ראשי חדשות הצצה לפוטושופ הגרסה הבאה: עדכון ל-Content Aware

הצצה לפוטושופ הגרסה הבאה: עדכון ל-Content Aware

0
0

חברת אדובי אוהבת לספק הצצות לעדכוני התוכנה הקרובים שלה והפעם עדכון חדש לכלי ה- Content-Aware Fill בגרסת התוכנה שתושק בשבועות הקרובים.

כמידי שנה אדובי מתכוננת להשקה של מספר רב של עדכוני תוכנה ובהם גם עדכון לתוכנת הפוטושופ הפופולארית. אנו עדיין לא יודעים מה יכולול העדכון השלם אבל כלי אחד צפוי להיות מעודכן והוא ה-Content-Aware Fill.

למעשה אדובי ערכה עדכון משמעותי של הכלי בשנה שעברה ממש באותה נקודת זמן (וגם אז שיתפה הצצה מוקדת). השדרוג הפעם צפוי להיות פחות דרמטי בניראות אבל אם יעבוד כמו שצריך צפוי להקל מאד את העבודה עם הכלי.

כלי ה-Content-Aware Fill בפוטושופ מאפשר להשלים/למלא אזורים בתמונה באמצעות אלגוריתם מיוחד בהתאם לפיקסלים קרובים. בשדרוג שבוצע בשנה שעברה ניתנה לראשונה אפשרות לשלוט בבחירה של הפיסקלים הללו ולסמן אזורים מהם ייבחרו אותם פיקסלים ואזורים שלא (הדבר חיוני משום שלעיתים קרובות המשתמש לא רצה שהפיקסלים ייבחרו דווקא מאזור קרוב של התמונה אלא מאזור אחר – למשל במקרים בהם רוצים למחוק אובייקט אבל לא ליצור במקומו אובייקט קרוב אחר).

שיפור של כלי ה-Content-Aware Fill

content aware1

הבעיה בגרסה שהושקה בשנה שעברה היא שהיא הייתה מעט מסורבלת ולא בדיוק פשוטה לשימוש (לפחות אנחנו לא מצאנו אותה ככזו ואנו משתמשים לא מעט בכלי ה-Content-Aware Fill). בגרסה החדשה נראה שהחליטו באדובי להוסיף תכונות שעשויות מעט להקל על השימוש.

האפשרות החדשה הראשונה מכונה auto – במצב זה הכלי ינתח את התמונה באמצעות טכנולוגיית הבינה המלאכותית של אדובי המכונה Adobe Sensei ותבחר את הפיקסלים בעצמה (אפשר לראות באפשרות זאת שדרוג לגרסה המקורית של ה-Content-Aware Fill). צריך יהיה לבחון עד כמה יכולת זאת באמת טובה יותר מהתוצאות המקוריות של ה-Content-Aware Fill אבל גם לאדובי ברור כנראה שהאפשרות החדשה לא תתאים בכל מצב ולכן סיפקו אפשרות חדשה נוספת.

האפשרות השנייה מכונה Custom וזאת היא למעשה האפשרות שמשתמשים רבים (ואנחנו בתוכם) ביקשו שתתקיים בפוטושופ מזה שנים. במצב זה המשתמש יכול לבחור באמצעות מברשת בדיוק את האזור עבור ה- Content-Aware Fill. החסרון היחיד שאנו רואים הוא שהבחירה הזו נעשית בתוך החלון החדש של ה- Content-Aware Fill ומדובר בעוד שלב שצריך לבצע בפוטושופ במקום עבודה ישירה על התמונה.

סרטון הוידאו של אדובי בו מציגה Meredith Stotzner – מנהלת המוצר של פוטושופ את הכלי החדש

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *