ראשי חדשות פוטוקינה 2012: ראיון עם חברת הסלבלד

פוטוקינה 2012: ראיון עם חברת הסלבלד

אנו גאים לפרסם היום ראיון אותו קיימנו לפני מספר שבועות עם נציג חברת הצילום השבדית הסלבלד במסגרת סדרת הראיונות המקיפים שלנו בתערוכת פוטוקינה 2012.

במסגרת תערוכת פוטוקינה 2012 אשר הסתיימה לפני מספר שבועות קיימנו ראיון מקיף עם נציג חברת הסלבלד – פיטר סטיג-נילסן (Peter Stig-Nielsen), מנהל תחום המצלמות המקצועיות בחברה. הראיון עסק הן בתחום מצלמות הפורמט הבינוני – העיסוק העיקרי של חברת הסלבלד כידוע והן בפרויקט החדש – Lunar – אשר נחשף בתערוכה ובמסגרתו משתפת החברה פעולה עם חברת סוני בכדי ליצור מצלמת יוקרה חסרת מראה.

ההסלבלד Lunar – שילוב יפני, איטלקי ושבדי

Lunar 1

ראיון עם פיטר סטיג-נילסן מחברת הסלבלד במסגרת תערוכת פוטוקינה 2012

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mwuWMedowKA[/youtube]

מן הראיון עולות מספר נקודות:

  • מצלמת ה-Lunar מייצגת גישה שונה של חברת הסלבלד לצילום והיא צפויה להגיע לשוק בפברואר 2013.
  • מר נילסן מציין כי לא מדובר בשינוי מוחלט בגישה של הסלבלד שכן בשנות ה-90 של המאה הקודמת מרבית לקוחות החברה לא היו צלמים מקצועיים אלא דווקא חובבים מתקדמים ומוצרי החברה פנו לקהל זה. כאשר עברה החברה עברה לעולם הדיגיטלי סביב 2004 היא הייתה מחוייבת לעשות שימוש בחיישנים גדולים מאד (ויקרים מאד) בכדי לנצל את ליין העדשות (ובזמנו גם הגופים) האיכותיים שלה. כעת רוצה החברה לחזור לשוק הכולל לא רק את הצלמים המקצועיים ולצורך כך היא זקוקה לשותף.
  • הרעיון היה לספק גרסה דיגיטלית למצלמת ה-X-Pan האנלוגית הוותיקה של החברה אשר משתמשי הסלבלד וותיקים רבים רצו לראות חוזרת.
  • השותף שנבחר הוא סוני אשר יכולה לספק את הטכנולוגיה לשורה שלמה של מצלמות איכותיות (והכוונה היא ליצור ליין שלם של מצלמות בעתיד).
  • הרעיון היה ליצור מצלמה שתהיה יוקרתית בדרך ששום מצלמה עד כה לא הייתה – כולל מבנה מסיבי פחמן, אפשרות לידית אחיזה מעור וחומרים נוספים עם כפתורים מטיטניום וחומרים איכותיים נוספים. מבחינת הסלבלד עצמה המבנה והחומרים מתאימים גם לצלמים המחפשים מצלמת יוקרה אך גם לחובבי צילום של ממש (כאלו שהפרוטה מצויה בכיסם מן הסתם; ע.ג.).
  • חלק מהרעיון של פרויקט Lunar הוא לגרום גם לקהל צעיר יותר להכיר את חברת הסלבלד – שם המוכר להרבה צלמים וותיקים אך פחות בדור הצעיר.
  • הסלבלד צפויה ליצור במסגרת שיתוף הפעולה עם סוני עוד שני קווי מוצרים (גם הם מבוססים על מוצרים של חברת סוני) – ליין אחד יכלול מצלמות רפלקס ואילו השני צפוי להיות ליין מצלמות קומפקטיות (אין כרגע מידע בנוגע לדגמים הספציפיים. ע.ג.).
  • ניתן לראות את פרויקט Lunar של הסלבלד כשיתוף פעולה בין לאומי – טכנולוגיה יפנית (סוני) עיצוב איטלקי (בבית עיצוב הממוקם במילאנו) וייצור והרכבה בשבדיה (הסלבלד).
  • הסלבלד מתכננת לשלב פרופילים של עדשות בהתבסס על הידע שלה עבור מצלמות ה-Lunar. הסבלבד מתכננת גם לשלב ידע הנוגע לטכנולוגיית הצבע שלה (natural colors) – הדבר צפוי לקחת זמן אבל הוא חלק מן התוכנית ארוכת הטווח של החברה בנוגע לליין החדש.
  • מצלמת ה-H5D החדשה של החברה מבוססת על אלקטרוניקה חדשה לגמרי המביאה עימה עיבוד JPEG וכן מערכת פוקוס משודרגת ובנוסף עיצוב חיצוני משופר. בנוסף חשפה החברה זוג עדשה רחבה חדשה – 24 מ”מ (שווה ערך לעדשת 18 מ”מ על 35 מ”מ) בעלת צמצם f/4.8 (מחירה יעמוד על כ-7000 דולר) וכן מתאם מאקרו אשר יאפשר לעדשות החברה לעבוד במרחקים קצרים יותר (מחירו כ-1500 דולר).
  • דור החיישנים הנוכחי ב-H5D זהה לזה שהיה קיים בדור המצלמות הקודם של החברה. לדברי מר נילסן החברה מסתכלת בעיקר על נושא הרגישות עבור הדור הבא של החיישנים שלה – בכל הנוגע לוידאו אמר מר נילסן כי לא מדובר מבחינתו בתחום מרכזי עבור קהל הלקוחות של החברה אם כי בהחלט אפשר ובעתיד הנושא יזכה לטיפול (להסלבד לא ממש איכפת האם החיישן העתידי יהיה CMOS או CCD כל עוד הוא ישיג את האיכות שלקוחותיה צריכים).

עוד תמונות של אבות טיפוס של מצלמת ה-Lunar

Lunar 2

Lunar 3

המפרטים המלאים של ה-H5D-60 החדשה ושל עדשת ה-HCD 4.8/24mm של הסלבלד מופיעים במערכת המפרטים באתר (עוד פרטים בידיעה שלנו המסקרת את ההכרזה).

ניתן למצוא את כל הראיונות אותם קיימנו בתערוכת פוטוקינה 2012 בקישור הבא.

צוות MegaPixel הינו אורח חברת לייקה בתערוכת פוטוקינה 2012.

Avatarעידו גנוט , צילום: אופיר אילוז
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    יובל

    10/12/2012 ב 12:51 AM

    ראיון מעולה – אבל לא ממש מעניין לדעתי.. השאלות במקום , התשובות מספקות – אבל , וסלחו לי על הבוטות , למי אכפת מה lunar ? האסלבלד היא בראש ובראשונה ייצרנית של מצלמות פורמט בינוני – ולכן ציפיתי כשראיתי אותו ביוטיוב (זה ממש נחמד שאתם מעלים ליוטיוב מספר ימים לפני הכתבה , ממליץ לעשות סאב ! 🙂 זה מידע על הH5D , שאלות על מערכת הMS , יותר מידע על עדשות ומתאמים , שאלות על הגישה השיווקית והכל – רק של הH5D ! עוד דברים מעניינים הם מערכת ה V הישנה (הנוכחית נקראת H ) , והגבים הדיגיטלים החדשים שלה , וסתם עוד קלווזאפים על המצלמה החלומית שהייתה על השולחן ! פייר – מאכזב ..
    בכ”מ תודה רבה על הראיונות הנפלאים וההשקעה הרבה .

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    10/12/2012 ב 1:43 AM

    יובל – שאלנו גם על ה-HD5 – סך הכל היא לא מהפכה אלא בסך הכל שדרוג לא מאד גדול של ה-H4D (יש לנו ידיעה שעוסקת בהבדלים). ה-LUNAR מעניינת במובן שהיא לוקחת את הסלבלד למקום אחר לגמרי – האם המקום הזה טוב? האם הוא נכון לחברה – כלכלית, תדמיתית? ימים יגידו (אני אישית וכל מי שדיברתי איתו מאמין שזאת טעות של הסלבלד, וטעות מיותר מבחינה אחת). כך או כך זה היה הדבר המרכזי שהוצג על ידי החברה בתערוכה והם השקיעו בו הרבה מאד.

    לפעם הבאה – אם יש לך שאלות ספציפיות שמעניינות אותך – אתה יותר ממוזמן להעלות אותן בפורום לפני התערוכה – אנשים אחרים ששאלו שאלות את ניקון וחברות אחרות זכו בדרך כלל לתשובות (לא תמיד מספקות אבל זה כבר משהו שאנחנו לא ממש אחראים לו…).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *