ראשי חדשות Kickstarter Aurora Aperture מציגה – הפילטרים החזקים בעולם מבוססי Gorilla Glass

Aurora Aperture מציגה – הפילטרים החזקים בעולם מבוססי Gorilla Glass

0
0

חברת Aurora Aperture מקליפורניה השיקה לאחרונה קמפיין קיקסטרטר שמטרתו גיוס כספים ליצירת שני סוגי פילטרים לעדשות – האחד פילטר UV והשני פילטר מקטב (שניהם בגדלים שונים) המבוססים על טכנולוגיית ה-Gorilla Glass המשמשת להגנה על הזכוכית של מכשירים סלולאריים מתקדמים רבים.

הפילטרים החדשים משתמשים בגרסה השלישית של Gorilla Glass של חברת  Corning ובהדגמה שהציגו בסרטון הוידאו שלהם באתר קיקסטרטר (ראו למטה) ניתן לראות כי הפילטרים העושים שימוש בטכנולוגיה הנ”ל מסוגלים לעמוד בהפלה של כדור מתכת במשקל של 56 גרם מגובה רב יחסית בעוד שמרבית הפילטרים (גם היקרים יחסית) נשברו במבחני כדור במשקלים נמוכים משמעותית.

למען ההגינות נאמר כי גם לחברת HOYA וגם לחברת סיגמא פילטרים קשיחים ועמידים (HD Protector של HOYA וסדרת ה-Sigma Ceramic) אך משיחה שערכנו עם חברת Aurora Aperture נמסר לנו כי אפילו פילטרים אלו לא הצליחו לעמוד בנפילת גדור במשקל כה גדול מגובה דומה.

עוד יתרונות של הפילטרים החדשים – ציפוי ננו מונע שריטות, קל לניקוי ומבנה דק במיוחד (המפתחים טוענים ל-3.6 מ”מ דק יותר ממרבית הפילטרים בשוק), אך בעל טבעת עם אחיזה מעט עבה יותר בכדי למנוע ככל הניתן מצב של פילטר הנתקע על העדשה ואינו משתחרר (בעיה נפוצה מאד בפילטרים דקים).

אנו בדקנו לפני מספר חודשים באתר הבת שלנו LensVid פילטר ND משתנה של חברת Aurora Aperture אשר אמור להיות בעלת יכולת צמצום אור של 11 סטופים (בפועל מצאנו כי הוא מסוגל לצמצום אור של כ-8.5 סטופים, ובכל זאת מדובר בנתון חסר תקדים בקטגוריה) ויהיה מעניין לבחון את היכולות של הפילטרים החדשים אשר צפויים להגיע לידינו בשבועות הקרובים לבדיקה.

בכל הנוגע למחירים – מדובר על אופציות זולות משמעותית ממה שמציעים המתחרים (בוודאי בשלב גיוס ההמונים לפרויקט), המחירים משתנים בהתאם לכמות הפילטרים הנרכשים ולגודל הפילטר אך מתחילים מכ-22 דולרים ועד קרוב ל-130 דולרים לזוג UV/CPL (בגודל 72 אינצ’) אותם ניתן להזמין מעמוד הקיקסטרטר של המיזם.

סרטון הוידאו של הפרויקט מהאתר קיקסטרטר

כמו תמיד, עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *