ראשי מבזקים משהו “גדול” צפוי בעוד כשבועיים?

משהו “גדול” צפוי בעוד כשבועיים?

0
0

פסקה אחת אשר הופיעה בידיעה בבלוג של הכתב הטכנולוגי הנודע David Pogue באתר ה-NYtimes הציתה חרושת אינסופית של שמועות ברשת והיא בהחלט מסקרנת בעיקר בשל אמינות המקור.

Pogue כתב את הדברים שנביא מייד במסגרת מאמר העוסק בשאלה באיזה ציוד הוא עושה שימוש (סוג של תשובה לשאלות שהוא מקבל בנוגע ל”מה לקנות” בתחומים טכנולוגיים שונים). הפסקה המדוברת עוסקת כמובן בציוד צילום:

I bought the amazing Canon S100, a tiny pocket camera with the biggest sensor on the market. I wrote about my reasons here. But in two weeks, I’ll be switching my allegiance. You cannot believe what’s about to come down the photographic pike. Trust me: If you’re in the market for a small camera with astonishing photographic results, hold off for a few weeks.

למרות שדי ברור ש-Pogue לא לגמרי מעודכן (מצלמות קומפקטיות עם חיישן גדול מזה המצוי ב-S100 כבר קיימות לא מעט זמן בשוק), המידע עליו הוא מדבר עודנו מסקרן. בהנחה שכוונתו איננה ל-RS-100 של סוני אשר הוכרזה בשבוע שעבר, אחרי פרסום המאמר שלו (Pogue ציין שבועיים עד להשקה אך זמני השקה משתנים לעיתים), עולות לפחות כמה אפשרויות:

  1. מצלמה קומפקטית בעלת חיישן גדול של פנסוניק ו/או אולימפוס – הכוונה למחליפה של מצלמת ה-XZ1 ומחליפה של ה-LX5 (כפי הנראה XZ2 ו-LX6). אחת השמועות מן הזמן האחרון מדברת על האפשרות ששתי המצלמות הללו יעשו שימוש בחיישן דומה בגודל דומה לזה של החיישן של סוני (או “1). אם יש אמת במידע זה מדובר בהחלטה מוזרה מאד מצד פנסוניק שכן לחברה יש כבר פורמט חיישנים קטן בו היא יכולה לעשות שימוש (מיקרו 4/3) ואין צורך לייצר חיישן “קטן” נוסף. אין בשלב זה שום מידע על אופי המצלמות פרט לעובדה שהן צפויות להיות מוכרזות במהלך החודשיים הקרובים.
  2. מצלמה חסרת מראה של קנון – השמועות על מצלמה חסרת מראה של קנון קיימות באויר מאז החל עידן המצלמות חסרות המראה לפני כארבע שנים, אלא שלא נראה סביר שלכך מתכוון Pogue פשוט משום שהפסקה עוסקת לכאורה במצלמות קומפקטיות. בנוסף Pogue מציין שהוא צפוי “להחליף נאמנות” (אם כי הכוונה יכולה להיות כמובן להחליף נאמנות מבחינת מצלמה ולא חברה צילום).

בשורה התחתונה, בהנחה ש-Pogue עצמו לא יבהיר את העניין אנו נאלץ לחכות עוד כשבועיים ולראות על מה הרעש…

David Pogue – על מה הוא מדבר? (מקור: Ed Schipul)

David Pogue Ed Schipul

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *