ראשי מבזקים CP+ 2013 בשבוע הבא – מה צפוי מניקון, קנון, סוני, סיגמא, אולימפוס וכו’

CP+ 2013 בשבוע הבא – מה צפוי מניקון, קנון, סוני, סיגמא, אולימפוס וכו’

0
0

תערוכת +CP לשנת 2013 תיפתח ביוקוהמה שביפן בשבוע הבא ולא מעט ידיעות מתחילות לצוץ לגבי מה צפוי להיות מוכרז ׁ(או לא מוכרז) בתערוכה.

נפתח דווקא בצד הפחות משמח. ינואר 2013 נראה הרבה פחות מעניין מבחינת הכרזות מהתקופה המקבילה אשתקד. המצב הכלכלי ברחבי העולם נותן כנראה את אותותיו וגורם לדחיה בהשקה של לא מעט מוצרים בקרב מרבית היצרניות (השמועות מדברות על דחיה עד לחודש מרץ או אפילו ראשית אפריל – השנה הפיננסית החדשה ביפן). יחד עם זאת אין ספק שבתערוכת +CP בשבוע הבא יהיו גם יהיו הכרזות. ערכנו רשימה אפשרית על פי המידע הזמין ברגע זה (שינויים במידע זה יכולים לקרות בכל רגע והכל בהסתייגות הראויה):

קנון – בשלב זה יש מעט מאד מידע בנוגע לתוכניותיה של קנון לתערוכת +CP. שני המוצרים המרכזיים המועמדים לשדרוג הם ה-60D וה-7D כאשר בהחלט אפשר והשניים לא יוכרזו יחד אלא בנפרד כאשר ה-70D (מחליפתה של ה-60D) תוכרז בסמוך לתערוכה ואילו ה-7D MKII (מחליפתה הצפויה של ה-7D) תוכרז במועד מאוחר יותר. עוד פיסת מידע מעניינת – ה-70D צפויה להיות שדרוג מינורי יחסית ביחס ל-60D אך היא תוסיף על פי חלק מהדיווחים יכולות WIFI ו-GPS (עוד קצת מידע בנושא תוכלו למצוא בידיעה הבאה). בכל הנוגע לעדשות, בחודש שעבר דיווחנו כי2 עדשות חדשות עשויות להיות מוכרזות בינואר – EF 35 f/1.4L II – חידוש לעדשת 35 מ”מ המהירה הוותיקה של קנון ו-EF 14-24 f/2.8L – עדשת זום אולטרה רחבה מקצועית לפורמט Full Frame (עוד בידיעה הבאה).

מתי ה-7D הבאה?

EOD 7D top

ניקון – כרגע המוצר היחיד עליו ישנו מידע ברמת וודאות גבוהה יחסית הוא עדשת ה-Zoom-Nikkor 18-35mm f/3.5-4.5D IF-ED הצפויה לקבל עדכון/שדרוג (כפי שדיווחנו). האם אנו צפויים לראות מחליפה ל-D7000 ול-D300S? בשלב זה מידע בנושא לא קיים ולכן הסימנים אינם מעודדים (כמעט בכל המקרים דולף מידע כלשהו ימים ספורים לפני הכרזה מסוג זה).

סוני – סוני כבר הכריזה אמש על זוג עדשות חדשות עבור מצלמות NEX (ראו ידיעה). בנוסף כפי שדיווחנו לפני מספר ימים החברה צפויה לצאת כפי הנראה ב-3 הכרזות על מצלמות בקרוב:

  • NEX-3N – דגם אשר צפוי להחליף את ה-NEX-F3 אשר משמש כיום כדגם הכניסה של ליין ה-NEX חסר המראה של סוני.
  • A38 – מחליפתה של ה-A37 אשר הוכרזה במאי 2012 – מצלמת הכניסה “הרפלקסית” (SLT) של סוני.
  • A58 – המחליפה של ה-A57 הדגם “הרפלקסי (SLT) המתקדם יותר (אשר הוכרז במרץ 20129).
סיגמא – אין בשלב זה מידע קונקרטי אך ישנה סבירות גבוהה כי יוכרזו עדשות למצלמות חסרות מראה (כנראה מסדרת ה-ART החדשה והאיכותית של החברה).

אולימפוס – במקור על פי מידע אשר הגיע אלינו היו צפויות הכרזות גדולות של חברת אולימפוס בתערוכת CES 2013 אלא שאלו כידוע לא התרחשו. בשלב זה נראה כי ישנה אפשרות שאלו לא יקרו גם בתערוכת +CP (ויידחו למרץ-אפריל). מצלמה אחת אשר תוכרז כנראה בכל זאת היא ה-XZ-10 – מצלמה קומפקטית מתקדמת (אולי גם בעלת חיישן גדול יותר מה-XZ-2 הנוכחית).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *