ראשי חדשות הכרזות מוצרים הושקה רשמית – פנטקס K-01

הושקה רשמית – פנטקס K-01

0
0

לאחר אין ספור שמועות בתקופה האחרונה, הושקה הבוקר באופן רשמי המצלמה חסרת המראה הראשונה של פנטקס בשיתוף חברת האם ריקו. המצלמה החדשה תומכת בליין העדשות הנרחב של פנטקס והיא למעשה המצלמה חסרת המראה בעלת ליין העדשות “הטבעי” (ללא צורך במתאם) הגדול ביותר המיוצר כולו על ידי חברה יחידה.

ה-K-01 של פנטקס היא הנסיון הראשון של החברה ליצור מצלמה חסרת מראה אשר תפנה לקהל מקצועי יותר (ה-Q אשר הושקה בשנה שעברה לא הייתה הצלחה גדולה עם החיישן הזעיר שלה והיצע העדשות המצומצם). המצלמה כוללת מפרט הדומה בעיקרו לזה של ה-K5 הרפלקסית המתקדמת של החברה עם מספר שינויים (מעבר כמובן להסרת מנגנון המראה), בניהם:

  • חיישן CMOS בגודל APS-C ברזולוציה של 16.28 מגה פיקסל (החיישן הוא גרסה משודרת של החיישן המצויין של סוני המצוי ב-K5).
  • מייצב תמונה מובנה בגוף המצלמה/חיישן (בדומה לשאר דגמי פנטקס).
  • מעבד תמונה חדש בשם PRIME M אשר נועד לשפר את יכולות הוידאו של המצלמה.
  • מהירות צילום רצף: 6 תמונות בשנייה.
  • מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (921k נקודות).
  • תמיכה במרבית ליין העדשות הקיים של פנטקס  ללא צורך במתאם (תושבת K-mount).
  • משקל 480 גרם (גוף בלבד).
  • מחיר: 750 דולר לגוף ו-900 דולר לגוף עם עדשת ה-40 מ”מ פנקייק החדשה.

סרטון ראשון של ה-K-01 (הודות לחנות הקנדית The Camera Store)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t-lSQlvqFKs[/youtube]

ה-Pentax K-01 – צהוב בננה עם הפלאש מורם

Pentax k01 1

היתרון המרכזי של ה-K-01 על פני מתחרותיה חסרות המראה הוא ללא ספק ליין העדשות. בעוד שכל החברות היו צריכות למעשה להתחיל מאפס (או להיעזר במתאמים יקרים ומסורבלים בכדי לתמוך בליין העדשות הקיים – ראה מקרה סוני NEX וניקון 1), פנטקס החליטה ללכת בדרך שונה. במקום “לזרוק” את ליין העדשות הרחב שלה לפח עבור רוכשי ה-K-01 או לחייבם במתאם החליטו להשאיר את תושבת העדשה הקיימת הכוללת היצע נרחב למדי של עדשות (חלקם קטנות למדי במיטב המסורת של פנטקס). למהלך כזה יש כמובן מחיר והוא הצורך לשמור על מרחק דומה בין החיישן לבין העדשה – דבר הבא לידי ביטוי בגוף עבה משמעותית מזה אותו אנו מוצאים במרבית דגמי המצלמות חסרות המראה הקיימות בשוק.

K-01 – מסך 3 אינצ’ איכותי אך ללא עינית

Pentax k01 2

ל-K-01 עיצוב חדשני למדי (נשאיר לכם להחליט עד כמה הוא אסתטי) אשר נעשה כולו על ידי מעצב העל האוסטרלי Marc Newson. המצלמה מגיעה בשלושה צבעים (שחור, לבן וצהוב בננה). הגוף כולל פלאש מובנה במרכז (ו-hot-shoe התומך בליין הנוכחי של מבזקים של חברת פנטקס) אך איננו כולל עינית (וגם לא תמיכה בעינית חיצונית ככל הנראה). ה-K01 כן מציעה מערכת ייצוב מבוססת חיישן (sensor-shift) בדומה למרבית המצלמות הקודמות בליין החברה.

ראיון רשמי אותו הקליטו בפנטקס Marc Newson העוסק בעיצוב ה-K-01

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mrXKDrg-xy8[/youtube]

מבט על ה-K-01

Pentax k01 5

ה-K01 זנחה את מערכת הפוקוס מבוססת הפאזה של ליין הרפלקס ועושה שימוש במערכת מבוססת קונטרסט (בעלת 81 “אזורים”). מערכות מבוססות קונטרסט נוטות להיות איטיות יותר וקשה בשלב זה לדעת כיצד תתפקד המערכת החדשה בהשוואה למצלמות אחרות. פנטקס שיפרה במצלמה שורה של יכולות אשר היו קיימות בדגמים קודמים בניהן ה-HDR המובנה (נגיש כעת ישירות מן החוגה) וצילום Timelapse בלחיצת כפתור.

K-01 בצבעים שונים – עיצוב Marc Newson

Pentax k01 4

בתחום הוידאו ה-K01 עברה מספר רב של שינויים בניהם מעבר לפורמט דחיסה יעיל יותר (H.264/MPEG-4 AVC), צילום ב-frame rate משופר (כעת מוצעים 30 פריימים לשנייה ברזולוציה של 1080p כמו גם אפשרות ל- 24,25 פריימים לשנייה ו-50,60 ברזולוציה של 720p), שיפור בתחום הסאונד (מעבד למיקרופוני סטריאו במקום מונו בדגמים קודמים של פנטקס), ממשק וידאו משופר ועוד.

ה-K-01 בצבעים שונים עם ליין העדשות של החברה

Pentax k01 3

בנוסף ל-K-01 עיצב Marc Newson גם גרסה חדשה לעדשת הפנקייק הזעירה של פנטקס ה-Pentax DA 40mm F2.8 Limited אשר תיקרא smc PENTAX-DA 40mm F2.8 XS השונה מן הדגם המקורי בעיקר בגודלה (ובמשקלה). למרות שגם הדגם המקורי היה קל וקטן, הדגם החדש עוצב להיות זעיר וקל במיוחד (פנטקס מכנה את הגרסה החדשה – “העדשה המתחלפת הדקה בעולם” – עובייה קטן מ-1 ס”מ – ולמרות שלא בדקנו – הדבר נשמע הגיוני למדי). שינויים נוספים בעדשה החדשה קשורים למגן השמש (אשר אינו קיים יותר בדגם החדש) והפילטר אשר הפך מעתה זעיר במיוחד ומורכב בחלק המרכזי של העדשה (27 מ”מ בלבד גודלו) ולא בחלק החיצוני לכל קוטר העדשה כמו בעבר.

ה-smc PENTAX-DA 40mm F2.8 XS החדשה – תחתוך לי אותה דק דק

smc PENTAX DA 40mm F2.8 XSהמפרט המלא של ה-Pentax K-01 וה-smc PENTAX-DA 40mm F2.8 XS מופיעים במערכת המפרטים של האתר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *