ראשי חדשות Ricoh Theta – פנורמת 360 מעלות בלחיצת כפתור אחת

Ricoh Theta – פנורמת 360 מעלות בלחיצת כפתור אחת

0
0

השבוע הסתיימה בברלין תערוכת IFA 2013 ואחת ההכרזות שלא תפסו יותר מידי כותרות בתערוכה אבל היא בהחלט מסקרנת (לפחות ברמת הגימיק) הגיעה דווקא מחברת ריקו היפנית. החברה הכריזה על מוצר חדש – ה- Ricoh Theta 360 – מצלמה פנורמית ייעודית קטנה בעלת זוג עדשות עין דג בעל צד המצלמות יחד ובאמצעות יכולות העיבוד של המצלמה יוצרות יחד תמונה אחת בת 360 מעלות בה ניתן לצפות אינטרקטיבית באמצעות אפליקציה ייעודית על הנייד או באמצעות תוכנה על המחשב.

חברת ריקו הכריזה על מוצר ראשון מסוגו (לפחות למיטב זכרוננו) המיועד לצילום פנורמות 360 מעלות בלחיצת כפתור העובד בצורה הדוקה עם אפליקציה במכשירים ניידים (בשלב זה iOS בלבד אך אנדרואיד צפויה להיתמך עד סוף השנה לדברי החברה).

RICOH THETA

חברת ריקו לא פרסמה יותר מידי פרטים על ההתקן (אפילו הרזולוציה לא פורסמה באופן רשמי אך אנו משערים כי איננה גבוהה במיוחד משום שהמכשיר אינו כולל מסך ואמור להעביר תמונות להתקנים ניידים בצורה אלחוטית או לשמור אותם בתוך זיכרון 4GB מובנה להורדה אל המחשב).

ריקו פרסמה סרטון timelapse חביב אשר צולם עם המצלמה ומציג צביעה וציור של חדר גדול. כדאי לקחת בחשבון שאף שניתן להחזיק ולצלם עם המצלמה מהיד – היד שלכם תופיע בתמונה ולכן מומלץ לצלם על חצובה או מעמד אחר שלא יפריעו בתמונה עצמה.

סרטון רשמי המציג את ה-Ricoh Theta בפעולה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5WTgLqLGDM8[/youtube]

בגדול מדובר כאמור בגימיק חביב עם פוטנציאל אומנותי מסוים – הבעיה העיקרית לדעתנו היא המחיר – עבור התקן שיודע לעשות דבר אחד בלבד – 400 דולר אותם מבקשת ריקו נראים לנו קצת יותר מידי.

סרטון נוסף המסביר מעט על המכשיר

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HfMSGWi6Sn8[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *