ראשי חדשות הכרזות מוצרים DJI משיקה רחפן עם מצלמת 4K עם עדשות מתחלפות

DJI משיקה רחפן עם מצלמת 4K עם עדשות מתחלפות

0
1

יצרנית הרחפנים המובילה בעולם – DJI, השיקה במהלך השבוע שעבר סדרת רחפנים חדשה בשם Zenmuse X5 (ו-Zenmuse X5R) המביאה עימה לראשונה מצלמה מובנית בעלת חיישן גדול יחסית (מיקרו 4/3), אשר מותאם באופן מלא לגוף הרחפן עם יכולת צילום וידאו ב-4K (כולל וידאו RAW בדגם ה-R) והחלפת עדשות.

עד כה עמדו לרשות המשתמשים במצלמות על רחפנים שתי אפשרויות – מצלמות מובנות בעלות עדשות קבועות וחיישנים קטנים או שילוב מצלמות רגילות אשר אינן מיועדות בהכרח לרחפן ולרוב אינן נשלטות ממנו כלל או הן בעלות שליטה מוגבלת מרחוק. ב-DJI הבינו את הבעיה והחליטו ליצור רחפן מקצועי מתקדם, גדול המסוגל לשאת בצורה מיוצבת מצלמה בעלת חיישן גדול באופן יחסי ויכולת החלפת עדשות.

ה-DJI Zenmuse X5R עם עדשות מתחלפות

DJI-Zenmuse-X5-550x265

תכונות מרכזיות של המערכת החדשה:

  • מצלמה בעלת חיישן מיקרו 4/3 בן 16 מגה פיקסל לצילום סטילס ו-4K ב-30p (או 24p).
  • רגישות – 100-25,600 ISO.
  • מהירות צילום רצף – עד 7 פריימים לשנייה.
  • טווח דינאמי של 13 סטופים.
  • מערכת ייצוב בעלת 3 צירים.

בשלב זה המציגה DJI תמיכה ב-3 עדשות בלבד אולימפוס 12 ו17 מ”מ ופנסוניק 15 מ”מ בנוסף לעדשה של DJI שהפכה באופן רשמי ליצרנית עדשות  (העדשות צריכות להתאים מבחינת גודל ומשקל למנוע הייצוב שעל הרחפן כך שלא כל עדשה מתאימה אבל החברה מקווה להרחיב את המבחר בהמשך).

סרטון מתערוכת IBC שנסגרה לאחרונה המציג את ה-Zenmuse X5

[vimeo]https://vimeo.com/138971254[/vimeo]

דגם ה-R מאפשר להקליט וידאו 4K בפורמט בלתי דחוס (RAW או ליתר דיוק cinemaDNG) אותו היא מקליטה לכונן SSD מובנה (בן 512GB). למעשה המצלמה מקליטה במקביל קובץ MOV לכרטיס SD ווידאו בלתי דחוס לכונן ה-SSD. מכיוון שעריכת RAW היא עניין מורכב כיום (בוודאי ב-4K החברה השיקה גם תוכנה חדשה שתסייע בעניין.

בנוסף הכריזה DJI גם על follow focus אלחוטי אשר איתו יוכלו לעבוד אנשי המקצוע שישתמשו ב-Zenmuse X5 וב-Zenmuse X5R. למעשה החברה הסבירה במסיבת עיתונאים כי היא תאפשר לעד שלושה אנשים לעבוד עם כל רחפן – מטיס, צלם ואיש פוקוס – כמובן שאין צורך בהכרח בכל השלושה אך להפקות גדולות ויקרות (סרטים לדוגמא) ניתן יהיה להגיע לתפעול מושלם כשכל איש מקצוע מטפל רק בתחום העיסוק שלו.

סרטוןן רשמי המציג את סדרת ה-DJI Zenmuse X5

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1BjMuMYXPhE[/youtube]

סרטון אשר צולם עם הרחפן החדש (מומלץ לצפות ב-4K)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MQ9t6pq-Q7A[/youtube]

סדרת ה-Zenmuse X5 עם המצלמה תתחיל ממחיר של כ-4500 דולר (מסוף ספטמבר 2015) ואילו דגם ה-Zenmuse X5R יתחיל מכ-8000 דולר (לקראת סוף השנה הנוכחית).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *