ראשי חדשות העתיד של צילום ספורט: מצלמות מקושרות

העתיד של צילום ספורט: מצלמות מקושרות

0
0

תחום הצילום והשידור של אירועי ספורט צפוי לעבור בשנים הבאות מהפכה של ממש. טכנולוגיה חדשה המפותחת בימים אלו ביפן תאפשר לצלם משחקי ספורט שונים באמצעות מספר רב של מצלמות המקושרות זו לזו במקביל וליצור בדרך זו רצפי slow-motion ו-bullet-time מזוויות מרובות וכן תלת מימד מזוויות מרובות – התוצאה, מרהיבה.

שידור חוזר בהילוך איטי הוא חלק איטגרלי מכל צילום כמעט של ספורט מקצועני כיום (ועם כלים מתקדמים של עריכת וידאו הזמינם כיום לכל דורש גם ברמות נמוכות יותר ניתן להשיג אפקט זה בקלות). ה-NHK – איגוד השידור היפני – עומל בימים אלו על פיתוח טכנולוגיה שתיקח את רעיון ה-slow-motion למאה ה-21. באמצעות חיבור מספר רב של מצלמות (8 במקרה הנוכחי) הכוללות מנועים מובנים ונשלטות מעמדת מצלמה אחת, ניתן לייצר קטעי וידאו המציגים צילום בהילוך איטי ממספר רב של זוויות (לדוגמא הטבעה במשחק כדורסל, או בעיטה לשער במשחק כדורגל). התוצאה המתקבלת מזכירה את אפקט ה-bullet time המוכר לרבים מסרטי “המטריקס” רק שהפעם היא מוצגת אחרי דקה וללא צורך בעבודת אולפן מורכבת במסגרת הפקה קולנועית אשר נמשכת ימים ואף שבועות.

סרטון המציג את הטכנולוגיה החדשה – המטריקס כבר כאן (קרידט: Diginfonews)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rQmHFb4rd6U[/youtube]

לטכנולוגיה החדשה עליה עובדים ב-NHK יש גם יכולות נוספות. בראש ובראשונה היכולת לצלם צילום רצף איטי ו-bullet-time בתלת מימד (בהתבסס על הצילום המתואם של כל זוג מצלמות).

מערך מצלמות מקושרות לצילום משחקי ספורט

NHK bullet time

אין כרגע מועד מתוכנן להשקת הטכנולוגיה החדשה הנמצאת בשלבי פיתוח ביפן אבל לא מן הנמנע כי נראה אותה בפעולה באולימפיאדת ריו בברזיל 2016 (ואולי אף לפני כן באירוע ספורט גדולים).

נזכיר בהזדמנות זאת כי ה-NHK היפני עוסק בפיתוח יכולות מתקדמות מאד בכל תחומי השידור והצפיה. רק לאחרונה פרסמנו כאן ידיעה העוסקת בעבודה שעושים בימים אלו ב-NHK לפיתוח הדור הבא של צילום הוידאו ברזולוציה סופר גבוהה (8K) ובשנה שעברה חשפנו כאן עבודה של פנסוניק יחד עם ה-NHK לפיתוח מסך ברזולוציה של 34 מגה פיקסל.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *