ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני משיקה את ה-A7r IV – עם רזולוציה של 61 מגה פיקסל

סוני משיקה את ה-A7r IV – עם רזולוציה של 61 מגה פיקסל

0
1

מוקדם יותר הערב השיקה חברת סוני במסגרת מסיבת עיתונאים את הדור הרביעי של מצלמות ה-A7 שלה עם דגם ה-A7R IV בעל רזולוציה חסרת תקדים במצלמות Full Frame ושורה של חידושים מסקרנים הן בתחום הוידאו והן בתחום האודיו כמו שיפורים ארגונומיים, תפעוליים ואחרים.

הדגש המרכזי ב-A7R IV כמו בכל סדרת ה-R הוא על רזולוציה גבוהה. בדור הרביעי מציגה סוני חיישן חדש בן 61 מגה פיקסל המספק לא פחות מ-26 מגה פיקסל במצב קרופ (הרזולוציה הגבוהה ביותר למצלמת FF במצב קרופ בשוק). לא זו בלבד אלא שאם תרצו לצלם עצמים סטטיים ברזולוציה גבוהה אף יותר תוכלו לעשות זאת באמצעות טכנולוגיית ה-Pixel shift שמאפשרת לכידה של תמונות של עד 240 מגה פיקסל (כאמור לתמונות סטטיות בלבד) באמצעות חיבור בתוכנה של 16 תמונות שונות.

ה-α7R IV מבט מקדימה עם שני כרטיסי זיכרון (שניהם UHS-II)

A7RIV FE2470GM SD 01

לא רק רזולוציה יש במצלמה החדשה אלא גם טווח דינאמי שמגיע לדברי סוני בתמונות סטילס לעד 15 סטופים. המייצב המובנה מגיע לחמישה סטופים של ייצוב (סוני לא הרחיבה במסיבת העיתונאים בנושא ולא ברור אם עבר שדרוג כלשהו).

טכנולוגיית ה-Pixel Shift Multi Shooting

למצלמה יש לא פחות מ-567 נקודות פוקוס ו-325 נקודות פוקוס במצב APS-C – כולן מוצלבות המכסות כמעט את כל שטח הפריים במצב זה. סוני שילבה במצלמה את טכנולוגיית Real Time eye-AF שהופיעה לראשונה ב-A9 (כולל מעקב אחר עיניים בחיות).

סוני הצליחה גם לשפר את מהירות המצלמה ביחס לדור הקודם (לפחות אם לוקחים בחשבון את השדרוג ברזולוציה). היא מסוגלת לצלם עד 10 פריימים לשנייה (עם פוקוס) עד 68 תמונות ברצף.

שינויים קלים בחוגות

A7RIV top

למצלמה גם יכולות וידאו מתקדמות (כולל טכנולוגיית מעקב אחר עין בוידאו, מה שהיה קיים עד כה רק עבור סטילס). הרזולוציה בוידאו נותרה כמו בדור הקודם – עד 4K עד 30p עם 8 ביט ו-S-log 2/3 (קצת מאכזב אולי אבל לא מפתיע בהתחשב בכך שמדובר במצלמה מסדרה R שפחות מכוונת וידאו, את יכולות הוידאו המתקדמות באמת משאירים בסוני ככל הנראה לדגמים אחרים).

המסך האחורי לא שודרג

A7RIV rear

עוד טכנולוגיה מעניינת שהוצגה לראשונה במצלמה נוגעת להקלטת סאונד באמצעות אות דיגיטלי בלבד ל-hot shoe (סוני הציגה hot shoe חדש בדגם זה). עד כה המיקרופון היה מתחבר למצלמה וזאת הייתה ממירה את האות לאות דיגיטלי דבר שהוביל לאיבוד איכות משמעותי בין השאר בשל הקרבה הפיזית של של ממיר האות לרכיבים אלקטרוניים אחרים – כמו גם לאיכות הממיר האנלוגי/דיגיטלי עצמו. כעת באמצעות הממשק החדש ומיקרופון ה-ECM-B1M החדש אשר ממיר בעצמו את האות האנלוגי לדיגיטלי – מיקרופון חדש זה יהיה זמין יחד עם המצלמה במחיר של 350 דולר.

תכונות מרכזיות של ה-α7R IV כפי שהוצגו על ידי סוני במסיבת העיתונאים בניו יורק

A7R IV main features

עוד כמה חידושים במצלמה:

  • תמיכה בשני כרטיסי UHS-II.
  • שינויים מסויימים בכפתורים (כולל גלגלת בחלק העליון במיקום מעט שונה וכפתור נעילה לגלגלת פיצוי החשיפה).
  • עינית חדשה בת 5.76 מליון נקודות.
  • גריפ משודרג.
  • מבנה עמיד יותר למזג האויר.
  • wireless theathering למחשב באמצעות תוכנת ה-Imagging Edge של סוני.
  • USB 3.2 (בממשק USB-C).
  • VG-C4EM – גריפ חדש אופציונאלי בעלות של 400 דולר.
  • מחירה של המצלמה יעמוד על 3500 דולר בספטמבר בארה”ב (הזמנה מוקדמת ב-B&H).

מצלמת ה-α7R IV תכונות מרכזיות 

מיקרופון ה-ECM-B1M הדיגיטלי החדש

סרטון נוסף של סוני אודות המצלמה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *