ראשי חדשות הכרזות מוצרים ArmorLock – טכנולוגיית אבטחה לכוננים קשיחים ניידים מבית Western Digital

ArmorLock – טכנולוגיית אבטחה לכוננים קשיחים ניידים מבית Western Digital

0
1

מותג מוצרי האחסון G-Technology השיק מוקדם יותר החודש כונן עמיד ומהיר חדש הכולל טכנולוגיה מעניינת שמטרתה לאפשר אמצעי אבטחה מתקדמים ועם זאת פשוטים ויעילים יותר לכוננים קשיחים.

ה-ArmorLock שפותח על ידי חברת האם Western Digital משולב מרמת החומרה של ההתקן (אפילו עדכוני קושחה מותקנים באמצעות האפליקציה הייעודית השולטת באבטחה ובהרשאות של ההתקן) אינו נזקק לסיסמאות וכולל העברת מפתחות הצפנה דיגיטליים בגיבוי ביומטרי (באמצעות FaceID או טביעת אצבע בפלפון).

טכנולוגיית ה-ArmorLock – לנעול את הכונן מהנייד

WD ArmorLock 2

האפליקציה מאפשרת לספק פרטים (מראש או בדיעבד) לגבי הרשאות שימוש במוצר ומי יכול לגשת לקבצים המצויים בתוכו (הדבר מחייב שלמנהל ההתקן ולמשתמש יהיה חיבור אינטרנט כמובן). אין צורך לזכור סיסמאות או לסמוך על אמינותם של שליחים והכל באמצעות הצפנה חזקה של 256 ביט AES-XTS הנועלת את המכשיר באופן אוטומטי כשאר הוא מנותק מהמחשב (פיזית או באמצעות Eject בתוכנה).

למה כל זה חשוב בעצם ואיך זה קשור לעולם הצילום? עבור מרבית הצלמים נושא האבטחה לא עמד אף פעם גבוה מידי בסדר העדיפויות אבל יש נישות בתוך עולם הצילום וההפקות שרגישות במיוחד לנושא ולא לחינם בחרו ב- Western Digital להשיק את הטכנולוגיה החדשה לראשונה דווקא באמצעות מוצרים האחסון של המותג G-Technology המזוהה עם תחום הצילום המקצועי.

חשבו לדוגמא על הפקה של סרטון השקה למוצר עתידי של חברת הייטק גדולה בעלות גבוהה. ההפקה כולה מתבצעת בחשאיות עם צוות מצומצם בלוקיישן מרוחק והחומרים נשלחים באמצעות שליח לעריכה והפצה לחברת ההפקה. אלא שבדרך השליח מאבד (או אולי “מאבד”) את התקן האחסון עם החומרים ואלו צצים להם ברשת כמה ימים לפני ההשקה ופוגעים בהשקת המוצר המתוכננת וגוררים הפסדים משמעותיים ללקוח. נשמע דמיוני? תהיו בטוחים שדברים כאלו כבר קרו.

הכונן הראשון עם ArmorLock מבית G-Technology

WD ArmorLock 1

ב-WD מאמינים שה-ArmorLock יאפשר למנוע את המקרים הללו וגם יצמצם מאד את הסרבול הכרוך בשימוש בסיסמאות ושיתוף סיסמאות עם גורמים שונים בתהליך ההפקה (הצלם, עורכי התמונה/וידאו, צוות ההפקה, משרד הפרסום וכו’). כל שהמנהל האחראי צריך לעשות הוא לבחור מרשימת אנשי הקשר את אלו הרשאים להשתמש בהתקן (או בהתקנים אם יש יותר מעותק אחד) ומשם אין כבר צורך בסיסמאות אלא בשימוש באפליקציה פשוטה עם התקנה חד פעמית על כל מכשיר.

אין לדעתנו ספק שלטכנולוגיה הזאת יימצאו שימושים גם בנישות אחרות (בתחום המשפטי למשל, בעולם הפקות המוזיקה ועוד ועוד). בהמשך ניתן לראות סרטון רשמי של החברה המציג שימוש בטכנולוגיה במתאר דומה לזה שתארנו למעלה כחלק מהפקת סרטון.

סרטון רשמי המציג את הטכנולוגיה החדשה

הכונן הראשון המצויד בטכנולוגיה החדשה יקרא ArmorLock NVMe SSD (כאמור תחת המותג G-Technology), יגיע בנפח של 2 טרבייט ויימכר תמורת כ-600 דולרים (הכונן עצמו עמיד למים/נפילות כולל חיבור USB 3.1 GEN 2 ובעל מהירות העברה רשמית של עד 1000 מגה בייט לשנייה).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *