ראשי חדשות פוטושופ 2022: מה חדש?

פוטושופ 2022: מה חדש?

0
2

אדובי השיקה מוקדם יותר היום את גרסת פוטושופ 2022 עם שורה של עדכונים חשובים לפוטושופ עצמה ול-Camera RAW (כעת בגרסה 14) כמו גם מספר עדכונים מקבילים ללייטרום ולפוטושופ על האייפד. אנו נביא לכם סקירה של המרכזיים שבהם וגם כמה סרטוני וידאו שיעזרו לכם לעשות בהם שימוש מיטבי.

תמונות ה-Cover של פוטושופ 2022

תמונות ה-Cover של פוטושופ 2022

מה חדש בפוטושופ 2022?

בפוטושופ 2022 תוכלו למצוא מספר חידושים מרכזיים ביניהם:

  • בחירה אוטומטית של מסיכות (מספר אובייקטים) – כאן מדובר על שיפור משמעותי של כלי בחירת העצמים הקיימים בפוטושופ זה מכבר. מעתה ניתן להעביר עכבר מעל עצמים בתמונה והוא יציג האם אלו נבחרו או יאפשר בחירה שלהם או הוספה ידנית (אפשר גם לבטל בחירה), הבחירות האוטומטיות מדויקות יותר ואמורות לאפשר בחירה של כמעט כל עצם (עדיין לא מושלם מההתנסות הקצרה שלנו אבל משתפר).
  • אפשרות יצירת מסכות עבור כל האובייקטים שנבחרו – אפשרות החוסכת הרבה זמן ומאפשרת בלחיצת כפתור ליצור מסכות עבור כל אובייקט שנבחר בתמונה.
  • פילטרים חדשים ב-Neural Filters – ישנם שלושה פילטרים חדשים (עדיין בגרסאות BETA) מבוסס AI בפוטושופ 2022 – הראשון הוא ה-Landscape Mixer המאפשר “הלבשה” של האופי של תמונה קיימת על תמונת נוף שצילמתם (ניתן גם לשלב תמונה אחרת שתעלו לתוכנה ולבחור בה במקום באפשרויות שהתוכנה עצמה מציעה). השני הוא ה-Harmonization אשר מאפשר ליצור איחוד טוב יותר בין תמונות/עצמים בתמונה לבין הרקע באמצעות בינה מלאכותית (שימו לב שהוא לא עובד טוב עם מסכות בשלב זה – יש לקוות שהעניין יתוקן בהמשך). האחרון הוא ה-Color Transfer המאפשר שימוש בצבעים ובטונים של תמונה אחת על אחרת.
  • שיפורים ב-Neural Filters – הפילטרים המתקדמים מבוססי ה-AI של אדובי זוכים לשיפורים – בין השאר מדובר בשיפורים ל-Depth Blur (עם אלגוריתם משופר), Superzoom (הפועל על כל הפריים), וה-Style Transfer (השופר על אפקט “אומנותי” טוב יותר).
  • שיפור באלגוריתם הגרדיאנט – האלגוריתם בפוטושופ שודרג (מעתה עם שתי אפשרויות lperceptua ו-linear).
  • ייבוא ווקטורי עם שכבות מאדובי אילוסטרטור – לכל המעצבים הגרפיים – רק לגרור ולהדביק שכבה ויש לכם אלמנט ווקטורי מלא עם שכבות מאילוסטרטור בתוך פוטושופ.
  • פוטושופ תתמוך מעתה במסכי Apple Pro Display XDR באופן מלא יותר (מבחינת טווח דינאמי).
  • שיפורי מהירות בייצוא ב- Export As user במחשבי מק מבוססי מעבד M1.
  • שיפורי מהירות בפילטרים וותיקים דוגמת Oil Paint.
  • אפשרות ל”תגובות” בתוך פוטושופ – באמצעות תכונה המכונה Commenting on Cloud Documents ניתן כעת לשתף עם אחרים תמונה עם עריכות ולקבל תגובות.
  • זיהוי שינויים בתמונה – בגרסה 2022 לפוטושופ יש כעת תכונה המאפשרת לפתוח תמונה ולראות האם נעשו בה שינויים (בכדי לבחון מניפולציות שנעשו ואוטניות של תמונה – מדובר עדיין בגרסה ראשונית ובסיסית).
  • שיפורי יציבות ותיקוני באגים כלליים.

יצירת מסיכות אוטומטיות לכל האובייקטים שנבחרו בתמונה בלחיצת כפתור

מסיכות אוטומטיות בלחיצת כפתור פוטושופ 2022

המסכות שנוצרו מהבחירה האוטומטית

מסיכות אוטומטיות בלחיצת כפתור פוטושופ 2022

מה חדש ב-Camera RAW גרסה 14?

ביחד עם פוטושופ 2022 מגיעה גם גרסת ACR חדשה (14 מספרה) עם שורה של שיפורים מאד משמעותיים שחלקם נדרשו על ידי משתמשים כבר לפני שנים ורק כעת הגיעו לבשלות.

אז מה חדש ב-ACR 14? כאמור לא מעט בדגש על הוספה של מערכת מסכות חדשה בעלת שכבות – הינה הפירוט:

  • מערכת מסכות מתקדמת – המערכת מאפשרת יצירה של מספר רב של מסכות בשכבות (בדומה לשכבות בפוטושופ עצמה), כולל אפשרויות קלות לבחירה וצפיה במסכה היפוך שלה ויצירת מסכה הופכית (למשל לשמים ולכל השאר או לאובייקט ולרקע וכו’). מדובר בכלי רב עוצמה שיאפשר למשתמשים מתקדמים להשיג יותר בתוך ACR מבלי לגעת אפילו בפוטושופ עצמה.
  • בחירת שמים / בחירת אובייקט – אפשרויות מתקדמות לבחירת אובייקטים ויצירת מסכות באמצעות בינה מלאכותית.
  • פריסטים חדשים – אדובי הוסיפה שורה של פריסטים לרשימה הקיימת (והלא מאד מרשימה אנו חייבים לציין).
  • אפשרות שליטה בפריסטים – עד כה היה אפשר להכיל פריסטים או לא להכיל אותם אבל לא היה ניתן לשלוט במידת ההכלה שלהם על התמונה – כעת הדבר אפשרי (ואנו נשאל – איפה זה היה עד כה?).

אגב תוספת חשובה למי שמשתמש בפוטושופ על האייפד – מעתה נוסף ACR גם לפוטושופ בגרסה הניידת עם יכולות מתקדמות.

בסך הכל נראה שאדובי עושה מאמץ אל מול תחרות גוברת מצד שורה של חברות קטנות יותר המתקדמות במהירות בעיקר בתחום עריכת התמונה מבוססת בינה מלאכותית – תחום שאדובי משקיעה בו מאמצים מזה זמן אבל אלו לא תמיד מתקדמים מהר יותר מהמתחרים.

מסכות בשכבות עם בחירות אוטומטיות – חדש ב-ACR 14

מסכות בשכבות עם בחירות אוטומטיות - חדש ב-ACR 14

סרטונים מרחבי הרשת

למרות שהגרסה החדשה הושקה היום, לחלק מן המשתמשים המתקדמים יותר הייתה גישה אליהם מזה זמן כמשתמשי באטא ומספר סרטונים כבר הופצו ברשת המדגימים את השימושים של הכלים החדשים. הינה כמה מהם לפניכם:

קולין סמית’ מ-photoshopCAFE בהצצה כללית על מה שחדש בפוטושופ 2022

מסכות ב-ACR 14 עם בלייק מ-f64 Academy 

חזוס רמירז מ-PCT על כל התכונות החדשות המרכזיות בפוטושופ 2022

מרטין מ-“Yes I’m a Designer” מדגים חלק מהתכונות המרכזיות של פוטושופ 2022

מסכות בלייטרום 2022 עם קולין סמית’ מ-photoshopCAFE

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *