ראשי מבזקים פטנט: ניקון Nikon 135mm f/1.8

פטנט: ניקון Nikon 135mm f/1.8

0
0

אמש פורסם אחד הפטנטים המעניינים אותם רשמה ניקון בתחום העדשות בשנים האחרונות. הפטנט הינו עבור גרסה מחודשת (ולמעשה שונה מן היסוד) של עדשת 135 מ”מ צמצם f/2 של ניקון מאמצע שנות ה-90. על פי הפטנט, הגרסה החדשה צפויה להביא עימה תכנון אופטי שונה, מייצב ומנוע פוקוס חדש.

ה-AF DC-Nikkor 135mm f/2D הייתה במשך שנים אחת מעדשות הטלפוטו הבינוניות המהירות של חברת ניקון אך כמעט 20 שנה אחרי שהגיחה לעולם היא זקוקה לעדכון ובניקון כנראה שנפל האסימון (לפחות אם יחליטו בחברה להוציא לפועל את הפטנט שרשמו ולצאת עם מוצר לשוק). הפטנט לגרסה החדשה אשר נחשף כאמור אמש (באתר היפני egami העוקב אחר פטנטים בתעשיית הצילום היפנית) מציג עדשה השונה כמעט בכל מובן מקודמתה:

  • מבנה אופטי שונה לגמרי (מורכב מ-15 אלמנטים ב-9 קבוצות במקום 7 אלמנטים בלבד בגרסה הקודמת).
  • כולל אלמנטים איכותיים מטיפוס ED (לא היו קיימים כלל בגרסה הקודמת).
  • אינו כולל את מנגנון ה-DC (או Defocus Control המאפשר שליטה באופי הבוקה של העדשה – סרטון על העדשה).
  • צמצם משודרג – f/1.8 במקום f/2 בגרסה הישנה.
  • מייצב מובנה (לא קיים בגרסה הקודמת).
  • מנוע פוקוס אולטרסוני (לא קיים בגרסה הקודמת).

אף שניתן לצפות בהחלט שעדשה אשר תתבסס על הפטנט החדש תהיה בעלת איכות אופטית גבוהה ביותר (הדבר נכון לכל עדשות ה-f1/.8 וה-f/1.4 החדשות של ניקון) ישנם מספר נעלמים. ראשית לא ברור מה יהיה משקלה של העדשה. הדגם הקודם שקל קצת יותר מ-800 גרם אך היה קצר משמעותית מזה המופיע בפטנט החדש (162 מ”מ לעומת 120 מ”מ בדגם הקודם) וכלל הרבה פחות אלמנטים ורכיבים (למרות שהיה עשוי מתכת אשר הגדילה ללא ספק את משקלו). לקנון עדשה מקבילה לניקון הקיימת אשר יצאה אף היא באמצע שנות ה-90 והיא אף קצרה וקלה יותר (112 מ”מ ומשקל של 750 גרם בלבד) והיא כולל מנוע פוקוס אולטרסוני אם כי לא מייצב. אפשר להעריך בזהירות אם כן כי המשקל של עדשה המבוססת על הפטנט החדש יעמוד על למעלה מקילוגרם אחד (כמה בדיוק – קשה לדעת). נקודה מרכזית שנייה נוגעת כמובן למחיר. הגרסה הנוכחית של ניקון עודה נמכרת ברשת סביב 1300 דולר (בארה”ב). הגרסה החדשה עם כל השיפורים תעלה ללא ספק יותר (אפשר להעריך בזהירות שאנו צפויים לעדשה במחיר של 1700 דולר וצפונה).

הפטנט מצטרף למידע על עדשה נוספת של ניקון אותו פרסמנו השבוע בקשר ל-AF-S Nikkor 28mm f/1.8G – עדשה רחבה מהירה עליה עשויה החברה להכריז השנה.

כמו תמיד כאשר אנו עוסקים במדור בפטנטים מתחום הצילום – זיכרו כי לא כל דבר שמופיע כפטנט מגיע בסופו של דבר לחנויות.

ה-AF DC-Nikkor 135mm f/2D הקיימת – האם נראה גרסה חדשה ומשודרגת מניקון?

54 1 AF DC Nikkor 135mm f2D

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *