ראשי חדשות Kandao מציגה: הילוך איטי מושלם באמצעות תוכנה

Kandao מציגה: הילוך איטי מושלם באמצעות תוכנה

0
1

החברה הסינית המפתחת מצלמות 360 VR מעלות Kandao פרסמה לאחרונה סרטון המציג יכולת ייחודית ומעניינת ביותר לעשות שימוש בסרטונים אשר צולמו במהירות רגילה בכדי ליצור סרטונים בהילוך איטי (עד 10X ביחס למהירות המקורית) המוצגים באופן חלק לגמרי.

כל מי שמצלם סרטונים בהילוך איטי מכיר את המגבלות השונות הקשורות לכך. אם תרצו לצלם את ההילוך האיטי תצטרכו מצלמה התומכת בכך – נדרש לרוב מינימום של 60 פריימים לשנייה ולעיתים 120 פריימים לשנייה ואם תרצו לצלם ברזולוציות גבוהות (4K) כמות המצלמות התומכות במהירויות אלו מצומצמת מאד (למעשה אין כיום מצלמות קונסיומר/פרוסיומר עם יכולת צילום 4k  ב-120 פריימים לשנייה והמצלמות התומכות בכך עודן יקרות מאד). גם אם בעתיד ירדו המחירים כשתתפתח הטכנולוגיה עדיין נותרות בעיות עקרוניות עם הצילום עצמו – בכדי לצלם במהירויות גבוהות יש צורך להעלות את מהירות התריס והדבר דורש הרבה מאד אור – דבר שלא תמיד אפשרי).

אם תנסו להאט צילום רגיל (24 או 30 פריימים לשנייה) באמצעות תוכנת עריכה דוגמת פרמייר תקבלו תוצאה מקרטעת וזאת בשל מחסור בפריימים. Kandao טוענים כי פתרו את הבעיה באמצעות שימוש בבינה מלאכותית הלומדת את קטע הוידאו ומייצרת פריימים מלאכותיים היוצרים תחושה של תנועה רציפה.

אם מותר לנו להתרשם מהסרטון שפרסמה החברה (למטה) נראה כי האלגוריתם שפיתחה פועל בצורה טובה מאד. ישנן כמובן לא מעט שאלות פתוחות – האם ישנם מגבלות רזולוציה, מה עוצמת המחשוב הדרושה לעיבוד, כיצד יצליח האלגוריתם לפעול תחת מגבלות שונות (תאורה נמוכה, רעש בתמונה, איבוד פוקוס ועוד). אבל בהנחה שמה שאנו רואים בסרטון הוא אינדיקציה אמיתית לתוצאה שאנו צפויים לקבל מן האלגוריתם מדובר בפריצת דרך פוטנציאלית של ממש שיכולה באופן תיאורטי לחסוך לעורכי וידאו עבודה רבה אבל גם ליצרניות הצילום השקעה אדירה בחומרה (חישבו על מצלמה המסוגלת לצלם בהילוך רגיל וליצור בעצמה גרסה בהילוך איטי באמצעות המעבד המובנה וזאת מבלי להזדקק ליכולת קריאה מהירה מהחיישן למשל דבר שמציב אתגרים לא פשוטים ליצרניות הצילום).

בשלב זה Kandao הודיעה כי הטכנולוגיה תהיה זמינה עבור מצלמותיה בלבד אבל היא עובדת על גרסאות למצלמות אחרות. מתי תגיע לשוק גרסה זאת, מה יהיה מחירה ומה מגבלותיה לא ברור בשלב זה. אנו פנינו בשאילתה לחברה ונעדכן אם נקבל תשובות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • NHK bullet time main

    העתיד של צילום ספורט: מצלמות מקושרות

    תחום הצילום והשידור של אירועי ספורט צפוי לעבור בשנים הבאות מהפכה של ממש. טכנולוגיה חדשה המ…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *