ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (16/11/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (16/11/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • דיווחים העוסקים בתוכניותיה העתידיות של קנון כמעט לא מפסיקים להגיע והפעם מדובר על 3 מצלומת הצפויות להיות מוכרזות בחודשים הראשונים של שנת 2013. אין יותר מידי פרטים בשלב זה אבל בין השאר מוזכר דגם נוסף של מצלמה מסדרת ה-EOS-M (גדולה יותר ובעלת עינית מובנית בנוסף לזוג עדשות תואמות), EOS 7D Mark II (אפשר ושמה של המצלמה ישונה – אין פרטים במקרה זה לגבי מפרט) והמצלמה לה ממתינים לא מעט צלמים מקצועיים בעלת גוף מלא (דמוי 1D X) וחיישן בעל 40+ מגה פיקסל. (מקור).
  • עדשת ה-EF 200-400 f/4L IS 1.4x עליה עובדת קנון מתערכבת פעם אחר פעם. כעת עולה האפשרות שהעדשה עברה תהליך של תכנון מחדש (בעיקר של החלק בו משתלב המכפיל). אין ספק שהעיכוב ממושך מאד ואם אכן נכונים הדברים יש כאן הסבר מדוע העדשה טרם הגיע לשוק למרות שהוצגה פעם אחר פעם בתערוכות (כולל בתערוכת פוטוקינה 2012 בה צילמנו אבטיפוס שלה).
  • משתמשי מצלמות ה-NEX של סוני הרוצים לנצל עדשות של קנון ישמחו בוודאי לשמוע כי חברת Metabones הכריזה לאחרונה על שדרוג ל-Smart Adapter II אשר יתמוך מעתה בפוקוס אוטומטי במספר עדשות EF ו-EF-S של קנון (Metabones טוענת כי עדשות קנון אשר הגיעו לשוק אחרי 2006 אמורות להיתמך מבחינה זו). אין זה המתאם הראשון המאפשר יכולת זו אך מדובר בהחלט בתוספת מבורכת למי שזקוק לה. (מקור).

ה-Smart Adapter II – מצלמת NEX עם עדשות קנון – עכשיו גם פוקוס אוטומטי

Metabones Smart Adapter II

  • אם כבר סוני, מצבה הכלכלי של החברה היפנית אינו טוב (וזה אינו חדש) אך כעת מסתבר שהמצב גרוע אף ממה שרבים חשבו. יחד עם זאת נראה שהחברה צפויה לגייס משאבים נוספים לחטיבת החיישנים שלה (אשר עושה חייל) ולמרות פיטורים מסוימים לצרכי ייעול נראה כי גם חטיבת הצילום שלה מתפקדת היטב (מקור).
  • אם כבר בעיות בחברות אלקטרוניקה יפניות – גם בפנסוניק המצב אינו פשוט, החברה צפויה לפטר עד סוף שנת העבודה היפנית (מרץ 2013) לא פחות מ-10,000 עובדים – כמו בסוני גם המהלך הזה הוא חלק מתהליך התייעלות כולל יותר של החברה. (מקור).
  • דווקא החברה שהספדנו – קודאק – הצליחה כנראה לגייס קרוב ל-800 מליון דולר אשר יאפשרו לה להמשיך ולתפקד כחברה המתמקדת בתחום ההדפסה. כנראה שמוקדם להספיד חברות (ראו מקרה אולימפוס אשר עושה חיל בתחום הצילום בתקופה האחרונה וזאת לאחר שהתגלתה פרשת השחיתות הקשה אשר כמעט גרמה לחברה לפשוט רגל). (מקור).
  • ואם הזכרנו את אולימפוס – גורמים עלומים העלו את האפשרות שבשנה הבאה נראה עדשה איכותית מעניינת למדי – 40-150 מ”מ בעלת צמצם f/2.8 (שווה ערך ל-80-300 מ”מ בפורמט 35 מ”מ). (מקור).
  • סמסונג פרסמה השבוע את קבצי הליבה של ה-Galaxy Camera – הדבר יאפשר למפתחים ליצור יישומים ולשפר את יכולותיה של המצלמה בעלת יכולות הקישוריות המתקדמות בשוק (ה-Galaxy Camera צפויה אגב להתחיל להימכר השבוע במדינות שונות ברחבי העולם – בישראל השקתה צפויה כנראה רק בהמשך). (מקור).
הסמסונג Galaxy Camera – עכשיו עם קוד מקור פתוח
Galaxy Camera

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *