמה עוד ב-1919 (כמעט 100 שנה בזמן כתיבת שורות אלו) ובמשך שנים נרשמו לזכותה לא מעט פיתוחים טכנולוגיים חשובים בתחום הצילום (בעמוד הבא תוכלו למצוא רצף היסטורי של החברה). בעידן הדיגיטלי – פנטקס, שמעולם לא הייתה חברה גדולה במיוחד, נתקלה בבעיה – כיצד למצוא את הייחוד שלה בשוק תחרותי ומשתנה. לאחר כמה נסיונות לא כל כך מוצלחים (מי זוכר כיום את מצלמת ה-Q הזעירה – חסרת המראה הקטנה בשוק ז”ל), הבינו בפנטקס שלחברה אין סיכוי להמשיך להתקיים ללא גב של חברת אם גדולה והיא נרכשה על ידי חברת ריקו (גם היא מיפן). ריקו ידועה בעיקר בזכות אחיזתה בשוק מכונות השכפול ומוצרים משרדיים נוספים והיא נחשבת לחברת ענק יפנית (גדולה בהרבה מניקון למשל עם קרוב ל-110 אלף עובדים לעומת ניקון המעסיקה פחות מרבע).

לריקו היה ליין צילום משל עצמה והחיבור בין שתי החברות יחד עם המשבר בשוק הצילום בשנים האחרונות הוביל ליצירת ליין רזה הרבה יותר הכולל כיום 9 מצלמות בלבד (מתוכן מספר מצלמות אקסטרים ומצלמות 360 מעלות). ריקו זנחה נכון לעכשיו את תחום המצלמות חסרות המראה ונותרה עם מצלמות הרפלקס בלבד ועם מצלמת “על” בפורמט בינוני – 645Z אשר מחירה ירד לרמות שלא ראינו עד כה בשוק הפורמט הבינוני בתקופה האחרונה.

הדגש של החברה כיום הוא על מצלמות עמידות לאבק/מים – כשבראש ניצבת ה-K1 שהוכרזה לפני כשנה (מצלמת Full Frame עם חיישן 36 מגה פיקסל של סוני – בדומה ל-D810 של ניקון, אך בשונה ממנה וממצלמות קנון המקבילות – החיישן של פנטקס מיוצב ממש כמו הרבה מצלמות חסרות מראה כיום). ה-K1 גם עמידה בצורה גבוהה למים ואבק בדומה לשאר ליין הרפלקס של פנטקס וזאת הנקודה המרכזית שהחברה מנסה לשווק כיום.

עד כמה פנטקס במיוחד עם המיתוג המאד מסוים שלה והליין הנוכחי צפויה להיות פופולארית בארץ – גם עם שיווק אגרסיבי, קשה לדעת (הרבה תלוי בתמחור בישראל – ה-K1 לדוגמא נמכרת בחו”ל תמורת פחות מ-1800 דולרים – מחיר נמוך בהרבה מזה של הניקון D810 עם חיישן דומה, אבל היצע העדשות שלה מצומצם יותר והיא הרבה פחות נמכרת ביד 2 אם תרצו למכור אותה בעתיד). לשאלתנו, בשמעוני מסרו לנו כי אין מבחינתם בעיה בייבוא של מצלמות פוג’יפילם ופנטקס במקביל (ובמידה רבה אכן מדובר בשתי נישות די שונות פרט אולי לתחום הפורמט הבינוני), יהיה מעניין לראות האם החברה תצליח לשחזר את ההצלחה היחסית שהייתה לה עם מוצרי פוג’יפילם בארץ. עם מה שיש לפנטקס להציע כיום ועם התחרות החזקה בשוק – זה לא יהיה פשוט, אבל נאחל לה בהצלחה – לנו כצרכנים כל תחרות היא דבר בריא.

קצת נוסטלגיה – ראיון שקיימנו ב-2010 עם נשיא חברת פנטקס (ארה”ב) דאז Ned Bunnell

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות מהארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *