ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני משיקה את ה-A6600, ה-A6100 וזוג עדשות APS-C

סוני משיקה את ה-A6600, ה-A6100 וזוג עדשות APS-C

0
0

אחרי יותר משנתיים של המתנה השיקה היום חברת סוני את המחליפה של ה-A6500 כמו גם מצלמת כניסה חסרת מראה ויחד איתן זוג עדשות זום APS-C מסדרת ה-G.

כמה ציפיות, כמה המתנה וכמה שמועות מגיעים הערב לקיצן לאחר ההשקה של חברת סוני לפני מספר שעות. התגובות ברשת מעורבות וכפי שנראה מיד סוני עשתה מהלך בהחלט שנוי במחלוקת אשר עשוי להטיב מאד עם חלק מהלקוחות וכנראה פחות עם קבוצה אחרת.

נתחיל מהמצלמה לה חיכו כולם – ה-A6600. הדרך הפשוטה ביותר לתאר את הדגם החדש הוא כגרסה מעט משודרגת של ה-A6400 שהושקה לפני מספר חודשים. המצלמה כוללת את אותה מערכת פוקוס מתקדמת שקיימת ב-A6400 (כולל מעקב עין באנשים וחיות כולל וידאו ומעקב פוקוס רציף), עם מעבד משודרג ביחס ל-A6500, אותו חיישן 24 מגה פיקסל המצוי ב-A6400, גוף המזכיר במידה רבה את ה-A6500 עם מספר הבדלים שהמרכזיים שבהם נוגעים לסוללה הגדולה יותר (סוללת Z כמו בדגמים הגבוהים עם פי 2.2X יותר קיבולת מהסוללה המצויה בדגמי ה-A6400/A6500 או מעל 700 תמונות בין הטענות) וגריפ אחיזה עמוק יותר שנועד להכיל את הסוללה הגדולה, כפתור בר תכנות נוסף (שיפור חשוב לעומת ה-A6500 לה 3 כפתורים כאלו ושיפור מאד משמעותי לעומת ה-A6400/A6100 בהן יש 2 בלבד), מסך מגע מתהפך בדומה ל-A6400 (כולל שיפורים מסוימים בנושא תפעול המגע), כמו גם חיבור אוזניות שלא היה קיים עד כה בליין ה-APS-C של החברה. מעבר לכך אנו רואים את המייצב שהיה חסר ב-A6400 (וקיים כידוע ב-A6500) חוזר ועוד מספר תכונות ושינויים מינוריים יותר כמו צילום ב-14bit RAW וביחס של 1:1 (לחובבי האינסטגרם) וכן יכולות צילום וידאו ב-HLG. מעבר לאלו יש גם שיפורים קלים באטימות של הגוף למים ואבק. כאן למיטב ידיעתנו מסתכמים ההבדלים בין ה-A6600 לדגמים הקודמים של החברה (הבדלים נוספים אנו עשויים לגלות אולי כשנבדוק את המצלמה בעצמנו קרוב יותר לסוף השנה).

ה-A6600 עם המסך המתהפך – מבט מקדימה

A6600

ההפתעה המעט יותר גדולה אולי היא ההכרזה על ה-A6100. כאן מדובר על מצלמה הממוצבת מעט מתחת ל-A6400 וכוללת גוף דומה מאד למצלמה האחרונה עם הבדלים מינוריים – עינית ברזולוציה נמוכה יותר (1.4 מליון נקודות לעומת יותר מ-2 מליון ב-A6400 וב-A6600) והסרה של ה-Picture Profiles. המבנה של ה-A6100 עשוי ברובו מפלסטיק קשיח (וזאת לעומת ה-A6600 העשוי ברובה מגנזיום).

הוולוגר Kai מהונג קונג הספיק לקבל גרסה מוקדמת של ה-A6600 להתנסות והינה ההתרשמות שלו מהמצלמה

בכל הנוגע למחירים ה-A6600 תימכר תמורת 1400 דולרים בארה”ב החל מחודש נובמבר 2019, בעוד שה-A6100 תחל להימכר בחודש אוקטובר תמורת 750 דולרים.

אדורמה מציגה את שתי המצלמות החדשות של סוני

המהלך השנוי במחלוקת עליו דיברנו בתחילת הכתבה קשור ל-A6400. עם הכרזתה של ה-A6100 ה-A6400 הופכת במידה רבה לטעמנו למצלמה מיותרת שאיננה מספקת תמורה גבוהה משמעותית ביחס ל-A6100 עבור מרבית הצלמים ברמת המחיר שמתחת ל-1000 דולר וההבדל במחיר בין שתי המצלמות הופך את הליין לעמוס מידי עם הבדלים קטניםן מידי ופערי מחירים גדולים מידי.

לעניות דעתנו במצב שוק הצילום הנוכחי (ההולך ומתכווץ) אין מקום בליין של סוני ליותר משתי מצלמות עדכניות בליין ה-APS-C – מצלמת כניסה בסיסית במחיר זול דוגמת ה-A6100 ומצלמה מתקדמת במחיר המתקרב לזה של מצלמות FF דוגמת ה-A7III (היינו רוצים לראות כאן מצלמה מתקדמת משמעותית כזו שיכולה לשמש בקלות כמצלמה שנייה לצלם מקצועי עם תכונות שעולות על אלו של הדגמים המתקדמים של פוג’י לדוגמא כולל צילום וידאו ב-60 פריימים לשנייה ב-4K, הקלטה ב-10 ביט, פורמט צילום וידאו RAW או לפחות פורמט הקלטה משופר ביחס למה שיש לסוני להציע כיום, מסך איכותי יותר ובעיקר גוף גדול יותר המזכיר את סדרת ה-A7). כרגע לפחות קשה לנו לראות את סוני משחררת מצלמת APS-C רביעית שכזו (בוודאי שלא השנה) וחבל.

בצד החיובי יותר אולי השיקה סוני גם שתי עדשות APS-C מסקרנות – הראשונה היא עדשה לה המתינו רבים –

  • E 16-55 F2.8G – עדשת קיט מתקדמת בעלת אורך מוקד של 16-55 מ”מ עם צמצם f/2.8 (אם תרצו המקבילה ל-24-70 מ”מ f/2.8 בליין ה-FF). עדשה זאת הייתה חסרה מאד בליין ה-APS-C של סוני, היא קטנה יחסית וקלה מאד (פחות מ-500 גרם), היא כוללת טכנולוגיה מתקדמת מאד בתחום הפוקוס כולל מנוע פוקוס לינארי זעיר (שהוצג לראשונה בעדשת ה-400 מ”מ f/2.8 המקצועית), לעדשה יש כפתור AF/MF וכפתור בר תכנות, היא בעלת עמידות למים ואבק והיא תימכר החל מחודש אוקטובר 2019 תמורת 1400 דולר (כן אתם קוראים זאת נכון – מדובר בעדשת ה-APS-C היקרה ביותר של סוני בהפרש ניכר).
  • E 70-350mm F4.5-6.3 G OSS – עדשת זום הארוכה ביותר של סוני למצלמות APS-C, גם היא מליין ה-G עם מייצב וגם היא כוללת את מנוע הפוקוס הלינארי הזעיר החדש. היא בעלת כפתורים דומים (AF/MF וכפתור בר תכנות) והיא צפויה להימכר החל מנובמבר תמורת כ-1000 דולרים.

סרטון רשמי של סוני אודות שתי העדשות החדשות

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *