ראשי מבזקים פטנט: פנסוניק – מכפיל עם זום חשמלי

פטנט: פנסוניק – מכפיל עם זום חשמלי

2
0

חברת פנסוניק רשמה לאחרונה פטנט על מכפיל מתקדם אשר עשוי לאפשר למצלמותיה גמישות רבה יותר בעת שימוש בעדשות בעלות אורך מוקד גדול.

הפטנט אשר פורסם באתר היפני egami העוקב אחר נושא הפטנטים בתחום הצילום, אינו ברור לגמרי (לא קל להבין פטנטים ותרגום המכונה של גוגל לא עושה במקרה זה חסד) אך ניתן בכל זאת להבין ככל הנראה את הנקודות הבאות:

  • המכפיל יוצב בין המצלמה לבין העדשה (בדומה למרבית המכפילים הקיימים, קנון כידוע שילבה מכפיל בגוף אחת מעדשות הטלפוטו שלה אך זה טרם הגיע לשוק).
  • בפטנט לא הוזכר (או לא ברור) מה יכולת ההכפלה המקסימאלית עליה מדובר, אך על פניו אפשר והמכפלה המינימאלית היא 1X (כלומר ניתן לבטל בפועל את פעולת המכפיל).
  • מן הפטנט לא ברור גם היכן בא לידי ביטוי המרכיב “החשמלי” במכפיל

כנראה שהפרטים בנוגע למכפיל המוזר יתבררו רק כאשר תחליט חברת פנסוניק להכריז על מוצר. מעניין יהיה גם לראות האם קנון תכריז במקביל על עדשות טלפוטו חדשות (ואולי מהירות יותר – כיום העדשה הארוכה ביותר של החברה היא ה-LUMIX G VARIO 100-300mm / F4.0-5.6 לה צמצם אשר עשוי להיות בעייתי בעת שימוש במכפיל).

כמו תמיד כאשר אנו עוסקים במדור בפטנטים מתחום הצילום – זיכרו כי לא כל דבר שמופיע כפטנט מגיע בסופו של דבר לחנויות.

ה-LUMIX G VARIO 100-300mm / F4.0-5.6בקרוב מכפיל?

Lumix g vario 100 300mm f4 0 5 6 mega o i s

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

2 תגובות

  1. Avatar

    יקים

    29/06/2012 ב 8:06 PM

    טעות כתיב קטנה: ואולי מהירות יחותר. ה-ח’ מיותרת כמובן.

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      30/06/2012 ב 12:02 AM

      עוד נמנה אותך בסוף לעורך משנה 🙂
      תוקן.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *