ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני משיקה עדשת 135mm F1.8 GM ושלט חדש

סוני משיקה עדשת 135mm F1.8 GM ושלט חדש

0
0

סוני השיקה אמש עדשה חדשה ושלט רחוק אלחוטי בטכנולוגיית BT. העדשה – 135mm F1.8 GM מצטרפת לליין ה-GM המקצועי של סוני ותהיה עדשת הפריים הארוכה בליין והיא כוללת שורה של יכולות מתקדמות. חברת סוני הזמינה בקור המקפיא שורה של צלמים ובלוגרים לניו יורק להתנסות בעדשה החדשה ואנו משתפים כמה מסרטוני ההתנסות שלהם עם העדשה המצטיירת כאיכותית ביותר אך תגיע לשוק רק בשלהי אפריל 2019.

רבים קיוו להכרזה של מצלמה חדשה מבית סוני אבל כנראה שנאלץ להמתין עוד זמן מה בטרם זאת תגיע לשוק (אחרי ה-A6400 סוני צפויה על פי כל המידע שבידינו להשיק מצלמת APS-C מתקדמת ודגם מחליף ל-A7SII).בנתיים זכינו כאמור לעדשת פורטרטים מהירה חדשה – 135mm F1.8 GM הכוללת תכונות מעניינות רבות ומבנה אופטי מתקדם.

ל-135mm F1.8 GM כיסוי FF ומבנה אופטי הכולל 13 אלמנטים ב-11 קבוצות כולל אלמנט מסוג XA, סופר ED ו-ED. לעדשה ציפויי ננו ו-fluorine ולא פחות מארבעה מנועים (2 קדמיים ושניים אחוריים) אשר על פי סוני אמורים להפוך אותה לאחת העדשות עם הפוקוס המהיר ביותר (בוודאי ביחס לעדשות בקטגוריה להן אלמנטים גדולים וכבדים). עוד תכונה ייחודית של העדשה נוגעת למרחק הפוקוס המינימאלי הנמוך יחסית – כ-70 ס”מ עם יחס הגדלה של 1:4 – זאת איננה עדשת מאקרו אבל ביחס למתחרות הישירות יש לה בהחלט יתרון.

ה-135mm F1.8 GM החדשה של סוני

Sony 135mm f1 8 gm

לעדשה גוף עמיד למים/אבק, כפתור לשינוי פוקוס ידני/אוטומטי, מגביל פוקוס עם 3 מצבים, וזוג כפתורים ברי תכנות (למצב צילום אנכי ואופקי). כמו כן תמצאו בעדשה אפשרות לשינוי מצב טבעת הצמצם (כן יש כזאת) ממצב צילום סטילס (קליקים) למצב צילום וידאו (תנועה חלקה). טבעת הפוקוס שעל העדשה כוללת שיפורים שאמורים להפוך אותה לקרובה יותר לטבעות פוקוס מכאניות (לא ממש אבל טוב יותר ממערכות fly by wire של עדשות אחרות בשוק) ולעדשה על פי סוני focus breathing מינימאלי.

לעדשה משקל של 950 גרם לערך – שליש יותר מעדשת ה135 מ”מ f/2.8 של צייס מסדרת ה-Batis (לא מפתיע אולי אם חושבים על ההבדל בצמצם), אבל כ-200 גרם פחות מעדשת הסיגמא 135 מ”מ f/1.8 המקבילה (לסוני).

מבחינת המחיר, לא מדובר בעדשה זולה (אף אחת מעדשות סדרת ה-GM אינן נחשבות “זולות”) – 1900 דולר החל מחודש אפריל בארה”ב – אבל ביחס לביצועים – הן מבחינה אופטית והן מבחינת מהירות הפוקוס – נראה שמדובר בעלות ריאלית, בייחוד למי שמחפש עדשה שמתאימה לסטילס ולוידאו (הסיגמא 135 מ”מ על פי הדיווחים איננה מתקרבת לביצועי הפוקוס של הסוני החדשה גם אם מבחינה אופטית היא איננה רחוקה מאד).

מבין שלל הסרטונים שפורסמו אמש ברשת בחרנו ארבעה המייצגים התנסויות שונות עם העדשה – רובן ככולם מאד חיוביות אם כי גם הוגנות (הנקודה המרכזית לשלילה היא בעיקר המחיר והמשקל):

PhotoRec TV מספקים הצצה אל ה-135mm F1.8 GM החדשה

Jason Vong וההתנסות שלו עם העדשה החדשה (כולל השוואה ראשונית לצייס)

צלם האירועים Dan Watson (ואשתו) עבדו עם העדשה החדשה והתלהבו מאד

הצלם Steve Huff חובב הפורטרטים והעדשות המהירות בניו יורק עם העדשה החדשה

מלבד העדשה השיקה סוני גם שלט רחוק חדש – RMT-P1BT. השלט תואם למצלמות החדשות של החברה עם BT מובנה (ה-A7RIII/A7III ה-A9 וה-A6400) ובשונה משלט ה-אינפרה אדום הקיים של סוני הוא מאפשר טווח מעט גדול יותר (10~ מטרים) גם ללא קו ראיה, והוא מאפשר שליטה בצילום וידאו/סטילס, זום/פוקוס, נעילת שלט וכמובן התחלה והפסקה של צילום. בנוסף קיימים גם שני כפתורים ברי תכנות – בהחלט שימושי. לשלט זמן תגובה מהיר מאד (0.05 שניות – שימושי במיוחד לצילום עצמים בתנועה) ומנורת LED המציגה את מצבו. מחיר השלט – כ-80 דולרים.

ה-RMT-P1BT שלט BT מתקדם לדגמי הסוני החדשים

Sony RMT P1BT wireless commander

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *