ראשי חדשות המצלמה העוקבת המהירה בעולם

המצלמה העוקבת המהירה בעולם

9
0

בכדי לעקוב אחר אובייקט מצולם יש בדרך כלל צורך להזיז את המצלמה – פעולה אשר תלוי במידת הדיוק ובמהירות הצלם ואיננה מתאימה בדרך כלל למעקב אחר עצמים מהירים במיוחד. צוות חוקרים מן האוניברסיטה של טוקיו פיתח מערכת חכמה הכוללת מצלמת וידאו ברזולוציה גבוהה, מראות בעלות תנועה מהירה ורכיבים נוספים המאפשרים מעקב גם אחר עצמים מהירים ביותר בדיוק חסר תקדים.

היפנים פשוט לא מפסיקים לחדש. לאחרונה חשף צוות חוקרים מן האוניברסיטה של טוקיו פיתוח של מצלמה המסוגלת לשמור על האובייקט המצולם במרכז התמונה בכל מצב – כולל כאשר האובייקט הוא כדור הקשור לחוט ונע בסיבובים מהירים או מוקפץ על מחבט בתנועה משתנה.

סרטון המציג את המערכת החדשה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qn5YQVvW-hQ[/youtube]

המצלמה הנמצאת בשלבי פיתוח מסוגלת לצלם סרטונים באיכות Full HD של עצמים בתנועה מהירה וזאת גם בשטח פתוח. יכולת מעניינת נוספת של המערכת מאפשרת למפתחים להחליף את המצלמה במקרן ובדרך זאת להקרין תמונה משתנה על העצם (ראו סמיילי על כדור הפינג פונג במהלך הסרטון). בכדי לבצע את המעקב משתמשים המפתחים בתנועה המהירה של זוג מראות המסוגלות לבצע תנועות עדינות ומהירות ברמת דיוק של מלישניות.

לעקוב אחר הכדור בתנועה בכל מהירות

Super Fast Camera Tracking System

למערכת מגוון יישומים אקדמיים ומסחריים והטכנולוגיה עצמה תוכל אולי לשמש בעתיד כחלק ממערכת צילום משחקי ספורט לצורך הילוכים חוזרים “מנקודת המבט של הכדור” לדוגמא. ברמת המשתמש אנו מתקשים לראות כרגע שימושים עבור הקהל הרחב למערכת החדשה, אך חשוב לזכור כי מדובר בטכנולוגיה המצויה בשלבי פיתוח ואולי נגזרות עתידיות שלה ימוזערו וימצאו את דרכם גם לעולם הצילום הרחב.

עוד פרטים ניתן למצוא בידיעה המקורית באתר diginfo.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

9 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    19/06/2013 ב 11:21 PM

    הסרטון מדהים, היפנים האלה מדהימים אותי כל פעם מחדש.

    השב

  2. Avatar

    david

    20/06/2013 ב 3:14 PM

    אפשר לראות את ההשהיה של המערכת בתמונה בכתבה. היד מחזיקה את הכדור מצביע כלפי מעלה (שעה 1 בערך) בעוד שבמסך המחשב הכדור מוצג מצביע ימינה (שעה 3).

    למישהו יש הבנה איך המראה משפיעה על האור שנכנס לעדשה של המצלמה? לא מובן לי איך המנגנון עובד?

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    20/06/2013 ב 3:33 PM

    האמת שגם אנחנו לא לגמרי הבנו ולכן גם לא ניסינו להיכנס לפרטים. צריך אולי לחפש את המאמר האקדמי שהם פרסמו שמסביר את הנושא – יש אולי מידע בכתבה המקורית שיכול להוביל אליו.

    השב

  4. Avatar

    אדי

    20/06/2013 ב 4:06 PM

    מצלמה אחת היא סטטית והקלט שלה מעובד כדי ליצור זיהוי ואיכון ווקטורי של האובייקט למעקב, והפלט של העיבוד הזה מזין בזמן אמת את הווקטורים של המראות, שתפקידן לנתב את הבבואה שהן קולטות למצלמה סטטית שניה שרושמת את הצילום.

    שים לב שהכדור צבוע בצבע שונה מסביבתו כדי להקל על הזיהוי והאיכון. אני לא בטוח שמטרה בצבע הסביבה ובעלת צורה פחות סימטרית מכדור, היתה יכולה להפעיל באותה יעילות את איכון המטרה.

    הסידור דומה מאד למערכת עיקוב של טיל אויר-אויר אחרי נקודת החום של מנועי מטוס המטרה

    השב

  5. Avatar

    אדי

    20/06/2013 ב 4:11 PM

    רק כדי להשלים את הדמיון לטיל אויר אויר : המראה הפרבולית הקדמית בטיל אויר-אויר מתמרכזת בזמן אמת על המקור האופטי של מנוע המטרה, ותנועות ה X,Y של המראה הקדמית, מתורגמות פרופורציונלית אל הכנפונים בזנב הטיל.

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    20/06/2013 ב 4:44 PM

    גם אני שמתי לב שהכדור צהוב בולט – מעניין באמת אם מטרה בצבע אפור על רקע שחור או חום על רקע שחור הייתה זוכה למעקב דומה.

    השב

  7. Avatar

    אדי

    20/06/2013 ב 8:10 PM

    אם הבנתי נכון, זה עדיין בחזקת טכנולוגיה בפיתוח.

    הנושא של מעקב ממוחשב אחרי גופים נעים (moving object tracking) בתוך תמונת וידאו סטטית (וידאו מצלמה נייחת), נמשך קרוב לעשר שנים, ויש לו אבות רבים, יש לו אפליקציות אפשריות רבות ברובוטיקה, וכמובן בשימושים צבאיים.

    מדובר בענף מתוך מחקר גדול יותר שעוסק בזיהוי ומעקב חזותי של אובייקטים (moving object recognition) שנמשך כבר קרוב לשלושים שנה. מדובר על אנליזה בזמן-אמת של תוכן בתמונות וידאו סטטיות (ללא תנועת מצלמה), וזיהוי אובייקטים בתוך תמונה.

    יוטיוב מלא בהדגמות מצולמות של שני הנושאים האלה, בחלקם די ישנים

    השב

  8. Avatar

    אדי

    20/06/2013 ב 8:16 PM

    וכמובן גם אפליקציות בנושא של הגנה אקטיבית בנהיגה

    https://www.youtube.com/watch?v=F_M_skebbpA

    השב

  9. Avatar

    אדי

    20/06/2013 ב 8:21 PM

    ראה גם:

    https://www.youtube.com/watch?v=-ZNYoL8rzPY

    זיהוי אוריינטציה של גופים בתמונת וידאו סטטית – כאן מדובר על אנליזה הרבה יותר “כבדה” בזמן אמת, של תוכן בתמונת וידאו סטטית

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *