ראשי מבזקים ב-16/4 תכריז קנון על הדבר הגדול הבא בתחום הוידאו רפלקסי?

ב-16/4 תכריז קנון על הדבר הגדול הבא בתחום הוידאו רפלקסי?

0
0

כבר דיווחנו כי חברת קנון שלחה הזמנות רשמיות לאירוע מרכזי הצפוי להתרחש בתערוכת NAB 2012 (התערוכה המרכזית בעולם בתחום הוידאו) אשר תערך באמצע החודש בלאס ואגס (במקור דובר על ה-15 לחודש). אך על מה תכריז קנון באירוע? מצלמת 4K עבור וידאו רפלקסי או משהו אחר – לכך עוד אין תשובה ברורה.

האתר eoshd המסקר את תחום הוידאו הרפלקסי, פרסם לאחרונה ידיעה מעניינת בה הוא מטיל ספק בהגיון העומד מאחורי ההכרזה הצפויה של קנון על מצלמת 4K רפלקסית (אשר אבטיפוס שלה כזכור הוצג כבר בשנה שעברה יחד עם ה-C300 המקצועית המתקדמת לוידאו).

הטיעון פשוט והגיוני – אם קנון אכן מתכננת להכריז באמצע החודש על מצלמת 4K עבור וידאו רפלקסי בעלת יכולת הוצאה של קבצי RAW וידאו (ב-4K) ושלל יכולות מתקדמות בגוף המזכיר מאד את ה-1D-X ובמחיר אשר יעמוד בין ה-5D MK III (או 3500 דולר בארה”ב) ל-C300 (או כ-16,000+ דולר בארה”ב) – האם אין פה יריה עצמית ברגל. שהרי גורמים מקצועיים שהוציאו רק לאחרונה מכיסם סכום כסף גבוה מאד עבור ה-C300 (שאיננה מסוגלת להוציא וידאו ב-4K החוצה, למרות החיישן שלה התומך בכך) ירגישו מרומים אם בתוך מספר חודשים תחליט קנון להכריז על מצלמה זולה יותר בעלת יכולות מתקדמות יותר (גם אם לא בכל המובנים כמובן).

האם הביקורת (ההגיונית למדי על פניו) תמנע מקנון להכריז בשבועות הקרובים על דגם ה-4K? אנו בספק. קנון צפויה כפי הנראה בקרוב לתחרות ערה מאד בתחום הוידאו (והוידאו הרפלקסי) מכיוונן של פנסוניק וסוני אשר צפויות אף הן להכריז על גרסאות חדשות ומתקדמות של מצלמות וידאו בעלות עדשות מתחלפות. לפיכך קנון לא יכולה כפי הנראה להרשות לעצמה להישאר מאחור (או לחילופין להישאר במשחק עם מצלמה שעלותה לא פחות מ-16 אלף דולר כשהמתחרות עולות 1/3 ומטה ומציעות יותר). מצד שני כמו תמיד, קנון עשויה להפתיע ולחשוף מוצר אחר לגמרי בתערוכה – אנו בכל מקרה נמשיך לעקוב.

אבטיפוס של מצלמת ה-4K של קנון כפי שהציגה אותו החברה בשנה שעברה

Canon 4K prototype

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *