ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני מפתיעה – מכריזה על ה-A6500 וה-RX100 V

סוני מפתיעה – מכריזה על ה-A6500 וה-RX100 V

0
0

אמש הפתיעה סוני בהכרזה לא (כל כך) צפויה והשיקה שתי מצלמות מתקדמות – ה-A6500 – חסרת מראה מתקדמת אשר משדרגת הרבה מיכולותיה של ה-A6300 שהוכרזה לפני פחות משנה וגרסה חמישית למצלמה הקומפקטית הפופולארית של סוני ה-RX100 עם חיישן ה-1 אינצ’.

אף שהיו לחשושים ואפילו פרסומים ספורים ימים לפני ההכרזה, לא היו כמעט שום פרטים משמעותיים וההפתעה על ההשקה המוקדמת יחסית הייתה רבה. מדוע נחפזה סוני כל כך? התשובה פשוטה – ל-A6300, על אף יתרונותיה הרבים בכל הקשור לאיכות התמונה, חסרונות לא מעטים כפי שאנו גילינו כשהשתמשנו בה בתערוכת פוטוקינה 2016 שהסתיימה לפני פחות משבועיים. הדבר נכון במיוחד לשימושי וידאו ושימושי היברידי (סטילס+וידאו) ומעט פחות משמעותי למי שרוכש אותה כמצלמת סטילס בעיקר.

מכיוון שהטכנולוגיות הדרושות בכדי לשדרג את המצלמה היו בידי סוני כבר מזמן ומכיוון שעונת החגים וסוף השנה בארה”ב מתקרבת – החליטו בסוני כי עדיף לנצל את המומנטום שנוצר לחברה עם דגמי ה-A7 השונים המצליחים מאד בתקופה האחרונה ולהשיק גם מצלמת APS-C עם יכולות דומות.

הצלם טוני נורתרופ סיכם בצורה מסודרת (ובאופן די דומה למסקנות שלנו אגב) את ההבדלים בין ה-A6500 לדגם הקודם

אז מה השתנה (ואולי גם קצת ממה שלא):

  • חיישן – בדומה ל-A6300 גם ל-A6500 חיישן 24 מגה פיקסל APS-C ללא פילטר AA (איכות התמונה שלו היא ללא ספק מהטובות בקטגוריה).
  • מעבד – סוני הוספיה למצלמה החדשה מעבד נוסף ומהיר במיוחד (LSI) אשר נועד בין השאר לשפר משמעותית את מהירות הפוקוס הרציף (שהיה לא רע כבר בגרסה הקודמת).
  • מסך – גודלו של המסך של ה-A6300 – שלושה אינצ’ רוחבי (קטן יחסית) אמנם לא השתנה אבל סוני שילבה סוף סוף יכולת מגע, פוקוס במגע ואפשרות לפוקוס מגע תוך שימוש בעינית (מבורך מאד, במיוחד בצילום וידאו).
  • מייצב – אולי התוספת המרכזית ביותר במצלמה – סוף סוף אנו מקבלים מייצב 5 צירים על החיישן. המצלמה תדע גם לעבוד עם עדשות מיוצבות של סוני ולשלב בין המייצב המובנה למייצב בעדשה (לא ברור אם הדבר ייתן יתרון כלשהו).
  • מערכת פוקוס – מערכת פוקוס מתקדמת במיוחד בת 425 נקודות עם שיפור כאמור בכל הנוגע למהירות הפוקוס הרציף והמעקב (כולל מעקב אחר עין בסטילס ווידאו).
  • וידאו – כמו ב-A6300 גם כאן יש לנו וידאו ב-4K (כאן עד 30p) אך נוספה יכולת לצלם בהילוך איטי ב-1080p עד 120p (מה שאין למשל בקנון 5D IV החדשה שעולה כמעט פי 3) כמו גם S-Log2 /S-Gamut.
  • תריס שקט (לצילום בהופעות ובמקומות בהם לא רוצים להרעיש).
  • תפרטים חדשים (אחת הבעיות הקשות של סוני מזה שנים – מערכת התפריטים החדשה דומה מאד לזו שהוצגה לנו ב-A99 MK II בפוטוקינה).
  • חוצץ גדול בהרבה – אף שהמהירות הצילום לא השתנתה – עד 11 פריימים לשנייה – אנו מקבלים חוצץ עצום – עד 100 תמונות RAW+JPEG.
  • מחיר – 1400 דולר בארה”ב מחודש נובמבר באירופה מדצמבר 2016.

מה לא קיבלנו בדגם החדש (ומאד רצינו לראות על סמך ההתנסות שלנו עם ה-A6300)?

  • יציאת אוזניות (כמו ל-A6300 גם לדגם החדש חיבור 3.5 מ”מ אחד בלבד – למיקרופון).
  • מסך מתהפך – טוב לסלפי אבל גם לוידאו בהרבה מצבים.
  • סוללה גדולה יותר (חיי הסוללה של ה-A6300 גרועים והדבר היחיד שמציל את המצלמה הוא אפשרות הטעינה בזמן אמת מ-USB אבל זה אינו פיתרון אמיתי לכל המשתמשים ובכל המצבים).
  • rolling shutter משופר – אף שאנו לא יודעים זאת בוודאות, העובדה שמדובר באותו חיישן מצביעה על כך שהבעיה כנראה לא נפתרה.
  • זוג חריצים לכרטיסי זיכרון – כמעט כל שאר המצלמות בקטגוריה כבר כוללות שני כרטיסים והדבר חסר מאד בסוני.
  • כפתורים משופרים (וארגונומיה כללית) – אף שסוני שיפרה את התפריטים במצלמה וכנראה הגדילה וחיזקה מעט את הכפתורים הקיימים – הסידור שלהם והאופי שלהם לא השתנה – אנו מאד לא מסמפטים אותם מבחינה ארגונומית ומקווים מאד כי סוני תשיק גוף גדול יותר עם כפתורים הדומים יותר לאלו של מצלמות רפלקס דוגמת אלו של קנון/ניקון שנוחים בהרבה לעבודה.
  • התחממות ייתר – אין לנו עדיין מידע בנושא אבל העובדה שסוני לא פרסמה שום דבר רשמי בהודעה לעיתונות בהקשר זה מובילים אותנו למסקנה שהבעיה כנראה לא תיפתר גם ב-A6500 (לא עם אותו חיישן, אותו גוף, אותה סוללה ומעבד חזק יותר – ואולי גם מתחמם יותר).

למרות כל מה שעדיין יש לתקן אי אפשר להתעלם מהשיפור המשמעותי ב-A6500 (לרבים הוספת המייצב ו/או מסך המגע היו מספיקות כשלעצמן בכדי לשדרג לדגם החדש).

הדגמה קצרה של מהירות הצילום והחוצץ של ה-A6500 החדשה

מלבד ה-A6500 הוכרזה גם מצלמה קומפקטית חדשה – הדור החמישי של ה-RX100 – גם מצלמה זאת כוללת שיפורים ושינויים כולל חיישן 20 מגה פיקסל משופר, מערכת פוקוס משודרגת עם מעבד דומה לזה המצוי ב-A6500 ואחוז כיסוי גבוהה מאד של הפריים (65%). למצלמה החדשה מהירות צילום פנטסטית – 24 פריימים לשנייה (עם פוקוס!) וחוצץ גדול – עד 150 תמונות JPEG+RAW ברצף מה שהופך אותה למצלמה מעניינת מאד לצילומי אקשן. העדשה נותרה זהה (24-70 מ”מ שווה ערך ב-35 מ”מ צמצם f/1.8-f/2.8). גם כאן נוספו יכולות 4K משופרות ובעיקר הילוך איטי מקביל ל-A6500. חסר לנו כאן עדיין מסך מגע אבל המסך דווקא כן מתהפך כמו בדגם הקודם. נקודת התורפה העיקרית של המצלמה – המחיר – 1000 דולרים (במחיר זה כבר ניתן לרכוש A6300 ולקבל ביצועים טובים משמעותית לפחות מבחינת איכות התמונה).

בימים אלו אנו עורכים ביקורת על ה-A6300 ולא מן הנמנע שבעיקבות ההכרזה הלא צפויה של ה-A6500 אנו נמתין עם הביקורת הנ”ל ונמתין לבחון את ה-A6500.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *