ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני משיקה את ה-RX0 – מצלמה קשוחה עם “טויסט”

סוני משיקה את ה-RX0 – מצלמה קשוחה עם “טויסט”

0
0

במהלך השבוע שעבר הושקו מספר מוצרים חדשים על ידי שורה של חברות ביניהן קנון (כפי שדיווחנו כאן), אולימפוס (גרסה חדשה למצלמת הכניסה שלה – OM-D EM-10 Mark III – עם תמיכה ב-4K אבל בלי יותר מידי שיפורים אחרים) ומצלמה חדשה מסדרת ה-RX הפופולארית של סוני המכונה RX0.

אז מה ניסתה סוני לעשות עם ה-RX0? האמת, תלוי את מי שואלים. מבחינת סוני מדובר במצלמה שמיועדת לקהל צלמים מקצועי (או מה שמכונה לעיתים  enthusiasts) שרוצה איכות תמונה גבוהה בוידאו או סטילס עם גוף שמסוגל לעמוד גם בתנאים הקשים ביותר ויכולת שליטה בריבוי מצלמות במקביל מרחוק. אם תשאלו אותנו מדובר בויריאציה קצת שונה של מצלמת אקסטרים סטייל גופרו כמוהה יש לא מעט בשוק אבל עם “טויסט” מעניין – חיישן גדול יחסית בפעם הראשונה בקטגוריה – חיישן בן 1 אינצ’ בדומה ל-RX10/RX100 ועם יכולות צילום בהילוך איטי, מסך אחורי וכמובן עמידות למים (10 מטר צלילה ויש גם מארז עד ל-100 מטר בתוספת תשלום) ונפילות מגובה וכמובן גודל זעיר ומשקל נמוך במיוחד (110 גרם).

ה-RX0 – קטנה וקשוחה

RX0

עוד יתרון של ה-RX0 – עדשה מבית צייס בעלת אורך מוקד (שווה ערך ב-35 מ”מ) של 24 מ”מ עם צמצם f/4, יכולת צילום ב-RAW וקצב צילום מתמשך של 5.5 פריימים לשנייה. למי שרוצה הילוך איטי המצלמה מסוגלת לצלם עד 1000fps (סוני לא מציינת באתר שלה באיזו רזולוציה היא מסוגלת להגיע לקצב צילום שכזה ואנו בספק האם מדובר על רזולוציית הוידאו המלאה שלה – אם כן ללא ספק מדובר בסנסציה).

אז האם יש שוק גדול מספיק למצלמות אקסטרים עם איכות תמונה משופרת אבל במחיר פרימיום פלוס? קשה לדעת. במחיר תחרותי לדגמי ה-GoPro המתקדמים אולי? אבל במחיר כמעט כפול מה-GoPro 5 Black (סביב 700 דולר באירופה) וללא אפשרות צילום ב-4K (ל-RX0 יש בכל זאת יכולת להוציא וידאו ב-4K למקליט חיצוני אבל הדבר מסרבל מאד את הצילום וכמובן הופך אותו להרבה יותר גדול והרבה פחות עמיד), ספק אם מדובר באותו קהל יעד.

ה-RX0 – סרטון רשמי של סוני

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *