ראשי חדשות פוטושופ 2021 ב-5 דקות: מה שאתם צריכים לדעת

פוטושופ 2021 ב-5 דקות: מה שאתם צריכים לדעת

0
0

בשבוע שעבר השיקה חברת אדובי שורה של עדכונים משמעותיים למספר מוצרים מובילים שלה (כפי שעשתה גם בעבר סביב חודש אוקטובר). אחד המוצרים שקיבל את מירב העדכונים, וזכה גם לשינוי קידומת לגרסת 2021 היא תוכנת הפוטושופ. בכתבה הנוכחית המלווה בשני סרטונים נפרט לכם כמה מן העדכונים וגם את ההתנסות הקצרה שלנו איתם.

תמונות הפתיחה של פוטושופ 2021

Photoshop 2021 5 min

כאמור בפוטושופ 2021 הוכנסו שורה של שיפורים ושינויים, כמה מהם מעניינים מאד (חלק מהם מתבקשים לאור התחרות הגוברת מול כמה חברות אחרות), הינה כמה מן המרכזיים:

  • Sky Replacement  – הכלי הזה הוצג לאחרונה (כפרומו – ראו כאן) ועכשיו הוא זמין לכולנו. הספקנו להתנסות בו מעט ולראות קצת ממה שהוא מסוגל לעשות והתוצאות לא רעות (אנו מאד נוטים למינימליזם בשינויים מסוג זה כמובן אבל זאת בחירה אישית). יש לא מעט אפשרויות שאדובי מספקת אבל אולי יותר מעניין – תוכלו לצלם תמונה משלכם והלחיף את השמיים איתה (למשל אם צילמתם רגע מיוחד שלא יחזור אבל השמיים לא נראו טוב – תוכלו לצלם שוב את השמיים מאותה נקודה זמן מה אחר כך ולהחליף – שימושי ולדעתנו לגמרי לגיטימי). בכדי להשתמש כל שתצטרכו הוא ללחוץ על לשונית ה-edit>sky replacement ולהתחיל לשחק.
  • Neural Filters – אולי הפי’צר הכי מפתיע/מרשים (יש יגידו מטורף) של אדובי בהשקה הנוכחית של פוטושופ. מדובר בכלי מבוסס בינה מלאכותית (דרך הרשת אגב – לוקח קצת זמן לבצע כל עיבוד או שינוי) המסוגל לבצע מניפולציות מפתיעות למדי בפורטרטים ותמונות כמו לדוגמא לגרום למצולם להראות כועס, ממוקד, מופתע, שמח ועוד (באמצעות שינוי סליידר). יש גם ניקוי פגמים בפנים, ועוד די הרבה אופציות יותר “סטנדרטיות” ובעיקר הרבה מאד אפשרויות שאדובי כנראה עובדת עליהן לעתיד (הכלי מלא באפשרויות המופיעות “כאופציות עתידיות” שאתם יכולים לבקש מאדובי ליישם). הביצועים מעניינים, כלי ניקוי הפגמים בפנים אגרסיבי מידי לטעמנו גם במצב הנמוך ביותר (אולי פספסנו משהו בהגדרות), מניפולציות החיוך, שינוי המבט וכו’ כאילו לקוחות מתוכנה מסרט מדע בידיוני והכלי בכללותו בהחלט מבהיר את הכיוון אליה אדובי מתכננת לקחת את פוטושופ בשנים הקרובות. תוכלו לאתר את הכלי ולהתשעשע איתו תחת הלשונית filters>neural filters תהנו!
  • Intelligent Refine Hair – אדובי עבדה לא מעט בשנים האחרונות על טכנולוגיות בחירת אובייקטים אוטומטיות (אישית למרות ההתקדמות אנו לא מרגישים שאנחנו לגמרי שם – אבל זה יגיע) והכלי החדש הוא למעשה עוד תוספת לארסנל ומאפשר שיפור בחירה של שיער לאחר בחירה אוטומטית של אובייקט. ניסינו זאת על צילום פורטרט אחד שלנו והתוצאות היו בהחלט שיפור ביחס לבחירה הראשונית אבל הבחירה בכללותה עדיין לא הייתה מושלמת – יש עוד עבודה. הכלי עצמו הוא אופציה בתפריט העליון לצד select subject.
  • Live shapes – כאן מדובר על כלי שרלוונטי אולי קצת יותר למעצבים גרפיים (למרות שאם אתם עובדים עבור לקוחות או צריכים לשלב טקסט ועצמים עם התמונות שלכם לכל מטרה זה בהחלט יכול לעזור). כלי ה-Live shapes בעצם מקרב קצת את הפוטושופ ל-illustrator.
  • Pattern Preview – עוד כלי הקשור יותר לעיצוב מאפשר לייצר דפוסים חוזרים מעניינים. אתם מוזמנים לנסות אם זה מעניין אתכם תחת view>pattern preview”
  • פלאגינים – זה כמובן לא חדש שיש לפוטושופ אפשרות לעבוד עם פלאגינים אבל כעת יש ממשק הרבה יותר מסודר וחביב גם לחפש אותם וגם להתקין בקלות – הגיע זמן. חפשו תחת הטאב – plugins>plugin’s panel ואז לחצו על browse plugins.
  • עוד תוספות – יש לא מעט תיקוני באגים ושיפורים מתחת “למכסה המנוע” בפוטושופ 2021 אנו רק נזכיר את Search discover שמאפשר חיפוש סרטוני הדרכה חביב לפוטושופ מתוך התוכנה – שימושי ללימוד ויש גם את כלי ה-windows>version history החדש שמאפשר לראות הסטנכרנויות קבצים קודמות מהענן של אדובי.

היוטיובר והמעצב Dansky פרסם לפני מספר ימים סרטון בן כ-5 דקות הסוקר את כל השיפורים/שידרוגים שהזכרנו ואתם יכולים לראות אותו למטה

סרטון קצת יותר ארוך עם פירוט רב יותר על כל אחד מהפיצ’רים החדשים של PiXimperfect

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *