ראשי חדשות סוני משיקה – כרטיס ה-SD המהיר והעמיד בעולם

סוני משיקה – כרטיס ה-SD המהיר והעמיד בעולם

0
0

אחת הביקורות על כרטיסי ה-SD הקיימים הנפוצים במרבית המצלמות בשוק היא עמידותם הפיזית ביחס לכרטיסים מסוגים אחרים דוגמת CF או XQD (באחרון בחרה ניקון בין השאר למצלמות ה-Z שלה וספגה לא מעט ביקורת משום שלא הצליחה לדחוס  2 כרטיסים כאלו למצלמה בשל גודלם). כעת יוצאת חברת סוני עם סדרת כרטיסי SD עמידה ומהירה במיוחד שנועדה לתת לצלמים מקצועיים קצת יותר שקט נפשי בעבודה עם כרטיסי ה-SD.

רבים מאיתנו שחוו כשל בכרטיס זיכרון (בטח אם מדובר בכשל בכרטיס חשוב על תמונות שלא ניתן לשחזר) לא ישמחו לחזור על החוויה. אף שכרטיסי SD איכותיים של חברות מוכרות הם לרוב אמינים למדי תקלות עדיין מתרחשות מפעם לפעם. למרות שחלק גדול מהכשלים בכרטיסי SD לא נובעים מפגיעה פיזית, אלא מבעיות ייצור או שחיקה כזאת או אחרת לאורך זמן – לא פשוט לשדרג היבטים אלו ועוד יותר לכמת ולהציגם ללקוחות סופיים.

כרטיסים לא שבירים – עיצוב חדש של סוני

מצד שני קל בהרבה לכמת ולהציג לקהל כרטיסים חזקים פיזית שאינם נשברים בקלות וזה בדיוק מה שעשתה סוני עם ליין ה-SF-G TOUGH של כרטיסי ה-SD שלה. מדובר על כרטיסים בתקן UHS-II המהיר (למרות שלא מדובר בתקן חדש הוא עדיין לא נתמך על ידי מרבית המצלמות בשוק) בנפחים של 32-128GB.

עמיד לתנאי סביבה קשים

304a7567696a774a445a

הכרטיסים החדשים אמורים להיות העמידים בעולם עד פי 18 מכרטיסים רגילים (במבחן “עיקום” הם עמדו בלחץ של עד 180 ניוטון לעומת 10 ניוטון לערך של כרטיסים רגילים), הם אינם כוללים כפתור צד למניעת כתיבה (כפתור שנשבר לעיתים) והם בעלי עמידות נרחבת במגוון תחומים כולל לקרינת X, מגנטים, הגנה אנטי סטטית, הגנת UV והגנה מטמפרטורות גבוהות/נמוכות.

סוני החליטה לא להשקיע רק בהגנה אלא גם במהירות והכרטיסים החדשים הם בין המהירים ביותר בשוק עם קצב קריאה של עד 300 מגה בייט לשנייה וכתיבה של 299 מגה בייט לשנייה רשמיים ותמיכה בתקן V90 (המבטיח כתיבה רציפה במינימום של 90 מגה בייט לשנייה – עניין חשוב מאד בצילום וידאו ברזולוציות וקצבים גבוהים).

טבלה המציגה את התקנים השונים בכרטיסי SD – הכרטיס החדש של סוני תומך ב-V90 ו-U3 והוא מבוסס על גרסה משופרת פיזית של תקן ה-UHS-II ללא חיבורים

video speed class 01

 

הכרטיסים יגיעו לשוק באוקטובר הקרוב ומחיריהם טרם פורסמו (אבל הם צפויים להיות יקרים למדי).

מבחן עיקום של סוני לכרטיסים החדשים

בשולי הדברים אנו רוצים לומר משהו על הויכוח שהתעורר סביב סוגיית כרטיסי הזיכרון בליין ה-Z החדש של ניקון. רבים הטיחו בניקון כי לא מתקבל על הדעת שב-2018 תשיק החברה מצלמה “מקצועית” ללא כרטיס גיבוי. אנו חושבים שיש משהו בטענות אלו – בעיקר כשמדובר בצלמים מקצועיים ובמיוחד בצלמי אירועים שלא יכולים להרשות לעצמם אפילו סיכוי קלוש לתקלה שבסופה תמונות שלא ניתן לחזור עליהן יאבדו. ניקון לדעתנו הייתה יכולה לספק במצלמות החדשות תמיכה מיידית ב-2 כרטיסי SD UHS II עד מהירות של 300 מגה בייט לשנייה (מעט יותר איטי ממה שכרטיסי ה-XQD מאפשרים כיום) עם אופציה לשדרוג עתידי לכרטיסי UHS-III – תקן שכבר הוכרז (המספק מהירויות של מעל 600 מגה בייט לשנייה) אך עדיין אין כרטיסים או מצלמות בשוק התומכות בו (כאן יש גם שאלה טכנית של היתכנות אותה אנו מנסים לברר מול איגוד ה-SD).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *