ראשי מבזקים ההפתעה המתוכננת של קנון? רשמה פטנט על עדשה למצלמת Full Frame חסרת מראה

ההפתעה המתוכננת של קנון? רשמה פטנט על עדשה למצלמת Full Frame חסרת מראה

0
0

האם חברת קנון מתכננת להדהים את שוק הצילום עם מצלמה חסרת מראה כמותה עוד לא ראינו? אם הפטנט אותו רשמה החברה לאחרונה הוא אינדיקציה לבאות, התשובה כנראה חיובית.

האתר egami העוקב אחרי פטנטים אותן רושמות חברות הצילום היפניות פרסם לאחרונה מידע על מספר פטנטים העוסקים בעדשות 50 מ”מ מהירות של קנון. לדברי האתר המסקנה המתבקשת מקריאת המסמכים שפורסמו היא כי קנון רשמה מספר פטנטים על עדשות 50 מ”מ Full Frame המיועדות למצלמות חסרות מראה (אנו מניחים כי המסקנה בדבר ההתאמה למצלמות חסרות מראה מגיעה מן המרחק בין האלמנט האחורי לחיישן – מרחק אשר הינו שונה מאד במצלמות FF בין DSLR למצלמות חסרות מראה). עוד נקודה שלא ברורה לגמרי מן הפטנט נוגעת לצמצם (לכאורה מדובר על עדשת f/1.2L אך בכמה מקומות מדובר על f/2 ובכל מקרה קנון הגישה מספר תכנונים אופטיים שונים לעדשות 50 מ”מ מהירות).

כיום אין בנמצא מצלמות חסרות מראה בעלות חיישן Full Frame (הניחו בבקשה בצד את הלייקה סדרה M). המצלמה הקומפקטית היחידה בעלת חיישן FF היא הסוני RX1 החדשה. אלא שמצלמה זו כוללת עדשת 35 מ”מ f/2 בלתי ניתנת להסרה ולפיכך היא נחשבת מצלמה מוגבלת באופן יחסי. מידע על כך שקנון מתכננת מצלמה חסרת מראה נוספת ומתקדמת יותר מה-EOS-M כבר פורסם באתר בעבר (כולל מידע מן הזמן האחרון על כך שבדגם חסר המראה הבא של קנון תהיה כנראה גם עינית דיגיטלית). אם קנון אכן מתכננת מצלמה חסרת מראה בעלת חיישן FF היא עשויה להיות הראשונה לעשות זאת (זאת כמובן אם סוני לא תקדים אותה – מה שאפשרי בהחלט – בתלות בפתרון לנושא העדשות) ולזכות להצלחה עצומה – במידה והמחיר יהיה מתאים כמובן.

הסוני RX1 בפוטוקינה 2012 – הכי קרובה לחסרת מראה עם חיישן FF (צילום: אופיר אילוז)

Sony RX1

כמו תמיד כאשר אנו עוסקים במדור בפטנטים מתחום הצילום – זיכרו כי לא כל דבר שמופיע כפטנט מגיע בסופו של דבר לחנויות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *