ראשי חדשות הכרזות מוצרים עיניים לאולימפיאדה: סוני משיקה את ה-A9 II

עיניים לאולימפיאדה: סוני משיקה את ה-A9 II

0
0

אמש השיקה חברת סוני ללא המולה תקשורתית גדולה במיוחד עדכון שני למצלמת הספורט המקצועית שלה – ה-A9. הגרסה השנייה של המצלמה מביאה עימה בעיקר שיפוריים בארגונומיה ובתפעול ופחות קפיצות דרך טכנולוגיות והיא נועדה לקרוץ במיוחד לצלמים הרבים המתכוננים לסקר את אולימפיאדת טוקיו 2020 בשנה הבאה.

ה-A9 הייתה במובנים רבים מצלמה פורצת דרך עם גוף של מצלמה חסרת מראה אבל יכולות מיקוד וצילום רציף העולות על אלו של מצלמות ה-DSLR המקצועיות המתקדמות ביותר של המתחרות. סוני המשיכה לשפר את ה-A9 (רק לאחרונה יצא עדכון קושחה חשוב עם שיפורים משמעותיים במערכת הפוקוס לדור הנוכחי של המצלמה) אבל האולימפיאדה הקרבה והתוכניות הצפויות של קנון וניקון להשיק דגמים חדשים ומתקדמים הובילו את סוני להשיק עדכון לא גדול אבל חשוב למי שמהירות הצילום ובעיקר היכולת להעביר תמונות באופן הזריז ביותר חזרה לאולפנים ולמערכות העיתונות הם בראש מעינייו – התוצאה A9 II.

אז מה חדשה ב-A9II? נתחיל אולי במה שלא חדש – החיישן נותר זהה לדור הקודם (24 מגה פיקסל – בניגוד לשמועות שדיברו על חיישן 36 מגה פיקסל חדש), גם קצב הצילום המקסימאלי העומד על 20 פריימים לשנייה וכך גם העינית המתקדמת עם הצילום ללא האפלה בין תמונות ושלל תכונות אחרות שהפכו את הדגם הקודם למוביל בקטגוריה בלא מעט מובנים.

ה-A9 II – מוכנה לטוקיו 2020

A9ii main

מה כן השתנה – הכנו לכם רשימה חלקית של כמה מן השינויים העיקריים:

  • מעבר חדש ומהיר יותר (מאפשר מהירות מיקוד משופרת, מהירות זיהוי פנים גבוהה יותר ומהירות עיבוד תמונות גדולה יותר.
  • שיפור במבנה המצלמה – ההבדל העיקרי הוא כי ה-A9 II מבוססת למעשה על הגוף החדש של ה-A7R IV הכולל מגוון שיפורים בעצמו כמו ידית אחיזת עמוקה וגדולה יותר, כפתורים נוחים, איכותיים וגדולים יותר ועוד כמה הבדלים בחוגות.
  • שיפורים באלגוריתמים של עיבוד התמונה – בשילוב עם המעבד החדש התוצאות בצילום ברגישות גבוהה אמורות להיות משופרות.
  • שיפור במייצב המובנה – 5.5 סטופים במקום 5 בדגם הקודם.
  • חיבור רשת במהירות של 1Gbs (במקום 100Mbs בלבד בדור הקודם, מפתיע לראות שסוני לא הלכה על כל הקופה וקפצה לרמה של 10Gbs אשר מאפשרת קצבי העברה גבוהים באמת).
  • חיבוריות אלחוטית של 5GHz (בנוסף ל-2.4GHz בדור הקודם), גם כאן מדובר על קצבי העברה גבוהים יותר – ממש כמו ב-A7R IV.
  • מנגנון תריס משופר עם רעידות מינימאליות (ומחזור חיים של כחצי מליון הקלקות).
  • חיבור USB 3.2 Gen 1 עם קצב העברת נתונים של 20Gbps או 2.5GB/s.
  • תזכורות קוליות – תכונה הקיימת במצלמות המתקדמות של החברות המקבילות מזה שנים ומאפשרת לצלם להוסיף קובץ קול לתמונה (שימושי למשל בעת משחק כדורגל או ספורט ממושך אחר בו ישנם רגעים חשובים – גול למשל בדקה מסוימת ויש צורך להעביר במהירות את הקבצים לעורך הוידאו והוא יוכל לזהות אותם ולערוך בהתאם ללא בזבוז זמן).
  • מחיר – 4500 דולר (החל מנובמבר 2019 בארה”ב).

האם ה-A9 II היא המצלמה הבאה שלכם? אנו מרשים לעצמנו לנחש שהתשובה שלילית. אפילו אם אתם מצלמים עם ה-A9 המקורית, כמות הצלמים (בוודאי בישראל) אשר יראו צורך אמיתי לשדרג הוא זעום ביותר וכאשר ה-A9 המקורית נמכרת בסכום נמוך משמעותית (כ-3500 דולר בחו”ל כרגע) היא הופכת לאופציה אטרקטיבית הרבה יותר. במובן מסויים ההכרזה אמש הפכה דווקא את ה-A9 המקורית למצלמה הרבה יותר נגישה ואפשר לנחש שמכירותיה יעלו משמעותית (כך או אך עדיין מדובר במצלמה מקצועית מעולה עם יכולות מתקדמות מאד).

לא מעט סרטונים פורסמו על ידי סוני וצלמים שונים ברחבי הרשת העוסקים במצלמה החדשה – הבאנו לכם כמה מהם:

התכונות של הדגם החדש – סרטון רשמי

ראיון עם נציג סוני אירופה על המצלמה החדשה

הצלמים דן וסלי ווטסון על ה-A9 II

טוני נורתרופ ומה שהוא חושב על המצלמה החדשה

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *