ראשי מבזקים הכרזות קנון: עדשות הסופר טלפוטו נדחו שוב למועד בלתי ידוע

קנון: עדשות הסופר טלפוטו נדחו שוב למועד בלתי ידוע

0
0

בחודש פברואר השנה הכריזה קנון באופן רשמי על שתי עדשות טלפוטו ארוכות חדשות ועל פיתוחה של עדשת זום טלפוטו בעלת מכפיל. בעקבות רעידת האדמה ביפן נדחתה השקתן של העדשות לחודש דצמבר 2011 וכעת מודיעה קנון יפן כי החברה לא תצליח לספק את העדשות גם במועד החדש ובכדי להימנע מדחיה נוספת היא לא מפרסמת בשלב זה מועד צפו חדש לשיווק העדשות.

תזכורת קצרה: בחודש פברואר השנה הכריזה קנון על שתי העדשות הבאות:

Canon EF 500mm F/4L IS II USM – העדשה אשר תחליף את ה-EF 500mm f/4L IS USM הוותיקה אשר הוכרזה ב-1999. הגרסה החדשה כוללת מבנה אופטי חדש לגמרי בעל 16 אלמנטים, ציפוי מתקדם (SWC), מערכת ייצוב מובנית משופרת (עד 4 סטופים לטענת קנון עם אלגוריתמיקה ומצבים נוספים). ההפתעה המעניינת אולי בדגם החדש – צמצום מסיבי של 17% במשקל לעומת הדגם הקודם (680 גרם פחות). העדשה הייתה צפויה להיות זמינה במקור בארה”ב החל מחודש מאי 2011 (בהמשך דצמבר וכעת לא ברור) ומחירה יעמוד (כשתשוחרר לבסוף) על לא פחות מ-9500 דולרים.

Canon EF 500mm f4L IS II USM

Canon EF 600mm f/4L IS II USMהאחות הגדולה (והארוכה) במשפחת הטלפוטו החדשה של קנון. כמו ה-EF 500mm F/4L IS II USM היא כוללת את כל הטכנולוגיות החדשות של חברת קנון אך במקרה זה הצליחו מהנדסי החברה לחולל נס של ממש ולהסיר ממשקלה לא פחות מ-27% (או 1.4 ק”ג) ביחס לדגם הוותיק. העדשה הייתה צפויה להגיע לשוק בארה”ב בחודש יוני 2011 (בהמשך דצמבר גם כן וכעת שוב לא ברור) והמחיר צפוי להתאים כנראה בעיקר לצלמים העובדים עבור גופי תקשורת גדולים – 12,000 דולר.

Canon EF 600mm f4L IS II USM

בנוסף הכריזה קנון בפברואר כי היא נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של עדשת הזום טלפוטו הראשונה בעלת מכפיל מובנה – כעת ברור כי גם אותה לא נראה בקרוב בשוק:

Canon EF 200-400mm f/4L IS USM EXTENDER 1.4Xעדשת הזום טלפוטו הראשונה בעולם הכוללת מכפיל מובנה המשנה את אורך המוקד של העדשה והופך אותה בפועל לעדשת 280-560 מ”מ בעלת צמצם f/5.6. אין בשלב זה פרטים נוספים על העדשה (אשר אב הטיפוס שלה הוצג מספר פעמים מראשית השנה – לדוגמא בתערוכת +CP ביפן שם צילמנו אותה גם אנחנו).

Canon EF 200 400mm f4L IS USM

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *