ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (27/1/2013)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (27/1/2013)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  •  הניקון D5200 כבר נמכרת מזה כחודשיים כמעט (אפילו בארץ היא כבר זמינה מספר שבועות). מי שרוצה לעיין במדריך המשתמש שלה אותו פרסמה ניקון מוזמן להוריד אותו (באנגלית) מאתר החברה.
  • גם ה-6D של קנון זמינה כבר כחודשיים לערך ובקנון פרסמו עמוד מיוחד הכולל שורה של סרטונים לימודיים (Tutorials) המלמדין משתמשים אספקטים שונים של תפעול המצלמה. את הסרטונים אגב מאפשרת קנון להוריד ולהציג על מסך המצלמה עצמו כך שתוכלו לעשות בהם שימוש מתי שתרצו גם כשהמחשב וחיבור האינטרנט אינו זמין לכם. לעמוד באתר חברת קנון.

מדריכוני וידאו של קנון עבור ה-6D

Canon 6D basic overview

  • ניקון השיקה לאחרונה שירות שיתוף ואחסון תמונות מקוון (גם לקנון פרויקט דומה וגרסת בטא שלו נחשפה עוד בתערוכת פוטוקינה 2012 בשנה שעברה). השירות החדש של ניקון מכונה Nikon Image Space והמשתמשים בו יזכו ל-2GB של שטח אחסון חופשי (לא הרבה בימינו). מבדיקה קצרה שערכנו נראה כי השירות עדיין איננו פעיל. מידע עליו ניתן למצוא באתר חברת ניקון.
  • סיגמא רשמה לאחרונה פטנט על עדשת 25 מ”מ f/1.4 למצלמות מיקרו 4/3 (שווה ערך לעדשת 50 מ”מ בפורמט 35 מ”מ). אם סיגמא תחליט לעשות שימוש בפטנט וליצור עדשה על בסיסו יהיה מעניין לראות האם היא תזכה לביקורות מחמיאות בדומה לעדשת ה-35 מ”מ f/1.4 עליה הכריזה בשנה שעברה. (מקור).
  • עוד כמה פרטים קטנים על ההכרזות הצפויות מאולימפוס לקראת תערוכת +CP – נראה כי למרות שההכרזות הגדולות יותר יידחו כנראה למרץ-אפריל השנה (כפי שכבר דיווחנו), החברה כן תכריז על מספר מוצרים חדשים בכל זאת כולל עדשת 75-300mm II F4.8-6.7 ED חדשה (במקום הדגם הנוכחי שייצורו הופסק זה מכבר) וכן מצלמת X10 קומפקטית מתקדמת שתהיה קלה יותר, קטנה וזולה מה-ZX2 הנוכחית ובעלת צמצם f/1.8-f/2.7. (מקור).
  • חברת אפסון צפויה להציג בתערוכת +CP שתיפתח ביפן בשבוע הבא מסך LCD זעיר המיועד עבור עיניות דיגיטליות ברזולוציה גבוהה במיוחד (2.36 מגה פיקסל). רזולוציה זו מקבילה לזו אותה מספקות העיניות המתקדמות ביותר כיום בשוק המיוצרות על ידי סוני (עיניות ה-OLED הקיימות ב-A99/NEX6ׂׂׂ). אין בשלב זה מידע מתי עיניות אלו צפויות להגיע לשוק ואילו יצרניות עשויות להשתמש בהן. (מידע נוסף מאתר אפסון).

העינית החדשה של אפסון

Epson EVF

  • שיתוף הפעולה בין חברת קרל זייס/צייס וסוני לא רק נמשך אלא מתעצם. נראה כי החברות חתמו על הסכם לשיתוף פעולה במסגרתו חברת קרל זייס תפתח עבור סוני עדשות עבור ליין מצלמות ה-NEX בעלות חיישן ה-Full Frame המתוכננות להגיע לשוק לקראת סוף 2013 או ראשית 2014. העדשות יהיו יקרות מאד (על פי הדיווח מחירן יהיה גבוה אפילו מזה של עדשות זייס הנוכחיות למצלמות סוני…). העדשות לא יגיעו לשוק לפני המחצית השנייה של 2014 בכל מקרה כך שיש עוד זמן לשינויים. (מקור).
  • לסיום, סוני עשויה להוסיף הפתעה מעניינת למצלמות ה-NEX בעלות חיישן ה-Full Frame אותן היא מתכננת כאמור לעוד קרוב לשנה. ההפתעה עשויה להגיע בדמות מערכת חדשה המכונה: Eye controlled Focus System – מערכת מתקדמת זאת משולבת בעינית הדיגיטלית של המצלמה ומזהה את עינו של המשתמש ועוקבת אחר תנועותיה בכדי לזהות על מה מתמקד המשתמש בכדי למקד את מערכת הפוקוס של המצלמה. המערכת תצטרך לעבור איפוס והתאמה עבור כל משתמש (עד 3 משתמשים יוכלו להישמר בזיכרון) וניתן יהיה להדליקה או לכבותה לפי הצורך. הרעיון למערכת אינו חדש. למעשה הוא ישן מאד וחברת קנון השיקה עוד במצלמת ה-EOS 5/A2E האנלוגית טכנולוגיה דומה (תחת השם eye-controlled focusing) אך היא נטשה אותה בעידן הדיגיטלי (שאלנו את קנון על כך בראיון שערכנו בפוטוקינה וזכינו לתשובה מעניינת). כעת נראה כי אולי תהיה למערכת עדנה מחודשת – הפעם אצל סוני. (מקור).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *