ראשי מאמרים Spekular – האולר השוויצרי של התאורות (ראיון מיוחד)

Spekular – האולר השוויצרי של התאורות (ראיון מיוחד)

0
0

בשבוע שעבר השיקה החברה הישראלית Spiffy Gear מוצר ייחודי למדי בתחום התאורה בשם Spekular. לנו הזדמן לנהל ראיון קצר על מייסד החברה ואנו מביאים אותו לפניכם היום.

את Spiffy Gear חלקכם מכירים אולי ממוצר ייחודי אחר שהחברה השיקה – ה-Light Blaster (אותו סיקרנו כאן ב-2013). המוצר החדש של החברה הוא מערכת תאורה חדשנית הכוללת מודולי תאורה מוארכים אותם ניתן לחבר לצורות שונות וליצור מגוון תאורות שונות.

הבסיס לתאורה החדשה הוא מודול התאורה עצמו (14.5 וואט LED) עם איכות רשמית גבוהה (94 CRI ו-96 TLCI) והוא מאפשר שרשור של עד 8 יחידות או חיבור באמצעות מתאמים מיוחדים כמו מתאם הכוכב שאתם יכולים לראות בתמונה למטה.

25-spk-str

מוקדם יותר השבוע ערכנו ראיון עם אודי תירוש מייסד Spiffy Gear בכדי ללמוד מעט יותר על הרקע לפיתוח ה-Spekular ועל יכולותיו.

ש: כיצד עלה הרעיון לפתח את ה-Spekular? 

ת: תאורות LED הפכו בשנים האחרונות לסטנדרט של התעשיה. רציתי לפתח תאורה קשיחה ו-LED היה נראה לי כאופציה האידאלית, בנוסף רציתי תאורה שתאפשר לי ליצור פורטרטים ומכאן עלה הרעיון לפתח ring-light ומפה לשם התפתח הרעיון של Spekular כסוג של תאורה מודולרית עם איכות צבע גבוהה, עוצמת תאורה גבוהה והיכולת לחבר אותו להתקנים שונים לקבלת צורות מגוונות.

ש: כמה זמן נמשך תהליך הפיתוח של ה-Spekular? 

ת: אנחנו תמיד מתלוצצים בחברה שפיתוח מוצר חדש דומה ללידה עם עליות ומורדות. הרעיון התרוצץ לי בראש במשך הרבה שנים אבל מאז שהתחלנו את העיצוב הראשוני ועד שהמוצרים הראשונים יצאו מפס הייצור עברו בערך שנתיים. פיתוח חומרה הוא עסק לא פשוט ולא סלחני. יצירת תבניות (מהן מכונות הייצור מייצרות אח”כ את המוצר הסופי. ע.ג.) הוא עניין יקר וקשה עד בלתי אפשרי לבצע שינויים בתבנית אחרי שהיא נוצרה ולכן כל שלב צריך להיות מושלם אחרת העסק הופך ללא כדאי כלכלית.

ש: כיצד פועל המחבר המתאם בין מודול אחד לשני בתאורה? 

ת: לכל מקטע תאורה יש שקע המעביר חשמל ומידע (שליטה בעוצמת האור) – קצת בדומה לחיבור USB.

22-spk-exn

ש: כמה מודולים שונים ניתן לשרשר? 

ת: כל קיט של ה-Spekular מגיע עם ארבע מקטעי תאורה וניתן לחבר עד 8 מקטעים עבור כל מעגל ראשי של המוצר. אם רוצים להשתמש בסוללה חיצונית (V-mount) צריך את המתאם שאנחנו גם משווקים, אם רוצים להשתמש ב-8 מקטעים (למשל עבור “הכוכב” – ראה תמונה למעלה ע.ג.) יש צורך בסוללה בעלת עוצמה גבוהה.

34-spk-a

ש: האם ה-Spekular מגיע עם שלט או יכולות אלחוטיות אחרות? 

ת: בשלב ראשון השליטה בעוצמת התאורה של ה-Spekular היא באמצעות דימר על היחידה אך אנו עובדים על מספר פתרונות עתידיים לשליטה על התאורה מרחוק.

23-spk-exn

ש: איפה ניתן לרכוש את ה-Spekular, מתי הוא יהיה זמין ומה מחירו? 

ת: ה-Spekular זמין כבר עתה לרכישה באתר Spiffy Gear ומספר חנויות נבחרות באשר למחירים:

סרטון רשמי המציג את ה-Spekular

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *