ראשי חדשות ניקון משיקה: Nikkor Z 400mm F2.8 TC VR S – טלפוטו מהירה עם מכפיל מובנה

ניקון משיקה: Nikkor Z 400mm F2.8 TC VR S – טלפוטו מהירה עם מכפיל מובנה

0
0

חברת ניקון השיקה אמש עדשת טלפוטו ארוכה עם מכפיל מובנה המיועדת למצלמות עם תושבת Z. העדשה – Nikkor Z 400mm F2.8 TC VR S כוללת מספר טכנולוגיות חדשות וצפויה להגיע לשוק בחודש הבא.

מהירה, קלה עם מכפיל מובנה

עדשת ה-Nikkor Z 400mm F2.8 TC VR S היא עדשת הפריים-טלפוטו המקצועית הראשונה (ונכון לזמן כתיבת שורות אלו גם היחידה) בליין ה-Z של ניקון. היא משלבת מספר תכונות מתקדמות יחד עם כמה חידושים שלא ראינו עד כה. העדשה הוכרזה כנמצאת בפיתוח בעת שה-Z9 הושקה בשנה שעברה וכעת היא מושקת באופן רשמי.

לעדשה יש מספר חידושים ויתרונות על פני עדשות הדור הקודם שתוכננו לעבודה עם מצלמות ה-DSLR של ניקון. התכונה הייחודית המרכזית של העדשה הוא המכפיל המובנה. זאת היא העדשה הראשונה (בוודאי של ניקון) שמשלבת מכפיל מובנה בעדשת טלפוטו מהירה (צמצם f/2.8). המשמעות היא שהמשתמש מקבל למעשה שתי עדשות באחת בהזזת מתג פשוטה. עדשת 400 מ”מ f/2.8 ועדשת 560 מ”מ f/4 (בפועל התוצאה קרובה גם אם אולי לא זהה לרכישה של עדשת 400 מ”מ f/2.8 ועדשת 600 מ”מ f/4 בחבילה אחת קומפקטית יחסית עם אפשרות מעבר מהירה הרבה יותר מהוספת מכפיל פיזי).

עדשת ה-Nikkor Z 400mm F2.8 TC VR S

Nikkor Z 400mm F2.8 TC VR S

ישנם עוד מספר שיפורים מעניינים בדגם החדש. ראשית אם משווים את העדשה לדגם ה-400 מ”מ מסדרת ה-F של ניקון (בלי מכפיל) ישנו צמצום של 20% במשקל לפי ניקון (העדשה שוקלת קצת פחות מ-3 ק”ג – משקל נמוך לעדשת טלפוטו מקצועית מהירה ונמוך מאד בהתחשב בתוספת המכפיל).

לעדשה ייצוב מובנה בן 5.5 סטופים, ואם תעבדו איתה יחד עם ה-Z9 (מה שאפשר להניח שלא מעט צלמי טבע מקצועיים צפויים לעשות) תקבלו ייצוב של עד 6 סטופים במשולב עם המייצב המובנה במצלמה. העדשה גם מציגה לראשונה ציפוי חדש מבית ניקון בשם Meso Amorphous להפתחה של החזרים.

עוד חידוש מעניין בעדשה, מנוע פוקוס מבוסס voice coil (או VCM) העושה שימוש בשדות מגנטיים חזקים. כמה חזקים? ניקון מתריאה שאם יש לכם קוצב לב לא כדאי שתשתמשו בעדשה (לא אזהרה שנתקלים בה כל יום בעולם הצילום).

לעדשה מבנה אופטי מורכב עם לא פחות מ-25 אלמנטים כולל אלמנט שטרם ראינו כמותו המכונה Short Wavelength refractive (או SR בקיצור) ואמור להשפיע בצורה שונה על אורכי הגל הכחולים בכדי לצמצם עיוותים כרומטיים.

מתג המכפיל בעדשה

Nikkor Z 400mm F2.8 TC VR S teleconverter

Nikkor Z 400mm F2.8 TC VR S מפרט

להלן התכונות המרכזיות במפרט של עדשת ה-Nikkor Z 400mm F2.8 TC VR S החדשה:

  • אורך מוקד 400 מ”מ או 560 מ”מ עם המכפיל המובנה. כיסוי FF וצמצם f/2.8 או f/4 בעת השימוש במכפיל.
  • מבנה אופטי הכולל 25 אלמנטים ב-19 קבוצות כולל 7 אלמנטים ב-4 קבוצות במכפיל בלבד ושני אלמנטים מסוג ED, שני אלמנטים מסוג fluorite  וכן אלמנט super-ED ואלמנט SR אחד.
  • מרחק פוקוס מינימאלי של 2.5 מטר, יחס הגדלה של 1:5.8.
  • מייצב אופטי מובנה עד 5.5 סטופים (או 6 עם הניקון Z9).
  • מנוע פוקוס VCM שקט ומהיר.
  • 9 להבי צמצם.
  • טבעת שליטה המוגדרת על ידי המשתמש (למשל לשליטה בצמצם/רגישות וכו’).
  • משקל קל במיוחד – 2950 גרם (אורך – 38 ס”מ).
  • עיצוב עמיד לאבק/מים.

מחיר וזמינות

העדשה צפויה להתחיל להגיע לשוק במהלך חודש פברואר 2022. מחירה בחו”ל יעמוד על 14 אלף דולר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *