ראשי חדשות הכרזות מוצרים חברת צייס משיקה את מצלמת ה-ZX1 עם לייטרום מובנה

חברת צייס משיקה את מצלמת ה-ZX1 עם לייטרום מובנה

0
0

בשנת 2018 באירוע נפרד במסגרת תערוכת פוטוקינה (כן, היו ימים שעוד התקיימו דברים כאלו) הוזמנו להשתתף במסיבת עיתונאים מיוחדת ומרשימה במיוחד אשר בסופה הוצג לנו אבטיפוס של מצלמה מזן חדש. המצלמה הכוללת חיישן FF ועדשה מהירה קבועה הכילה מסך מגע גדול ואיפשרה עריכה של התמונות שצולמו בה באמצעות גרסת מובייל מיוחדת של לייטרום וגם שליטה של התמונות ישירות למספר רשתות חברתיות.

עברו יותר משנתיים מאז ראינו את אב הטיפוס (אז מאחורי זכוכית בעיקר) וצייס סוף סוף משיקה את המצלמה החדשה ואנו זוכים לסקירות ראשונות.

אז מה בעצם אנו יכולים לספר לכם על ה-ZX1 ההחדשה? על הנייר החומרה של המצלמה לא פורצת דרך בשום אופן, למצלמה חיישן FF בן 37 מגה פיקסל (שפותח על ידי צייס, אנו לא יודעים מי מייצר אותו בפועל אגב), עדשת *Zeiss Distagon 35mm F2 T קבועה עם שליטה בצמצם ובצמצם ובפוקוס באמצעות טבעות על העדשה. המצלמה מסוגלת לצלם וידאו עד 4K 30p ו1080p עד 60p (לא שאפתני במיוחד ל-2020 כבר אמרנו) והמידע כולו נשמר על כונן SSD פנימי בן 512GB וניתן להעבירו למחשב באמצעות USB-C או חיבור WIFI (עם תמיכה ב-802.11b/g/n/ac כולל ב-5Ghz). מהירות הצמצם המהירה ביותר נמוכה באופן מוזר (1/2000 בלבד – פילטרים יהיו נחוצים כנראה ליצילום באור יום בתנאים מסוימים), טווח ה-ISO מתחיל ב-80-51,200 ומערכת הפוקוס כוללת שילוב של פוקוס מבוסס פאזה וקונטרסט.

אב הטיפוס של ה-ZX1 באירוע החשיפה בפוטוקינה 2018

ZX1 side

למצלמה עינית בצד שמאל בגודל 0.7 אינצ’ בטכנולוגיית OLED (רזולוציית FHD) וסוללה בת כ-3200Mah (שתיים מגיעות עם המצלמה). אולי השוני המרכזי בין ה-ZX1 ללא מעט מצלמות אחרות הוא המסך האחורי בן 4.3 אינצ’ (מגע) שמאפשר גם שליטה בתפריטים (למצלמה מעט מאד כפתורים פיזיים).

עד כאן החומרה שכאמור לא באמת מביאה חידושים גדולים. הצד המעניין באמת הוא דווקא התוכנה וכאן שילבה צייס גרסת אנדרואיד (סגורה – לא תוכלו להתקין איזה אפליקציה שתרצו) ועליה גרסה שפיתחה יחד עם אדובי של תוכנת הלייטרום מובייל שתאפשר עריכה של התמונות על המצלמה ישר לאחר הצילום ושליחה של התמונות לרשת.

מסך המגע הגדול בגב המצלמה כפי שצילמנו בפוטוקינה, שילוב עם לייטרום מובייל

Zeiss zx1 back

למרות שהמצלמה הושקה רשמית היום אנו לא באמת יודעים עד כמה פונקציות התוכנה שלה עובדות בצורה חלקה ונוחה וזאת בעצם המהות העיקרית של המצלמה (ועל בסיסה תהיה הצלחתה או נפילתה לדעתנו – וזאת בלי קשר לשאלת המחיר שבכל מקרה תשאיר אותה כמצלמת נישה).

ואם מדברים על המחיר, כמו מרבית מוצרי צייס מדובר במצלמה יקרה – 6000 דולר – מוצדק או לא תצטרכו להחליט בעצמכם (אולי אחרי שנזכה לראות כמה ביקורות בלתי תלויות ברשת בזמן הקרוב) ובכל מקרה בשלב הראשון צייס מתכננת זמינות רק בארה”ב וגרמניה.

סרטון של B&H המציג את המצלמה החדשה

סרטון דומה של אדורמה עם ה-ZX1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *